שתף קטע נבחר

ג'יאנקרלו פיסיקלה ינהג עבור פרארי

ג'יאנקרלו פיסיקלה האיטלקי, מנהגי הפורמולה 1 הוותיקים ביותר, יקבל את הזדמנות חייו וינהג עבור קבוצת חלומותיו במקום פיליפה מאסה המושבת

חלום נפלא שהתגשם. ג'יאנקרלו פיסיקלה, מנהגי הפורמולה הוותיקים (36) בסבב, יזכה בשלהי הקריירה לפריחה מחודשת ולחלוטין לא צפויה. האיטלקי שנולד בעיר רומא, יהיה הנהג הרשמי של קבוצת פרארי החל מהמירוץ הבא, שיערך במונזה, איטליה. פיסיקלה, עד היום נהג קבוצת פורס אינדיה הקטנה, יהיה בכך למחליפו הרשמי של פליפה מאסה הפצוע, ויקח את ההגה מנהג המבחן של הקבוצה, לוקה באדואר. את שאר המירוצים העונה יעשה לצד קימי רייקונן, ובעונת 2010 יזכה למעמד רשמי של נהג מחליף.


זמנים טובים. אלוף העולם, פרננדו אלונסו, מרטיב את בן קבוצתו - פיסיקילה

 

הזדמנות של פעם בחיים

איך שגלגל מסתובב. ג'יאנקרלו פיסיקלה, כמו אהוד אולמרט, היה כבר בסוף דרכו. אלונסו לקח לצדו (2005-2006) שתי אליפויות עולם, כשהוא בקושי מסיים בין חמשת הראשונים עם המכונית הטובה ביותר. כאשר מצא עצמו ב-2007 לצד נהג צעיר וחסר ניסיון בשם הייקי קובליינן (היום מקלארן), נכשל שוב להוכיח עליונות. רנו זרקו אותו, הקבוצה העניה והקטנה ביותר בסבב (פורסה אינדיה) הסכימה בקושי לקחת אותו. עתיד הפורמולה 1 לא יכול להיראות רע יותר עבור נהג בן 36.

 

אבל פיסיקלה תמיד היה מהיר, ותחרותי, ובעיקר איטלקי. עכשיו, הוסיפו לכך את פציעתו הקשה של נהג פרארי פליפה מאסה, ואת היכולת הזוועתית שהציג נהג המבחן שתפס את מקומו במשך שני מירוצים, לוקה באדואר. מיכאל שומאכר, שאמור היה להציג קאמבק מסעיר, מצא כי הוא אינו כשיר מספיק והחליט לוותר. ואם זה לא מספיק, קחו את המירוץ האחרון בספא, בו הדהים פיסיקלה את עולם הספורט עם ההקפה המהירה ביותר לקראת הזינוק, ומקום שני במירוץ לאחר שלא נפל במאום מהפרארי המנצחת. ופתאום, אלת המזל אוהבת אותו.

 

סטפאנו דומניצ'לי, מנהל קבוצת פרארי, אמר היום כי פיסיקלה הוא נהג מהיר ותחרותי במיוחד, ולכן מעריכה הקבוצה כי הוא מסוגל לתרום לה, כפי שלא הצליח לוקה באדואר, נהג המבחן שתפס את מקומו הפנוי של מאסה הפצוע. "בדקנו מה יכול להעניק לנו פיסיקלה בעתיד, בהתחשב בניסיון שיצבור עם פרארי עד סוף העונה, והחלטנו כי הוא יהיה הנהג המחליף בעונה הבאה", הוסיף ואמר.

 

קריירה ארוכה

פיסיקלה ערך הופעת בכורה בסבב הפורמולה 1 עם קבוצת מינרדי, בשנת 1996. שנה מאוחר יותר השלים עונה שלמה עבור הקבוצה, וב-98 עבר לקבוצת בנטון הזוהרת, שם נהג עד עונת 2001. במהלך שתי העונות הבאות נהג עבור קבוצת ג'ורדן, וב-2004 עבר לסאובר. ב-2005 עבר לקבוצה המנצחת של רנו, אך גם בעונה שאחר כך נאלץ לנהוג לצד אלוף העולם, פרננדו אלונסו. בזמן שהספרדי לקח אליפויות עולם, סיים פיסיקלה את שתי העונות במקום הרביעי והחמישי בטבלת הנהגים. ב-2007 הפגין יכולת כה נמוכה, עד כי בסופה נאלץ לעבור לקבוצת פורס אינדיה החלשה והקטנה.

 

פיסיקלה רשם לעצמו שלושה ניצחונות במהלך הקריירה: אחד עבור ג'ורדן, ושניים עבור רנו - ב-2005 ו- 2006. בסך הכל צבר לעצמו 275 נקודות אליפות במהלך 226 מירוצי פורמולה 1 בהם לקח חלק. פיסיקלה זינק למירוץ ארבע פעמים מהעמדה הבכירה, ומצא עצמו 19 פעמים על הפודיום - באחד משלושת המקומות הראשונים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פיסיקלה - מודל 2003 עם בנטון
פיסיקלה - מודל 2005 עם רנו
צילום: איי פי
פיסיקלה - מודל 2009 עם פורס אינדיה, ופרארי
צילום: רויטרס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים