שתף קטע נבחר
אתם שיתפתם
    זירת הקניות

    דו"ח: עורך המזה"ת ב-BBC אשם בסיקור מוטה

    גוף המפקח על שידורי תאגיד השידור הבריטי מתח ביקורת על עורך הדסק המזרח-תיכוני, ג'רמי בואן, וטען כי בשתי כתבות פרי עטו עבר על נוהלי הארגון בכל הקשור לדיוק בעובדות וסיקור אובייקטיבי. מערכת החדשות בתגובה: זכותו לערוך פרשנות של ההיסטוריה

    ביקורת חמורה מבית על עורך הדסק המזרח-תיכוני של תאגיד השידור הבריטי BBC. גוף המפקח על שידורי הארגון ומייצג את האינטרסים של צופיו, ה-BBC Trust, מתח ביקורת על העורך, ג'רמי בואן, וטען כי בשתי כתבות שפרסם עבר על נוהלי העבודה הנהוגים בארגון בכל הקשור לדיוק בעובדות ולסיקור בלתי-מוטה ואובייקטיבי.

     

    הכתבות שעוררו את קצפו של הארגון היו כתבה פרי עטו של בואן שהתפרסמה ב-2007 באתר האינטרנט של ה-BBC העוסקת במלחמת ששת הימים, וכתבת רדיו על הבנייה בהר חומה, ששודרה ברדיו 4 של הארגון. בכתבה שהתפרסמה באתר לרגל 40 שנה למלחמת ששת הימים, תחת הכותרת "כיצד מלחמת 1967 הגדירה מחדש את המזרח התיכון" כתב בואן על "האינסטיקט המולד של הציונות לפרוץ את הגבול", טען כי "ישראל מזלזלת בפרשנות הכללית של החוק הבינלאומי ומכבדת רק את פרשנותה שלה", וציין כי מפקדי הצבא בישראל מתמודדים עם "עניינים בלתי-גמורים" שנשארו ממלחמת העצמאות. 

     

    בכך לא הסתיימה הביקורת הפנימית על בואן. הגוף המפקח גם קבע כי בכתבה שהכין בואן עבור תחנת הרדיו Radio 4 שעסקה בבנייה בהר חומה, טען כי הבנייה באזור נחשבת לבלתי חוקית בעיני ארצות הברית. לטענת המפקחים, בואן היה צריך לציין איזה גורם אמריקני טען שהבנייה אינה חוקית - למרות שהכירו בטענתו כי גורם מוסמך אמר לו את הדברים אך ביקש להישאר בעילום שם.

     

    בתגובה, מסרה מערכת החדשות של ה-BBC כי בואן הרשה לעצמו לערוך פרשנות מקצועית של ההיסטוריה.

    ממערכת החדשות נמסר כי החלטת הגוף היתה מבוססת על ממצא אחד מתוך כתבה אחת העוסקת בניתוח אירועים היסטוריים. "ברור שאין ראיה קונצנזואלית אחת של ההיסטוריה, ואין ספק שישנם כמה סוגי ניתוחים שכאלה", נטען כנגד הדו"ח.

     

    העיתון הבריטי "אינדיפנדנט" דיווח כי הדו"ח יפול כפרי בשל לידיהם של פעילים הטוענים כי ה-BBC מוטה נגד ישראל בכל הקשור לסיקור העניינים במזרח התיכון. עם זאת, הדו"ח גם עורר זעם במסדרונות הארגון, שם היה מי שטען כי הגוף המפקח חותר תחת מהימנותה של מערכת החדשות של ה-BBC. חקירה עצמאית שנערכה ב-2006 העלתה כי אין ראיות להטיה שיטתית בסיקור ה-BBC את ישראל והנעשה בשטחים.

     

    "אנחנו לא אוהבים את ה-BBC Trust. אנחנו רואים בהם גוף עוין, ונראה שהם נמצאים בתחרות עם רגולטורים אחרים בתקשורת, כדי לראות מי יבעט בנו הכי חזק", אמר ל"אינדפנדנט" עיתונאי ב-BBC.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    הבנייה בהר חומה. התנגדות אמריקנית?
    צילום: AFP
    עניינים בלתי גמורים? רבין ומפקדים לפני המלחמה
    באדיבות ארכיון מרכז יצחק רבין
    מומלצים