שתף קטע נבחר

תקלה גרמה לנחיתת אונס - מטוסי הסופה קורקעו

במהלך טיסת אימון גילו הטייסים תקלה טכנית נדירה, בעקבותיה הם נאלצו לנחות בבסיס רמון כשהמנוע אינו עובד. הטייסים יצאו ללא פגע ולמטוס החד מנועי לא נגרם נזק

מערך מטוסי ה-F16I (סופה) של חיל האוויר קורקע הערב (יום ד') בעקבות תקלה חריגה שהתגלתה בצהריים באחד המטוסים במהלך אימון שגרתי. ההערכה היא כי מחר או בימים הקרובים, בתום בדיקה ראשונית, ישובו המטוסים לטוס ולקחת חלק בכל משימות החיל.

 

מתחקיר ראשוני של האירוע שהתרחש לאחר 12:00, עולה כי במהלך טיסת האימון, גילה צוות המטוס, טייס ונווט צעירים, תקלה טכנית נדירה, שהשפיעה על פעילות המנוע היחיד של מטוס הקרב.

 

הצוות, שהיה באותה שעה סמוך לבסיס רמון, יצר קשר עם מגדל הפיקוח וטייסת האם, ותיאר את התקלה. בהתייעצות שהתנהלה בין הטייסים למגדל הפיקוח הוחלט לכבות את מנוע המטוס, פעולה יוצאת דופן ומסוכנת, ולנסות להנחית את המטוס כשהמנוע לא עובד.

 

לאור העובדה כי מדובר בנחיתת אונס, פתחו בבסיס בנוהל מיוחד, שכלל צוותי חירום והצלה. צוות האוויר שהיה במטוס, בתושיה רבה, ביצע את הפעולה החריגה, והחל בתהליך דאייה קצר ובסיומו הונחת המטוס, שלא נפגע.

 

בחיל האוויר ציינו לשבח את פעולת הטייס והנווט שהצליחו למנוע אסון כבד, ופתחו בתחקור האירוע, לרבות באמצעות ועדת חקירה שהוקמה לצורך הנושא.

 

האירוע האחרון שבו הונחת מטוס מסוג F-16 ללא מנוע היה לפני כ-20 שנה, אז ישב בתא

 הטייס עידו נחשותן, לימים מפקד חיל האוויר. בעקבות האירוע היום, החלה בדיקה טכנית של כלל מטוסי הסופה על מנת לברר את מקור התקלה. הקרקוע, הנחשב לתהליך שגרתי במקרים שכאלה, אינו כולל צורך מבצעי, והמטוסים יושבתו אך ורק לצרכי אימון.

 

בתחילת השנה הנוכחית הסתיים תהליך קליטת 102 מטוסי סופה בחיל האוויר הישראלי והם נחשבים למטוסי קרב החדישים ביותר בצה"ל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מטוס F16. ארכיון
צילום: רויטרס
מומלצים