שתף קטע נבחר

סמארט מוסיפה כוח למכונית הכי ידידותית לסביבה

העירונית הזעירה של דיימלר זוכה למנוע טורבו-דיזל חזק יותר, אך תצרוך אותה כמות של דלק. המשמעות: היא תישאר המכונית הידידותית ביותר לסביבה עם מנוע בנזין או דיזל

המכונית החסכונית ביותר בדלק - עכשיו גם קצת פחות איטית. סמארט מתחילה בשיווק של דגם דיזל חדש, שיציע יותר כוח מקודמו אבל יצרוך בדיוק אותה כמות של דלק - 29.4 ק"מ לליטר בממוצע, ובמונחי פחמן דו-חמצני, רק 88 גרם לק"מ בממוצע. מדובר בפליטת ה-CO2 הנמוכה ביותר למכונית בעלת מנוע בעירה פנימית (בנזין או דיזל), כך על-פי בדיקת דיימלר.


סמארט פור-טו cdi. תצרוכת דלק מרשימה של 29.4 ק"מ לליטר

 

למנוע החדש, עדיין בנפח 0.8 ליטר ועם שלושה צילינדרים, הספק של 54 כ"ס - 21% יותר מהמנוע הקודם, לו 45 כ"ס. נתון המומנט צמח בשני קג"מ מ-11.2 ל-13.2 קג"מ. במרצדס מבטיחים שיפור משמעותי מאוד לביצועים: נתון המיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש התקצר מ-19.8 שניות ארוכות, ל-16.8 שניות ארוכות, אבל פחות.


עדיין רק לזוג

 

מעבר למנוע החדש, הפור-טו cdi לא עברה שינויים מהותיים. היא תמשיך להציע מידות זעירות (אורך של 269 ס"מ ובסיס גלגלים באורך של 186.5 ס"מ בלבד), ושני מושבים. מחירה יעמוד בגרמניה על 11,790 יורו, או מעט פחות מ-65,000 שקל. לשוק המקומי היא אינה צפויה להגיע, זאת בעקבות החלטת חברת כלמוביל להפסיק את שיווק סמארט בישראל לפני שנים אחדות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים