שתף קטע נבחר

תערוכת טוקיו: הונדה מדברת בחשמל וכלאיים

הונדה תציג בתערוכת טוקיו מכונית ספורט עם הנעת כלאיים שתגיע לישראל בסוף 2010, מיניוואן כלאיים עתידי ומכונית מיני חשמלית שנראית כמו אוטוביאנקי

הונדה תציג בסוף חודש אוקטובר שלוש מכוניות ידידותיות לסביבה - ואחת מהן תשווק בישראל עוד בסוף שנה הבאה. קוראים לה CR-Z, והיא מכונית כלאיים המבוססת על פלטפורמת האינסייט. את המכוניות תחשוף הונדה בתערוכת הרכב הביתית, שסובלת השנה משורה של ביטולים מצד יצרניות רכב אירופיות ואמריקניות.

 

ה-CR-Z תגיע לייצור כשלוש שנים לאחר שנחשפה לראשונה בטוקיו בסוף שנת 2007, כמכונית תצוגה תחת אותו שם. אישור רשמי לכוונת הייצור ניתן לפני כחודשיים, בהודעה שפרסמו היפנים. ה-CR-Z שתחשף בטוקיו ב-24 באוקטובר תהיה עדיין מכונית תצוגה, אך הדגם הסדרתי ייוצר ללא שינויים מהותיים. למעשה, ההבדלים היחידים הצפויים הם במידת חישוקי הגלגלים, וככל הנראה גם מראות צד גדולות יותר.


הונדה CR-Z. בישראל בשנה הבאה

 

הונדה לא מפרסמת פרטים טכניים על המכונית, שצפויה לעשות שימוש במערכת הנעת הכלאיים של האינסייט. וזה אומר מנוע בנזין בנפח 1.3 ליטר ומנוע חשמלי צנוע עם 14 כ"ס. ייתכן כי המערכת תזכה לחיזוק בדגם הספורטיבי, שלפי התמונות יוצע עם תיבת הילוכים ידנית במקום רציפה. האינסייט, שמיועדת לאנשים שעיקר רצונם הוא לחסוך בדלק, מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-12.6 שניות ולמהירות מרבית של 186 קמ"ש - לא נתונים המתאימים לדגם ספורטיבי, גם כזה שמתיימר להיות ידידותי לסביבה.

 

מלבד האינסייט, הונדה תציג צמד מכוניות תצוגה מעניינות. האחת נקראת EV-N, וכפי ששמה מרמז, היא מכונית מיני חשמלית. מכונית זו תחליף בעתיד את ה-EV פלוס, ששווקה במספרים נמוכים בסוף שנות ה-90. מבחינת עיצוב, היא דווקא מזכירה את ה-A112 של אוטוביאנקי (הזכורה בישראל יותר כ"ג'וניור", על שם רמת הגימור הנמוכה).


ספורטיבית עם הנעת כלאיים

 

ה-EV-N מציעה מקום לארבעה ומרכב קטנטן. מהונדה נמסר כי ניתן יהיה להחליף את ריפודי המושבים בקלות, למי שמעוניין להתאים את המכונית ללבוש או לטעם האישי המשתנה. לא ידוע אם אפשרות זו תוצע גם בדגם סדרתי. עתידו של הלוח הסולארי על גג המכונית, נראה ורוד יותר.

 

דגם שלישי בדוכן התצוגה של הונדה בטוקיו, יהיה הסקיידק (Skydeck, "סיפון שמיים"). מדובר במיניוואן - ככל הנראה בגודל מלא - עם מקום לשישה נוסעים וסידור מושבים יוצא דופן. סידור זה מאפשר את הזזת המושבים המרכזיים אל מתחת למושבים הקדמיים, ובכך לא רק לאפשר גישה נוחה לצמד המושבים האחוריים, אלא גם מרווח רגליים נדיב ליושבים מאחור. כמו יתר הדגמים, גם לסקיידק הונדה לא מספקת בשלב זה מפרט טכני.

 

צילום: הונדה

 

לסקיידק עיצוב שגרתי יחסית, למעט דלתות קדמיות הנפתחות כלפי מעלה - מאפיין (לא שימושי במיוחד) של מכוניות תצוגה. הדלתות האחוריות נפתחות על מסילה. עיצובו הפשוט מצביע על-כך שייתכן ובהונדה מתכוונים להציג גם לדגם זה גרסה סדרתית, אפשרות סבירה בהתחשב במדיניות החברה להציע כמה שיותר מכוניות כלאיים, כתשובה למהלך דומה מצד טויוטה. עם זאת, נראה כי תא הנוסעים הייחודי, יוחלף בסידור מושבים שגרתי יותר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הונדה CR-Z. תא הנוסעים מוכן לייצור
עוד זווית
תא הנוסעים של הסקיידק. לא מתאים לדגם סדרתי
מזכירה אוטוביאנקי. הונדה EV-N
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים