שתף קטע נבחר

תקלה בהתקנה? פזגז לא תפצה בתום האחריות

אישה שרכשה מחמם טורבו יונקרס מפזגז טענה, כי המכשיר הותקן בחוסר אחריות וברשלנות. ביהמ"ש דחה את התביעה לאחר שקבע שהתקלה התגלתה לאחר תום תקופת האחריות

אישה טענה, כי פחות משנתיים לאחר שרכשה מחמם טורבו יונקרס מפזגז, התגלו בעיות בנוגע לעוצמת המים. לטענתה, טכנאי של פזגז טען כי המכשיר תקין וכי עליה להחליף את הצנרת, ואילו טכנאי נוסף טען כי התקנת המכשיר היתה לקויה וכי המכשיר מהווה סכנה בטיחותית ולכן יש לנתקו.

 

בתביעה שהגישה לבית-המשפט לתביעות קטנות בירושלים טענה התובעת כי רכשה את המכשיר אחרי שהובטח לה כי אספקת המים תהיה חסכונית ויופחתו עלויות החשמל בגינו, אך כיוון שהמכשיר הותקן ברשלנות, עלויות החשמל לא פחתו, ונגרמו לה נזקים. 

 

 

פזגז טענה כי האחריות למכשיר שרכשה התובעת היא לשנה מיום התקנתו, ולכן היא אינה אחראית לליקויים ככל שאלה קיימים. לטענתה, היא הסכימה לפנים משורת הדין לתקן את המכשיר בהנחה, אך התובעת סירבה לכך. פזגז טענה כי מדובר בתביעה טורדנית וכי התובעת מבקשת להתעשר על חשבונה.

 

חשבונות החשמל אינם מלמדים על מצב המכשיר

השופטת מרים ליפשיץ-פריבס דחתה את התביעה, וקבעה כי התובעת לא הוכיחה שהפגם במוצר הינו פגם ישן מתקופת האחריות, שכן לא הזמינה את הטכנאים לעדות, ואף לא המציאה חוות דעת מקצועית בנושא.

 

עוד קבעה כי התובעת לא הוכיחה את טענתה בדבר מצג שווא לעניין החסכון בעלויות של החשמל, שכן חשבונות החשמל שהציגה אינם מלמדים על צריכה מוגברת של חשמל דווקא בשל מצבו של המכשיר, ולא בשל שימוש מוגבר בחשמל לצרכים אחרים.

 

התובעת חויבה לשלם לפזגז 250 שקלים הוצאות משפט.

  

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים