שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הרכבת: הרכב התפעולי הפך לפרטי
    תופעת השימוש ברכב תפעולי של הרכבת לצרכים פרטיים עדיין קיימת, למרות ניסיונות להקטינה. הבכירים מפרסמים התרעות האוסרות שימוש שכזה, אך עובדי רכבת ותיקים לא מתרשמים. הרכבת: בעתיד הקרוב ננקוט בצעדים חריפים יותר כדי למנוע את התופעה
    למרות האיסור המפורש בתקנות ולפי החוק, עובדי רכבת עושים שימוש ברכב תפעולי לנסיעות פרטיות. ותיקי רכבת ישראל מכירים היטב את התופעה: עובדי החברה - לרוב בכירים בוועד או מקורביהם - משתמשים בכלי רכב תפעוליים של הרכבת לצורך נסיעות פרטיות, ובכלל זאת גם כדי להגיע מדי יום למקום
    עבודתם. בכך פועלים העובדים בניגוד לנוהלי החברה, האוסרים על שימוש פרטי בכלי רכב תפעוליים - שימוש המאפשר לעובדים לחמוק גם מתשלום מס, שכן כל עובד העושה שימוש פרטי בכלי רכב השייך לחברה מחויב בתשלום מס חודשי ("שווי שימוש").

     

    ל-ynet נודע כי כבר בתחילת השנה, קבעה הנהלת החברה ופרסמה כללים ברורים בנוגע לשימוש בכלי רכב תפעוליים. באותה הזדמנות הודיעה ההנהלה לעובדים כי כלי רכב המוגדר "תפעולי", לא ישמש לנסיעות פרטיות משום סוג. אלא שעל-פי מידע שהגיע לידי ynet, הנחיות ההנהלה אינן מיושמות על-ידי חלק מהעובדים, שממשיכים לעשות שימוש פרטי בכלי הרכב התפעוליים.

     

    בתגובה לדברים אומרים היום ברכבת, כי תופעת השימוש בכלי רכב תפעוליים לצרכים פרטיים הייתה נפוצה בעבר, ונעשים נסיונות להקטינה. במסגרת ניסיונות אלה מתפרסמים מדי פעם רענונים לעובדים, המבהירים את עמדת ההנהלה באשר לשימוש פרטי ברכב החברה. בהנהלת הרכבת מודים כי רכבים תפעוליים עדיין משמשים לעיתים לצרכים פרטיים, אך בעתיד יינקטו צעדים נוספים כדי למנוע זאת. בין היתר על-ידי שימוש באמצעי איתור מתקדמים שיורכבו בכל רכבי החברה.


    עובדי רכבת נהנים יותר: גם רכב צמוד, וגם החזרי הוצאות (צילום: ירון ברנר)

     

    "כפל תשלום בגין הוצאות נסיעה"

    בימים האחרונים הוציאה החברה מכתב לכל מנהלי החטיבות, ובו דרישה מפורשת לאכוף את הנחיות ההנהלה, שכבר חודדו בתחילת השנה. מנהלי החטיבות התבקשו לוודא כי "כלי רכב תפעוליים לא ישמשו לנסיעות פרטיות של עובדי החטיבה ו-או לנסיעות ממקום העבודה הביתה, ובחזרה". המנהלים גם נדרשו לדאוג לכך שכל כלי הרכב התפעוליים ישארו מדי יום בחניוני החברה המיועדים לכך.

     

    עוד מתייחס המכתב לבעיית התשלום הכפול ממנו נהנים חלק מהעובדים: "שימוש ברכב תפעולי, בנסיעות לעבודה וממנה - גם אם אינו 'רכב צמוד' - על-ידי בעל תפקיד, מחייב זקיפת הטבה לשכר, על-פי הנחיות רשויות המס מחד. מאידך, יש למנוע כפל תשלום בגין הוצאות נסיעה לעבודה וממנה מהן נהנה העובד". ובמלים פשוטות: יש למנוע מצב שבו עובד עושה שימוש פרטי בכלי רכב תפעולי, ומקבל בנוסף תשלום חודשי בגין הוצאות נסיעה.

     

    "זו תופעה שנמשכת כבר הרבה זמן, וכולם ברכבת יודעים עליה", אומר היום ל-ynet מקור בכיר בחברה. "כבר שנים שכלי רכב תפעוליים נמצאים אצל כל מיני עובדים שמקושרים למוקדי הכוח. זה פשוט צ'ופר - ויש עובדים שאפילו בנוסף לרכב, גם החזרי הוצאות על אחזקת רכב פרטי, שבדרך כלל משמש את בנות הזוג שלהם".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    הרכבת קבעה: "כלי רכב תפעוליים לא ישמשו לנסיעות פרטיות של עובדים"
    צילום: רועי צוקרמן
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים