שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    215 שקל על כל שעת עיכוב של הרכבת
    נסיעה ברכבת מעכו לרחובות ארכה 5 שעות במקום שעה וחצי, עקב תקלות טכניות. הנוסעת תבעה מרכבת ישראל 5,000 שקל כפיצוי. ביהמ"ש פסק לה 750 שקל בלבד, בנוסף לשני כרטיסי נסיעה חינם

     

    בפברואר 2009, בשעה 19:28, נסעה התובעת ברכבת מעכו לרחובות. לטענת התובעת, הנסיעה ארכה 5 שעות במקום שעה וחצי, בגלל שרשרת של תקלות טכניות ברכבת המקורית, וגם ברכבות שאליהן הועברה עם נוסעים אחרים.

     

    לטענתה, היא הגיעה לתחנת ההגנה בתל-אביב רק בשעה 23:00, מבלי שיכלה להמשיך בדרכה - אחרי שעות רבות של עמידה ואי יכולת להגיע לשירותים ולשתייה. כתוצאה מכך, היא נאלצה לנסוע במונית שירות לרחובות ונכנסה לביתה בערך בחצות.

     

    התובעת פנתה לרכבת בתלונה, בבקשה לקבל פיצוי כספי ונענתה בשלילה. הנהלת הרכבת הציעה לה פיצוי בדמות זוג כרטיסי נסיעה, בהתאם לנוהל שנקבע בתקנות מסילות הברזל. הכרטיסים אף נשלחו אליה, אך היא החזירה אותם לרכבת.

     

    התובעת מבקשת מביהמ"ש לחייב את הרכבת לשלם לה פיצוי בסך של 5,000 שקל, עבור הוצאות משפט ואובדן ימי עבודה.

     

    נגרמה לנוסעת עוגמת נפש

    הרכבת טענה מצידה, כי לא התרשלה כלפי התובעת ועשתה כל שביכולתה על מנת לטפל באירוע באופן מהיר וביעילות גבוהה - והכול כדי להקל על הנוסעים ולמנוע, ככל הניתן, את עיכובם.

     

    השופט גדעון ברק מביהמ"ש לתביעות קטנות ברחובות מצא, כי התנהלות הרכבת לאחר התקלה הייתה סבירה. עם זאת קבע, כי לתובעת נגרמה עוגמת נפש. "אני מאמין לתובעת, כי בשעות לילה כה מאוחרות, כאשר היא צריכה לכתת רגליה ולהמתין במתח לבוא רכבת וכאשר נשארה ברציף מבלי לדעת היכן לפנות וגם לא ניתנה לה הדרכה מתאימה - אכן נגרמה לה עוגמת נפש, והיא ראויה לפיצוי בשל כך", כתב השופט בפסק הדין.

     

    עוד קבע, כי הפיצוי בגין האיחורים, שבא לידי ביטוי בהענקת שני כרטיסי נסיעה, היה ראוי, אך בגין אי הנוחות בדחיסת נוסעים מעל המקובל באותה רכבת, וכן העדר כריזה ואי הודעה בדבר הסיבה לעיכובים, זכאית התובעת לפיצוי של 750 שקל.

     

    השופט לא נתן צו להוצאות נוספות.

     

    לעיון בפסק הדין  

     

    לאתר המשפט הישראלי פסק דין

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים