שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    לידיעת הנהגים: 85 ניידות חדשות למשטרה

    באחת מההחלטות המבצעיות הראשונות של שר התחבורה החדש, ישראל כץ, אושר תקציב לרכישת 85 ניידות חדשות, שכמעט יכפילו את מספר הניידות של משטרת התנועה. השר כץ ל-ynet: "כל עוד לא טופלו מוקדי הסיכון התשתיתיים - זה פתרון הכרחי"

    שר התחבורה החליט: משטרת ישראל תקבל 20 מיליון שקל, שישמשו לרכישת 85 ניידות תנועה חדשות. שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, הורה לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים להעביר 20 מיליון שקל למשטרת ישראל, לצורך רענון צי הניידות של משטרת התנועה. יישום ההחלטה, שהתקבלה לאחר פגישתו של כץ עם השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ, כמעט יכפיל את מספר הניידות של המשטרה: על-פי נתוני אגף התנועה, פועלות כיום כ-120 ניידות בלבד בכל משמרת. העברת התקציב לרכישת הניידות החדשות אמורה להתבצע כבר בימים הקרובים, והניידות צפויות להיכנס לשימוש המשטרה עוד השנה.

     

    בשיחה עם ynet, אומר שר התחבורה כי הגברת האכיפה תביא לשיפור מיידי במצב הבטיחות: "הנוכחות של המשטרה בכבישים היא קריטית. כל עוד לא טופלו כל מוקדי הסיכון התשתיתיים - וזה מהלך שלוקח זמן - הגברת יכולת האכיפה של המשטרה היא פתרון הכרחי בטווח הזמן הקצר". לדברי כץ, מפקדי אגף התנועה במשטרה התחייבו כי ישתמשו בניידות החדשות להגברת הנוכחות והאכיפה במוקדי סיכון בכבישים - "ולא במקומות שבהם קל לתת דו"חות לנהגים".


    לשוטרים יהיו יותר ניידות (צילום ארכיון: חגי אהרון)

     

    "מהלך שיזכה לתמיכה ציבורית"

    מאז כניסתו לתפקיד, לפני כשלושה חודשים, התבטא כץ מספר פעמים בעד הגברת האכיפה בכבישים. בשיחה עם ynet, מחזק כץ את תמיכתו בפעילות המשטרה: "ההחלטה התקבלה מתוך סדר העדיפויות שקבעתי, ואני חושב שזה מהלך שיזכה לתמיכה ציבורית רחבה. האזרחים בעד בטיחות, ובעד צמצום תאונות הדרכים, ומשטרת התנועה היא זרוע חשובה מאוד - שהחלטתי לתגבר את יכולתה באופן מיידי".

     

    כץ מציין כי למרות התוספת המשמעותית למשטרת התנועה, עדיין קיים פער משמעותי בין המלצותיה של ועדת שיינין - שקבעה תוכנית לאומית למלחמה בתאונות - והיקף צי הניידות של המשטרה: "ראשי אגף התנועה דיווחו לי שמאז ימי שר התחבורה שטרית, ב-2005, נרכש מספר נמוך משמעותית מה-450 ניידות שיועדו למשטרה. לכן, הוחלו להקצות סכום נוסף, מתוך תקציב הרשות לבטיחות, שישמש לחידוש מיידי של צי הניידות".

     

    על-פי נתוני המשטרה, 2008 הייתה שנת שיא באכיפה: מספר הדו"חות שניתנו לנהגים עלה בכ-20% לעומת 2007, והסתכם בכ-1.3 מיליון דו"חות. מנתוני המשטרה גם עולה כי האכיפה התמקדה בעבירות "איכות": מהירות מופרזת, חציית צומת באור אדום, ועקיפה מסוכנת. עם זאת, יש לציין כי למרות העלייה במספר הדו"חות לנהגים, נרשם ב-2008 מספר גבוה של הרוגים בתאונות דרכים מאשר ב-2007.

     

    קנסות והכנסות לקופת המדינה

    מומחים בתחום הבטיחות בדרכים מברכים היום על הגדלת צי הניידות של משטרת התנועה, אך מציינים כי אין בכך משום הבטחה לשיפור מצב הבטיחות בכבישים. עיקר הבעיה, כך עולה משיחות עם מומחים בתחום, היא סוג העבירות הנאכפות: במקום להתמקד בעבירות המשפיעות במישרין על מצב הבטיחות בכבישים, מעדיפים במשטרה לעתים קרובות להתמקד בעבירות קלות לאכיפה - המניבות קנסות בהיקפים משמעותיים, ותורמות הכנסות של עשרות מיליוני שקלים בשנה לקופת המדינה.

     

    מומחי בטיחות מצביעים על מספר תחומים שבהם המשטרה אינה מבצעת אכיפה מספיקה, ובראשם "משטר נהיגה" - נסיעה בשמאל הכביש, עקיפה מימין, נסיעה על השול, עבירות בריונות למיניהן, וביצוע פניות מסוכנות במקומות אסורים. לטענת בכירים בתחום הבטיחות, הגדלת צי הניידות מחייב את המשטרה לעסוק באכיפת עבירות שאינן קלות לאכיפה, אך תרומתן לבטיחות גבוהה יותר מהעבירות הנאכפות כיום.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: תומריקו
    משטרת התנועה: כיום פועלות כ-120 ניידות בלבד
    צילום: תומריקו
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים