שתף קטע נבחר

הופעת בכורה: קיה סורנטו בגרסת כלאיים

קיה סורנטו, רכב השטח הגדול של היצרנית הקוריאנית, זוכה למנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר ולמנוע חשמלי עם 40 כ"ס. התוצאה: פליטת פחמן דו-חמצני של 119 גרם לק"מ בלבד

קיה הציגה בתערוכת פרנקפורט את גרסת הכלאיים של הסורנטו החדש, רכב השטח הגדול ממנו התרשמנו לאחרונה. הסורנטו הופיע בתערוכה בבכורה אירופית, ואילו גרסת הכלאיים עורכת כאן את הופעת הבכורה העולמית שלה. בינתיים מדובר בדגם תצוגה, אך אין כל ספק כי הוא יגיע לייצור.

 

לדגם הכלאיים מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר, המספק 163 כ"ס - לעומת 2.2 ליטר ו-197 כ"ס בדגם הרגיל. מנוע חשמלי המספק 40 כ"ס ישלים את המערכת, ויחד עם מנוע ה-2.0 ליטר יניע את הגלגלים הקדמיים. קיה לא מספקת מפרט מלא של הדגם החדש, שייוצר ככל הנראה בתוך כשנה. כך שלא ידוע אם מכונית הכלאיים הזו תוכל לנסוע על חשמל בלבד, או שהמנוע החשמלי רק יסייע לחסכון ולביצועים. סביר להניח עם זאת כי זה ייתאפשר.


קיה סורנטו בגרסת כלאיים. מנוע חשמלי עם 40 כ"ס (צילום: רועי צוקרמן) 

 

לסורנטו הייבריד חידוש טכנולוגי נוסף עבור קיה - תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמד. שימוש במרכב אחוד ושינויים נוספים איפשרו משקל עצמי נמוך ב-100 ק"ג מהסורנטו דיזל הקודם - 1,663 ק"ג. את הפחתת המשקל הזו ביצעה קיה בכל דגמי הסורנטו. עוד נמסר כי לסורנטו הייבריד בוצעו שינויים אווירודינמיים שונים, לשיפור תצרוכת הדלק, וכי הוא מצויד בצמיגים נמוכי חיכוך, המסייעים אף הם להפחית בזבוז דלק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מערכת הכלאיים מלפנים
צילום: רועי צוקרמן
מצברי הליתיום-יון פולימר מאחור
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים