שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    בעקבות גל הפיטורים: עובדים פוחדים להתלונן
    משרד התמ"ת מדווח כי 173 תלונות על הפרת זכויות עובדים, התקבלו מאז תחילת השנה, לעומת 303 פניות בתקופה המקבילה ב-2008. מנהל האגף לאכיפת חוקי עבודה: "המצב הכלכלי גורם להיחלשותו של העובד"
    משרד התמ"ת פרסם הבוקר (ד') נתונים, לפיהם בין החודשים ינואר לאפריל 2009 חלה ירידה של 43% במספר התלונות שהגישו עובדים נגד מעסיקיהם, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתקופה המדוברת התקבלו באגף לאכיפת חוקי העבודה במשרד 687 פניות בסך הכל, שעניינן פגיעה בזכויות עובדים. זאת, לעומת 867 פניות שהתקבלו בחודשים המקבילים בשנת 2008.

     

    מנהל האגף, חזי אופיר, מסר כי מספר התלונות שהוגשו בעקבות אותן פניות בתקופה האמורה הסתכם ב-173 תלונות "בלבד", לעומת 303 תלונות בתקופה המקבילה ב-2008 - כאמור ירידה של למעלה מ-40%. אופיר תולה את הירידה בחשש העובדים מפיטורים בתקופה זו: "המצב הכלכלי גורם להיחלשותו של העובד בעיקר בדרגות השכר הנמוכות. זה חש כי כל פניה עלולה לפגוע בתנאי עבודתו ולכן הוא מוכן לקבל כל פגיעה בתנאיו ובלבד שיישמר מקום עבודתו", דברי אופיר.

     

    עוד נמסר מהתמ"ת, כי עיקר התלונות הם בתחומי קיצוצי שכר ותשלום שכר הנמוך משכר מינימום, אי-תשלום עבור שעות נוספות ועבור חופשה.

     

    שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן-אליעזר, אמר בעקבות ההודעה: "אני קורא לציבור העובדים לא להסס, לבוא ולהתלונן. תקופה של משבר כלכלי אינה סיבה להפרת חוקי העבודה".

     

    בהודעת התמ"ת מהבוקר נמסר, כי המשרד ימשיך ואף יגביר את פעילות האכיפה בכל 18 חוקי העבודה בישראל. בחודש יוני 2009 אף מתכוון אגף האכיפה לבצע מבצע נוסף בקרב חברות הניקיון ובחודש יולי ייערך מבצע אכיפה בקרב חברות המעסיקות בני נוער בחופשת הקיץ.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    משרד התמ"ת: אל תהססו להתלונן
    צילום: ויז'ואל/פוטוס
    מומלצים