שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    קידום אתרים ב-10 ימים: כלים
    כמה גולשים מגיעים לאתר שלכם ומהיכן? מה דורש תיקון? איפה אתם מדורגים עבור מילים שונות? בכתבה האחרונה בסדרה נדבר על הכלים שישמשו אתכם כדי לדעת מה קורה
    עבודת קידום טובה דורשת מידע מסוגים שונים, שאת רובם כבר הזכרנו בכתבות הקודמות בסדרה. את המידע הזה תוכלו בחלק מהמקרים לאסוף לבד, אבל יש מקרים בהם כלי תוכנה ושירותי רשת יוכלו לספק לכם מידע יקר ערך שקשה להשיג בצורה אחרת.

     

    בהמשך הכתבה נתייחס לסוגים העיקריים של הכלים ונציג כמה דוגמאות פופולריות - כמובן, עם דגש על כלים חינמיים ורצוי כאלה שתומכים בעברית.

     

    אילו כלים אתם רוצים

    כלי מילות מפתח. כלי שיאפשר לכם לבצע מחקר מילים (Keyword Research) על נתונים אמיתיים של שכיחות חיפוש, הוא מרכיב

    חיוני בכל פרוייקט קידום. באנגלית יש כלים רבים כאלה; בעברית יש כלי אחד, שאיננו מושלם אבל יעשה את העבודה: כלי מילות המפתח של Google.

     

    כלים להערכת תחרות. יספקו לכם נתונים על אתרים מתחרים ועל מועמדים שונים לשיתופי פעולה. לדוגמא: כמה לינקים נכנסים (Inbound links) יש להם ומאיפה, מהו ה-PageRank שלהם, באילו אינדקסים הם מופיעים, כמה אזכורים יש להם ברשתות חברתיות, וכן הלאה וכן הלאה.

     

    שני כלים פופולריים שמופעלים מסרגל כלים לדפדפן ומספקים במרוכז את רוב המידע: SEO Quake ו-SEO for Firefox. לבדיקת נתוני לינקים בלבד (גם לאתר שלכם) מומלץ להשתמש ב-Yahoo! Site Expolrer (שנדיב יותר במידע על לינקים מ-Google).

     


     SEO for Firefox מאפשר להציג לצד תוצאות החיפוש נתונים על האתר

     

    כלי סטטיסטיקה. כלי סטטיסטיקות (Web Analytics) טוב אמור לספק לכם מידע מפורט על תנועת הגולשים אל האתר שלכם ובתוכו, ויעזור לכם להבין מה עובד טוב ומה לא. ישנם פתרונות יקרים שמתאימים (אולי) לאתרים גדולים. אבל ישנם היום כמה שירותי סטטיסטיקה חינמיים, מהם לבעלי אתרים קטנים ובינוניים מומלצים שניים:

     

    • Google Analytics. שירות הסטטיסטיקות של Google. כלי חזק ונוח שמציע מידע מפורט יחסית. יתרון נוסף היא האינטגרציה (הקיימת והעתידית) עם שירותים אחרים של גוגל, בראשם Google Adsense ו-Googel AdWords.
    • NuConomy. שירות סטטיסטיקות מוערך מאד, פיתוח של חברה ישראלית באותו שם. Nuconomy כולל הרבה תכונות מתקדמות וכלי ניתוח ופילוח אינטואיטיביים, כולל כאלה שלא קיימים בכלים המסחריים.

     

    כלים לבדיקת האתר וביצועיו. ישנו מספר גדול של כלים, מסחריים וחופשיים, למטרות שונות הקשורות לבדיקת האתר שלכם, ניתוח התאמתו למנועי החיפוש, ניטור זמני טעינה, חיפוש "לינקים שבורים", בדיקת מיקומים בתוצאות החיפוש וכן הלאה.

     

    בין הכלים החינמיים, החשוב ביותר הוא שירות Google Webmaster Tools. הכלים שהוא מציע הם לא החזקים ביותר, אבל הם מספקים מידע שמגיע ישירות מגוגל.

     

    ז'אנר חביב ונוח של כלים הם ה-Web Page Analyzers, כמו TheEscape או זה של Free Web Submission (וישנם עשרות אחרים). הם מאפשרים לכם לנתח את המבנה והתוכן של דף מסויים באתר (למשל, דף הבית) ומזהים עבורכם בעיות תקינות וטעויות SEO גסות.


    האנלייזר של TheEscape. כלי מצויין שלמרבה הצער לא עובד בעברית

     

    כלים לבדיקת מיקומים בתוצאות החיפוש יש המון. דוגמאות לכלים שימושיים: Google Rankings, Check Rankings ובמיוחד ה-Rank Checker של אהרון וול שניתן להפעיל כתוסף של פיירפוקס.

     

    כלים נוספים

    הרשת מלאה בכלי SEO מכל צורה וסוג ולכל מטרה. בחרנו להפנות אתכם לכמה ריכוזים מוצלחים במיוחד, לדעתנו, עם דגש - כמובן - על כלים חינמיים שתומכים בעברית.

     

    SEO Company Tool Place. 131

    כלי SEO חינמיים מכל הסוגים.

     

    SEO Book Free Tools

    ריכוז כלי ה-SEO של אהרון וול, כולל כמה כלים בתשלום.

     

    SEOmoz SEO Tool

    אוסף כלים מצויין, רובם בתשלום אבל חלקם בחינם.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים