שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    ועדת הכלכלה: לבדוק מחדש נוהל יבוא חלפים
    ועדת הכלכלה פנתה למשרד התחבורה: בדקו מחדש את ההגבלות שהטלתם על יבוא חלקי חילוף תחליפיים לרכב. הדיון בוועדת הכלכלה נערך אתמול, יומיים לפני דיון בבג"ץ בעתירה שהגישו יבואני החלפים נגד משרד התחבורה

    המאבק על יבוא חלפים לא מקוריים לארץ מחריף. אתמול (ג'), יומיים בלבד לפני שבג"ץ אמור לדון בעתירה של יבואני החלפים נגד משרד התחבורה, קיימה ועדת הכלכלה של הכנסת בראשותו של ח"כ אופיר אקוניס דיון מיוחד בנושא, שבסיימו קראה הוועדה למשרד התחבורה לבדוק מחדש את הנוהל שפורסם לאחרונה, ושמגביל את יבוא חלקי החילוף הלא מקוריים לארץ.

     

    החלטת הוועדה לקיים את הדיון יומיים לפני הדיון בבג"ץ, שבו מבקשים יבואני החלפים לבטל את הוראת הנוהל שהוציא משרד התחבורה (הוראת נוהל 07/07), ושמטילה מגבלות קשות על יבוא חלקים תחליפיים לארץ, עוררה ביקורת בקרב ארגונים הנוגעים לנושא. בהם איגוד המוסכים ואיגוד השמאים, שטענו כי מדובר בנושא שהוא בבחינת סוביודיצה, ואסור לדון בו בוועדה. אלא שייעוץ משפטי שניתן לוועדה, קבע שאין מניעה לקיים את הדיון שנערך אגב לבקשת יבואני החלפים. בקשה זו הוגשה לוועדה עוד לפני מספר שבועות.


    אפשר לתקן גם בחלק לא מקורי? (צילום אילוסטרציה: ויז'ואל/פוטוס)

     

    בסיום הדיון החליטה הוועדה שמשרד התחבורה יקיים בחינה מחודשת של הוראת הנוהל שהוציא, ויעביר לוועדה את תוצאות הבדיקה וההמלצות עד ל-15 באוגוסט.

    במקביל המליצה הוועדה בפני משרד התחבורה לחדש את ההדברות עם יבואני החלפים וליבואני החלפים פנתה הוועדה בהצעה למשוך את עתירתם לבג"ץ כדי לאפשר למשרד התחבורה לקיים בדיקה מעמיקה של נוהלי יבוא החלפים הלא מקוריים.

     

    הוועדה קבעה כי יש לשמור על רמת בטיחות גבוהה של כלי הרכב שעוברים תיקון במוסכים, אבל במקביל לשמור על תחרות חופשית בשוק. זאת, באמצעות היצע של חלפים זולים יותר שאותם מביאים יבואני החלפים. עוד קבעה הוועדה כי היא תתכנס לדיון נוסף בנושא ככל שיידרש, ואף שיגרה רמז "דק" למשרד התחבורה: "אם לא תענו לדרישות שלנו, נשקול להציע תיקוני חקיקה".

     

    אורי וינקלר, הבעלים של חברת פינרוס - אחת החברות הגדולות העוסקת בייבוא חלקי חילוף תחליפיים - אמר אתמול: "אנו ממתינים עתה לזימון של משרד התחבורה. מטרתנו היא להקים ועדה חסרת פניות שבראשה יעמוד איש מקצוע או שופט, כדי לבדוק את הנושא. עד כה סירב משרד התחבורה להקמת ועדה אובייקטיבית ודרש שאנשי המשרד יעמדו בראש הוועדה. ברגע שתובטח הקמת של ועדה כזו, נטולת פניות, נבטל את העתירה לבג"ץ".

     

    ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי המלצות ועדת הכלכלה יובאו לפני מנכ"ל משרד התחבורה יעקב גנות, שיצטרך להחליט איך לנהוג.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים