שתף קטע נבחר

עד 2012: בארה"ב ייוצרו פחות אמריקניות מזרות

נתונים שפורסמו בארה"ב מגלים כי עד שנת 2012 ייצור המכוניות האמריקניות יפחת לרמה נמוכה מזו של היצרניות הזרות שמייצרות באמריקה

האם המכוניות האמריקניות עומדות להפוך למיעוט בארצן? כך עולה מנתונים שמפרסמת חברת הייעוץ לחברות פושטות רגל, גרמט-תורנטון. לפי הנתונים, יצרניות הרכב הזרות שמייצרות בארה"ב, בהן טויוטה, הונדה, ב.מ.וו ויונדאי, יעברו את נפח הייצור של ג'נרל מוטורס, קרייזלר ופורד עד שנת 2012.

 

הסיבה לכך נעוצה בפשיטת הרגל של ג'נרל מוטורס וקרייזלר, ובעקבותיה הקמת חברות קטנות יותר שייצרו - יחד עם פורד 7.5 מיליון יחידות בשנת 2012. מדובר במספר הנמוך בארבעה מיליון יחידות לעומת שנות השיא, ירידה של 35%.


פס ייצור של יונדאי בארה"ב. הזרים ייצרו יותר מהתעשייה המקומית?

 

באותה תקופה, יצרניות הרכב הזרות צפויות להעלות דווקא את נפח הייצור, שיעמוד על למעלה משמונה מיליון יחידות, גידול של 20%. פסי הייצור האמריקנים של היצרניות הזרות, הם הסיבה העיקרית לכך שהן רושמות הצלחה בשוק האמריקני, ותרמו להסרת החסם הפסיכולוגי של רכישת רכב זר.

 

קרייזלר הכריזה על פשיטת רגל ב-1 במאי, ולאחר שקיבלה את אישור בית המשפט העליון בארה"ב, מכרה את נכסיה לקבוצה בראשות פיאט. ג'נרל מוטורס נאלצה להתחיל בהליך דומה ב-1 ביוני, ובסופו תמכור את נכסיה לחברה חדשה שמונהגת על-ידי הממשל האמריקני. לפי ההערכות, יציאת GM מהליך פשיטת הרגל תתרחש עד סוף חודש אוגוסט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
התעשייה האמריקנית - מיעוט בארצה?
צילום: AP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים