שתף קטע נבחר

מנהל מוזיקלי חדש לתיאטרון הבולשוי

טריקת הדלת של אלכסנדר ודרניקוב, המנהל היוצא, העיבה על פתיחת העונה ה-234 של התיאטרון. המנהל החדש, ליאוניד דסיאטניקוב, מגדיר את עצמו כזמני בלבד

שעות ספורות לפני הפרמיירה החגיגית של "בוריס גודונוב" מאת מוסורגסקי, שציינה גם את פתיחתה של העונה ה-234 של תיאטרון הבולשוי, הוצג מנהלו המוזיקלי החדש של המוסד המוסקבאי הוותיק בפני העיתונות המקומית. מדובר במלחין הרוסי, ליאוניד דסיאטניקוב, שהודה בראיון "אינני מנהל מוזיקאלי אמיתי", ואמר כי הוא נמצא בתפקיד באופן זמני לאחר פרישתו המפתיעה של קודמו בתפקיד, אלכסנדר ודרניקוב.

 

בכל אופן, דסיאטניקוב (שהלחין אופרות ופסי קול לסרטים, אך אינו מנצח מנוסה) לא יעלה על פודיום המנצח במופעי האופרה או הבלט בעונה הקרובה. את הניצוח על ההפקות ימלאו בסבב חמישה ממנצחי הבית הקבועים של הבולשוי. "האסטרטגיה שלי מסתכמת בכך שלא אמצב את עצמי כמנהל מוזיקלי אמיתי, אלא כחוט מקשר בין המנהל הקודם לזה שיגיע", אמר לסוכנות הידיעות רויטרס.

 

ודרניקוב עזב את תפקידו בחודש יולי האחרון, במהלך סיבוב הופעות הקיץ של הבולשוי באיטליה. אחרי שמונה שנים בתפקיד הוא אמר: "הבולשוי מציב אינטרסים ביורוקרטים לפני אינטרסים אמנותיים". אחת המטרות שהציבה לעצמה הנהלת הבולשוי היתה פרויקט שיפוץ המבנה המרכזי של התיאטרון שנבנה במאה ה-19.

 

מדובר בפרויקט שעלותו המוערכת היא מיליארד דולר. המנהל המוזיקלי היוצא אמר כי שינויים בתכניות שמטרתם היתה לחסוך בכסף, לצד ניהול לוקה בחסר, עלולים היו להרוס את האקוסטיקה של הבניינים.

 

הרשויות במוסקבה חוקרות בימים אלה טענות לפיהן מיליוני רובלים מכספי השיפוץ נגנבו. במקביל, נבדקות טענות לגבי חריגות תקציב שהובילו לדחיית סיום עבודת השיפוץ בשלוש שנים - מה שאילץ את התיאטרון להתמקם במבנה חלופי מוגבל לתקופת זו.

 

מנכ"ל הבולשוי, אנטולי איקסנוב, דחה את הביקורת של ודרניקוב. לדבריו, הבמה הגדולה של הבולשוי תיפתח

מחדש לקראת אוקטובר 2011. איקסנוב הוסיף ואמר כי המשבר הכלכלי שהיכה גם ברוסיה לא השפיע על היקף התמיכה הממשלתית בשיפוץ בית האופרה והבלט.

 

"מספר משקיעים פרטיים משכו את כספם מהפרויקט ,אבל אחרים החליפו אותם", הוסיף. איקסנוב מצדו החזיר מלחמה ואמר: "ודרניקוב היה טוב בשלב מסוים בחייו, הוא שיפר את איכות התזמורת, אבל לכל אחד כנראה יש את תיקרת הזכוכית שלו".

 

למרות ההדים הצורמים, פתיחתה של העונה החדשה התנהלה כסדרה עם "בוריס גודונוב", הנחשבת לקלאסיקה רוסית מן המאה ה-19. עלילת הבלט מספרת את סיפורו של הצאר, ששולט בזמנים קשים בהם עימותים ומאבקי כוחות מפצלים את ממלכתו, והוא אכול אשם וייסורי מצפון. בבולשוי תוהים האם הסאגה הרוחשת על הבמה תכסה על וזו שמתקיימת מאחורי הקלעים.

 

לכל כתבות המדור לחצו כאן

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
תיאטרון הבולשוי. תקופת שינויים
צילום: רויטרס
גודונוב. פתח את העונה החדשה
לאתר ההטבות
מומלצים