שתף קטע נבחר

ג'נסון באטון מנצח גם על מסלול מוצף

גשם כבד שהציף לגמרי את המסלול במלזיה, גרם להפסקתו של מירוץ הפורמולה 1 שנערך שם היום (א'). ג'נסון באטון מקבוצת בראון הוא המנצח הגדול, אך יזכה רק במחצית הנקודות

אמרו שפרארי תחזור לעצמה על המסלול במלזיה. אמרו שהישורות הארוכות במירוץ השני של העונה, יעניקו יתרון לקבוצות העושות שימוש במערכת צבירת האנרגיה החדשה. אמרו שהיתרון הגדול של בראון יתקזז לאחר שהקבוצות האחרות זיהו את נחיתותן הבולטת מול התכנון המבריק של הונדה לשעבר. אז אמרו.

 

המירוץ השני של העונה שנערך היום (א') במסלול ספאנג שבמלזיה, הוכיח שלפחות פתיחת העונה הזו, שייכת לקבוצות הקטנות. הגדולות, ובעיקר פרארי ומקלארן ששלטו באליפות בשנים האחרונות, בצרות אותן איש לא צפה לפני תחילת העונה. לא במידה כזו שתשאיר את שתי ענקיות המירוץ גם יחד, עם נקודת אליפות אחת בלבד לאחר שני מירוצים. ובמילים ברורות עוד יותר - מקום שביעי אחד בלבד לארבעת נהגי העל, אלה שחלקו ביניהם את ארבעת המקומות הראשונים בשתי העונות האחרונות!


איך אפשר לנהוג ככה? המסלול המוצף במלזיה (צילום: AP)

 

נקודת אור בודדה בדמות זמנים מעולים עבור קבוצת פרארי במקצי האימונים של יום ו', כבתה במהירות בזמן מקצי הדירוג. כמעט-אלוף-העולם, פיליפה מאסה בפרארי, לא נכנס אפילו ל-15 הראשונים לאחר מקצה ראשון איום. אלוף העולם, לואיס המילטון במקלארן, סיים את הדרך יחד עם בן קבוצתו הייקי קובליינן במקצה השני, באחד השבועות היותר קשים של הקבוצה הבריטית גרמנית. קימי רייקונן בפרארי השניה נראה כמתמודד ראוי, עד שנהגי בראון, טויוטה ורד בול יצאו להקפות מהירות באמת.

 

המירוץ נפתח בסערה, כשג'נסון באטון מאבד מספר מקומות, וניקו רוזברג מזנק מצוין ותופס את ההובלה מהמקום הרביעי. אלא שבאטון, אשר נראה במירוץ הפתיחה של מלבורן כאילו מכונית הבראון שלו נמצאת בליגה משל עצמה, החל לסגור פערים ולקבוע הקפות מהירות מכולם. הגשם לו המתינו כולם נראה כמגיע תוך דקות ספורות, והימורי החלפות הצמיגים והתדלוק הפכו את מלאכת ניהול המירוץ לחשובה הרבה יותר מביצועי המכונית והנהג. החלפות צמיגים אומללות כמו זו של פרארי, אשר ציידה את קימי רייקונן (רביעי) בצמיגי גשם טהורים, הוכיחו עצמן כאסון. הגשם איחר לבוא, הגומי נשחק עד דק על האספלט היבש, ורייקונן איבד כל סיכוי.

 

קבוצת בראון לעומת זאת, לא שגתה, וכך גם טויוטה. לאחר מהומת האלוהים שהגיעה בעקבות החלפות הצמיגים הנמהרות, הגיע הגשם הסוחף והפך את המסלול במהירות לבלתי ניתן לנהיגה. המכונית הקוצבת שהוזנקה כדי לשמור על הנהגים ולעכב את המשך המירוץ, נאלצה עקב הצטברות המים לשמור על קצב איטי מדי עבור צמיגי הפורמולה 1, והדגל האדום הונף לסיום המירוץ. התנאים הפכו רק לגרועים יותר, והזנקה מחודשת לא באה בחשבון - גם עקב השעה המקומית המאוחרת, שלא הייתה מאפשרת לסיים את המירוץ בתנאי אור סבירים.

 

תוצאות מירוץ מלזיה 

1. ג'נסון באטון, בראון - 5 נקודות

2. ניק היידפלד, ב.מ.וו - 4 נקודות

3. טימו גלוק, טויוטה - 3 נקודות

4. יארנו טרולי, טויוטה - 2.5 נקודות

5. רובנס באריקלו, בראון - 2 נקודות

6. מארק וובר, רד-בול - 1.5 נקודות

7. לואיס המילטון, מקלארן - נקודה אחת

8. ניקו רוזברג, וויליאמס - חצי נקודות

 

אליפות הנהגים 

1. ג'נסון באטון, בראון - 15 נקודות

2. רובנס באריקלו, בראון - 10 נקודות

3. יארנו טרולי, טויוטה - 8.5 נקודות

4. טימו גלוק, ויוטה - 8 נקודות

5. ניק היידפלד, ב.מ.וו - 4 נקודות

6. פרננדו אלונסו, רנו - 4 נקודות

7. ניקו רוזברג, וויליאמס - 3.5 נקודות

8. סבסטיאן בואמי, טורו-רוסו - 2 נקודות

 

אליפות היצרנים 

1. בראון, 25 נקודות

2. טויוטה, 16.5 נקודות

3. ב.מ.וו, 4 נקודות

4. רנו, 4 נקודות

5. וויליאמס, 3.5 נקודות

6. טורו-רוסו, 3 נקודות

7. רד-בול, 1.5 נקודות

8. מקלארן, נקודה אחת 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ג'נסון באטון, מנצח גם בגשם
צילום: AFP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים