כך ביזבזה סיטרואן הזדמנות להחיות את הדה-שבו
סיטרואן הציגה בפרנקפורט את הרבולט, מכונית כלאיים לתצוגה הנטענת משקע. העיצוב אמור להזכיר את הדה-שבו, אבל לא ממש מצליח. ייצור? לא סביר, ולא כדאי
גם אחרי שביקרנו בדוכן סיטרואן בפרנקפורט, עדיין לא ברור אם הצרפתים באמת ניסו להזכיר את הדה-שבו עם הרבולט (Revolte), מכונית התצוגה החדשה שלה. מה שבטוח, אם היה ניסיון כזה - הוא ממש לא הצליח. מכונית התצוגה אמנם עושה שימוש בחלק מסממני העיצוב של הדה-שבו הפופולרית, כמו עיצוב עגלגל, גג בד מתקפל וממדים קומפקטיים, אבל כאן מסתיים הדימיון.
- האם זו דה-שבו מודרנית?
סיטרואן רבולט (צילומים: רועי צוקרמן)
בעבר נפוצו שמועות על כוונת סיטרואן להחיות את הדה-שבו כמתחרה לפיאט 500 ומיני המודרניות. אלא שמכונית התצוגה רבולט סותמת על האפשרות הזו את הגולל. היא לא צפויה להגיע לייצור, ולמרות המחווה לדה-שבו, ספק אם עיצוב מסוג זה היה מעורר חשק בקרב חובבי המכונית ההיא. מה גם שהרבולט היא בדיוק ההיפך מהדה-שבו: מעוצבת יתר על המידה, לא חיננית ומתוחכמת מדי.
הרבולט היא מכונית כלאיים נטענת משקע החשמל. סיטרואן לא מפרסמת מפרט טכני כלשהו בנוגע למערכת ההנעה, ומסתפקת רק בנתוני המידות החיצוניים: אורך של 368 ס"מ, רוחב של 173 ס"מ וגובה של 135 ס"מ. למכונית התצוגה תא נוסעים בעיצוב לא סדרתי בעליל: הנהג יושב במושב נפרד, לידו אין מושב (אבל אפשר להוסיף כסא בטיחות הפוך לילד), ומאחור יש כורסה גדולה - לשני נוסעים נוספים.
לטענת סיטרואן, הרבולטה נועדה כדי לנפץ מוסכמות בנוגע לעיצוב, יוקרה ומותרות. בהתרשמות בדוכן התצוגה של סיטרואן, היא מתקשה לעורר עניין רב - מעבר להיותה יוצאת דופן מבחינת עיצוב. כשמבינים שהסיכוי לראות עיצוב שכזה על הכביש, מאבדים מהר למדי את העניין.
אז סיטרואן, אולי עדיין לא מאוחר לעשות בכל זאת דה-שבו מודרנית?