שתף קטע נבחר

פורמולה 1: ג'נסון באטון מנצח שוב

הנהג הבריטי, שנחשב לאחת האכזבות הגדולות של מירוצי הפורמולה 1, זכה במירוץ נוסף ופתיחת עונה חלומית. קבוצת בראון מתרחקת למתחרים, ופרארי השיגה נקודות אליפות ראשונות העונה

ג'נסון באטון מציג: השיבה לחיים. הנהג הבריטי של קבוצת בראון, שנחשב בתחילת דרכו כאלוף עולם בדרך, ובהמשך דעך לנהג מרכז שדה חסר משמעות בקרבות אליפות, נראה כצועד לעונה מושלמת. מתוך ארבעה מירוצי פורמולה 1 שנערכו העונה, זכה באטון בשלושה, כאשר האחרון שבהם נערך היום (א') בבחריין. באטון לא זינק ראשון, אלא רק מהמקום הרביעי. צמד הטויוטות המשתפרות במהירות, של יארנו טרולי וטימו גלוק, קבעו את שתי תוצאות הדירוג הטובות מכולם, וזינקו מהעמדות הבכירות.


ג'נסון באטון בבראון - פתיחת עונה מושלמת לקבוצה ולנהג הוותיק (תצלום: רויטרס)

 

במירוץ עצמו, כמו בכל העונה עד כה, לא נתקל באטון בבעיות של ממש. אסטרטגיית תדלוק והחלפת צמיגים מוצלחת, אפשרו לו לנער בקלות יחסית כל איום על המקום הראשון, תוך כדי כך ביסס עצמו באטון במקום הראשון בטבלת אליפות הנהגים, בפער ניכר מהמקום השני בו מחזיק בן קבוצתו, רובנס באריקלו. סבסטיאן ווטל הצעיר (21) ברד בול, שקבע את הזמן השלישי בטיבו ונראה כמתחרה רציני על ניצחון גם בבחריין, לא הצליח לשמור על הקצב המדהים של הבראון, וסיים לבסוף עם הרד בול במקום השני, תוך שהוא סוגר את הפער על המקום השני בטבלת אליפות הנהגים, לנקודה אחת בלבד. 

 

אבל יתכן בהחלט שיותר מנצחונו של באטון במירוץ, חזרתם של קבוצת מקלארן ואלוף העולם לואיס המילטון לעניינים היא החדשה החשובה. המילטון קבע את הזמן החמישי בטיבו במקצה הזמנים, וסיים לבסוף רביעי אחרי טימו גלוק בטויוטה, כשהוא מוכיח במירוץ נוסף כי הקבוצה הבריטית-גרמנית משתפרת מפתיחת עונה זוועתית. שיפור מסוים, אם כי במידה פחותה, הציגה גם פרארי. לפיליפה מאסה, שעד ההקפה האחרונה במירוץ הנעילה של העונה החולפת היה אלוף עולם, אין עדיין אף לא נקודה בודדת אחרי ארבעה מירוצים, למרות שזינק מהמקום השמיני. קימי רייקונן, שנראה עד כה פחות מהיר מהנהג הברזילאי, זינק עשירי אך הראה ניצוצות של אכפתיות ויכולת. לבסוף סיים שישי, והביא נקודות אליפות ראשונות לקבוצה ולעצמו.


קימי רייקונן ופרארי - נקודות ראשונות לקבוצה ואלוף העולם לשעבר (תצלום: רויטרס)

 

רייקונן סיים אחרי רובנס באריקלו בבראון השנייה, ולפני טימו גלוק בטויוטה (שביעי) ופרננדו אלונסו ברנו (שמיני). המירוץ הבא באליפות יהיה הראשון באירופה, והקבוצות המוכות עד עתה - ב.מ.וו, מקלארן, פרארי - מבטיחות שישתפרו עד הזנקתו, ב-10.5. יהיה מעניין לגלות, האם הן אכן מסוגלות לסגור את הפער.

 

תוצאות מירוץ סין

 

1. ג'נסון באטון, בראון, 10 נקודות

2. סבסטיאן ווטל, רד-בול, 8 נקודות

3. יארנו טרולי, טויוטה, 6 נקודות

4. לואיס המילטון, מקלארן, 5 נקודות

5. רובנס באריקלו, בראון, 4 נקודות

6. קימי רייקונן, פרארי, 3 נקודות

7. טימו גלוק, טויוטה, 2 נקודות

8. פרננדו אלונסו, רנו, נקודה אחת

 

אליפות הנהגים

 

1. ג'נסון באטון, בראון, 31 נקודות

2. רובנס באריקלו, בראון, 19 נקודות

3. סבסטיאן ווטל, רד-בול, 18 נקודות

4. יארנו טרולי, טויוטה - 14.5 נקודות

4. טימו גלוק, טויוטה - 12 נקודות

5. מארק וובר, רד-בול, 9.5 נקודות

6. לואיס המילטון, 9 נקודות

7. פרננדו אלונסו, רנו, 5 נקודות

8. ניק היידפלד, ב.מ.וו - 4 נקודות

 

אליפות היצרנים

 

1. בראון, 50 נקודות

2. רד-בול, 27.5 נקודות

3. טויוטה, 26.5 נקודות

4. מקלארן, 13 נקודות

5. רנו, 5 נקודות

6. טורו-רוסו, 4 נקודות

7. ב.מ.וו, 4 נקודות

8. וויליאמס, 3.5 נקודות

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יארנו טרולי מטויוטה וסבסטיאן ווטל מרד בול - שלישי ושני בהתאמה
צילום: AP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים