שתף קטע נבחר

בין השראה להעתקה: ביקור בסלון הווינטג'

"האופנה היום היא לא יצירתית ,היא בעיקר קריאה מחודשת של העבר''. את זה שמעה כתבתנו בפריז ממעצב העל פייר קרדן, וגם ראתה במו עיניה בסלון הווינטג' בעיר האופנה

לאחרונה נערך בפריז הסלון השנתי של בגדי ואבזרי וינטג'. הביקור בסלון מהווה עבורי הזדמנות נהדרת לגלות, לראות ולמשש דגמים ישנים של מעצבים ומותגים שכרגיל אפשר למצוא רק בצילומים מהעבר או כמוצגים במוזיאון. בסלון אפשר לגלות את הטרנדים המובילים בתחום הווינטג' (כן , גם בתחום הווינטג' יש טרנדים, שאינם מנותקים מהמגמות העכשוויות באופנה), כלומר מי ממעצבי העבר זוכה היום להצלחה ואילו חומרים, צבעים ומראות מבוקשים על ידי הקונים.

 

למה לקנות כשאפשר לחקות

בדוכן של האספן והסוחר האמריקאי "האנימון" אני מתבקשת לא לצלם כמה בגדים ואבזרים שנראו לי מעניינים. כשהצגתי את עצמי כעיתונאית הסביר לי בעל הדוכן שחלק מהמבקרים בסלון פשוט רוצים להעתיק את הדגמים – הוא כמובן מעדיף שירכשו אותם. לא סוד הוא שדגמי העבר הם מקור השראה מתמשך למעצבים הגדולים והקטנים כאחד. המעצב פייר קרדן אמר לי בזמנו כי "האופנה היום היא לא יצירתית ,היא בעיקר קריאה מחודשת של העבר''.


מקרמה אצל דריס ון נוטן. כמו בסבנטיז (צילומים: יפה עירון-קוץ)

 

יש מעצבים הממחזרים דגמים מהעבר משום שהם מחוייבים לבית אופנה או למותג ידוע. קרל לגרפלד, למשל, מציג כמעט בכל קולקציה שהוא מעצב לשאנל גירסה חדשה לחליפת הטוויד המפורסמת של קוקו שאנל. ג'ון גליאנו, כיום המעצב לבית דיור, סיפר בזמנו שעוד כשהיה סטודנט נהג לרכוש מקטרנים של כריסטיאן דיור ולפרק אותם כדי ללמוד איך הם גזורים ותפורים.

 

בסלון האחרון אפשר היה לראות דגמים רבים של המעצב איב סאן לורן. דגמי פרט-א-פורטה בעיצובו מסוף שנות השמונים ותחילת שנות התשעים נמכרים עדיין במחירים סבירים למדי. לעומת זאת דגמים של המעצב טיירי מוגלר משנות השמונים, בעיקר מעילי הגשם המנומרים והמקטורנים הצמודים עם הכתפיים המודגשות, שהם מבוקשים מאוד לאחרונה, נמכרו בדוכן של "סקרלט", חנות בגדי וינטג' ידועה בפריז, במחירים גבוהים במיוחד.


פינה בסלון. המקום לגלות את הטרנדים המובילים בתחום הווינטג'

 

מהווינטג' למסלולים העכשוויים

שנות השבעים פופולריות עדיין מאוד בקרב חובבי הווינטג' והרטרו באופנה העכשווית, ועבודות מקרמה ושזירה של תיקים ואפילו שמלות הוצגו בדוכנים רבים. מגמה דומה אפשר לראות בקיץ הזה אצל כמה מהמעצבים העכשוויים, למשל קנזו ודריס ון נוטן. מעיל צבעוני של דורותי ביס מחוטי צמר הנראים כפרווה, שראיתי באחד הדוכנים, הזכיר לי שכמה מעצבות שנמנעות מפרוות, למשל איזבל מרן וסטלה מקרטני, השתמשו בטכניקה דומה במעילים שהציגו לקיץ ולחורף הקרוב.

 

חובבי הוינטג' הצרפתים הצטערו לשמוע שהעיתונאית והבלוגרית שרה דה רו החליטה כנראה להפסיק לכתוב את הבלוג העשיר באינפורמציה שכתבה במשך יותר משנתיים בנושא הוינטג' (לידעת מעריציה, אפשר לרכוש באתר אמזון את הספר שכתבה עם כתובות נהדרות של חנויות וינטג' ויד שניה בפריז). הכותרת לפוסט הלפני-אחרון שלה, "סגירה של בלוג או סופו של טרנד הווינטג'", מדאיגה את חובבי הטרנד.


המעיל - איזבל מרן; הטכניקה - דורותי ביס

 

ולסיום, חברתי מ' חובבת הווינטג' מתל אביב שלחה לי את המייל הבא:

"להלן מאזן קניות-השמאטעס שלי להיום:

צעיף של ז'אן פאטו – לא יפה אבל אמיתי (בדקתי סימנים מזהים)

חולצה של אדולפו דומינגז

תיק משובץ של ברברי

כל הדברים הנ"ל במצב משובח, אמיתיים אבל לא הטעם שלי. מה שכן הטעם שלי זה שהם עלו לי כולם ביחד 19 שקלים בחנות יד שנייה"


גם קנזו עושה מקרמה

 


 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צמר במראה פרווה אצל סטלה מקרתני
צילום: יפה עירון-קוץ
ההשראה: מעיל צבעוני של דורותי ביס
צילום: יפה עירון-קוץ
מבקרים ומוכרים בסלון. מעניינים לא פחות מהפריטים למכירה
צילום: יפה עירון-קוץ
צילום: יפה עירון-קוץ
צילום: יפה עירון-קוץ
צילום: יפה עירון-קוץ
לאשה בפייסבוק
מומלצים