שתף קטע נבחר

ועכשיו סדרתית: גרסת כלאיים לב.מ.וו סדרה 7

באיחור של שלוש שנים אחרי לקסוס, ב.מ.וו חשפה תמונות ופרטים על ה-7 אקטיב-הייבריד, גרסת כלאיים מתונה למכונית הפאר של היצרנית. למנוע החשמלי בה 20 כ"ס בלבד

באיחור של שלוש שנים ולאחר שבעבר הכחישה כי תייצר מכוניות כלאיים, ב.מ.וו חשפה השבוע את ה-7 אקטיב-הייבריד (ActiveHybrid - "כלאיים פעיל"). מדובר בגרסת כלאיים מתונה למכונית הפאר הגדולה, והיא תציע מנוע חשמלי צנוע עם 20 כ"ס, שנועד לסייע למנוע הבנזין, אך לא יחליף אותו.

 

 

האקטיב הייבריד מבוססת על ה-750i, לה מנוע בנזין בנפח 4.4 ליטר ו-407 כ"ס. מנוע הטווין-טורבו הזה יספק בדגם הכלאיים 449 כ"ס, ויחד עם הספק מנוע החשמל - 20 כ"ס - יעמוד ההספק המשולב על 465 כ"ס. זהו הספק גבוה ב-20 כ"ס מהספק מערכת הכלאיים של לקסוס LS 600h - הנהנית ממערכת כלאיים מלאה ומנוע חשמלי חזק משמעותית (224 כ"ס), המסוגל להחליף את מנוע הבנזין לטווח קצר ובמהירות נמוכה. מערכת הכלאיים של ב.מ.וו פותחה יחד עם דיימלר, ומוצעת בנוסחה דומה - כולל מצבר ליתיום-יון - גם במרצדס S קלאס (S400 הייבריד).

 

 

תודות למנוע הטווין-טורבו, ל-7 אקטיב-הייבריד יהיו ביצועים מרשימים: 4.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, ו-250 קמ"ש מרביים. ב.מ.וו מסבירה כי מערכת הכלאיים כאן נועדה לשדרוג הביצועים בלי להגדיל את תצרוכת הדלק, לא פחות מאשר לצמצום פליטת המזהמים. זו אגב תעמוד על 219 גרם פחמן דו-חמצני לק"מ בממוצע, נתון נאה לרכב בגודלו של האקטיב-הייבריד.

 

כדי להבדיל אותה מגרסאות הבנזין והדיזל הרגילות, לאקטיב-הייבריד תגי שם גדולים בחלקה האחורי ובקורות האחוריות (המכונות קורות C), וחישוקי "19 בעיצוב חדש. במרכב בוצעו מספר שינויים קלילים לשיפור האווירודינמיות, במטרה להפחית את תצרוכת הדלק, שתעמוד לפי ב.מ.וו על 10.6 ק"מ לליטר בממוצע, כמעט כמו הנתון של לקסוס (10.75 ק"מ לליטר).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סדרה 7 עם הנעת כלאיים מתונה
תג על הקורה האחורית
תג גם מאחור
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים