שתף קטע נבחר

ארה"ב: תוכנית הגריטה הסתיימה - המכירות צנחו

המשבר בשוק הרכב רחוק מלהסתיים בארה"ב. בחודש שלאחר תוכנית הגריטה המצליחה, המכירות צנחו חזרה לרמתן הנמוכה - חוץ מאלה של יונדאי

מכירות הרכב בארצות הברית צנחו בחודש ספטמבר ל-746,000 יחידות - 41% פחות מבחודש אוגוסט. בחודש השמיני של2009 נהנתה תעשיית הרכב מ"פגרה" במיתון, תודות לתוכנית הגריטה האמריקנית ("מזומן עבור גרוטאות") שנחלה הצלחה מרשימה.

 

אלא שבתום התוכנית, התעשייה חוזרת לשגרה העגומה. כל יצרניות הרכב ספגו מהלומה בספטמבר, למעט יונדאי - שדווקא רושמת זינוק מרשים של 27% בהשוואה לספטמבר 2008. המפסידות הגדולות ביותר היו, שוב, קרייזלר וג'נרל מוטורס, שממשיכות לאבד מכירות ונתח שוק בארה"ב. למרות כל זאת, בפורד וג'נרל מוטורס סבורים שספטמבר אולי היה רע, אבל אוקטובר יציג התאוששות.


פורד. היצרנית החזקה ביותר מבין שלוש האמריקניות

 

אלא שהחודש העשירי של השנה נחשב באופן מסורתי לחודש מכירות חלש, זאת עוד לפני ההערכות לפיהן הקונים ימשיכו להחליף מכוניות בהססנות יתרה בגלל מצב הכלכלה. עדות לכך ניתן למצוא בתמריצים הגבוהים שהציעו יצרניות הרכב בספטמבר, שגם הם לא הצליחו למשוך קונים לאולמות התצוגה. לקוחות שכן העזו ורכשו רכב חדש, קיבלו בספטמבר בממוצע 2,557 דולר (9,630 שקל) הנחה - לעומת 83 דולר (312 שקל) בלבד בממוצע באוגוסט.

 

מכירות הרכב של פורד ירדו בספטמבר במעט יותר מ-5%, ירידה ראשונה ברבעון השלישי של השנה. יריבתה העיקרית, GM, איבדה 45% - אפילו יותר מקרייזלר, שמכירותיה ירדו ב-42%. מכירות טויוטה ירדו בשיעור נמוך משמעותית - רק 13%, ואלו של ניסאן כמעט ולא השתנו במונחי המשבר הנוכחי, עם ירידה של 7%. הונדה סבלה מחודש חלש יחסית, ואיבדה 20%.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יונדאי. ממשיכה לצמוח באמריקה, למרות המשבר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים