שתף קטע נבחר

בקרוב: הסכם קופרודוקציות עם רוסיה

ההסכם שייחתם בדצמבר הוא תולדה של מפגש בין שרי התרבות של שתי המדינות. חודשיים לאחר מכן עתיד להחתם הסכם בילטרלי שיוביל לשיתופי פעולה תרבותיים כוללים

אחרי שנים של ניסיונות לכונן הסכמי שיתוף פעולה תרבותיים בין רוסיה לישראל, עכשיו זה סופסוף קורה. במפגש שנערך הבוקר (ד') במוסקבה בין שרת התרבות הישראלית, לימור לבנת, לבין הקולגה הרוסי, אלכסיי אביידב, הוחלט על הקמת צוות עבודה שיגבש את סעיפיו של הסכם קופרודוקציות ראשון בין שתי המדינות שייחתם בדצמבר הקרוב.

 

בנוסף, צוות פעולה אחר ובו נציגי שתי המדינות יגבש את פרטיו של הסכם בילטרלי כולל שייחתם לקראת פברואר ויתייחס לשיתופי פעולה רחבים בכל תחומי התרבות והאמנויות.

 

“הסכם הקופרודוקציות וההסכם הבילטרלי מהווים פריצת דרך משמעותית שתקדם רבות את התרבות הישראלית ואת תעשיית הקולנוע בארץ”, אומרת ל-ynet השרה לבנת, המלווה בימים אלה את ההצגה “המלט” בפסטיבל שייקספיר במוסקבה. “הסכם הקופרודוקציות יאפשר לקולנוע הישראלי להנות משיתופי פעולה והשקעות של גורמים חדשים בעלי חשיבות על מפת הקולנוע העולמית. הצעד הזה יתרום גם לחיזוק מערכת היחסים בין ישראל לרוסיה".


אביידב (משמאל) עם לבנת במוסקבה. יש עתיד (צילום: קיריל לוסיפנקו)

 

לצד ההסכם הבילטרלי, הביעו שני השרים את רצונם לקיום שורה של שיתופי פעולה תרבותיים מיוחדים שייערכו במהלך 2011 כחלק מציון 20 שנה לחידוש היחסים בין ישראל לרוסיה.

 

נתח משמעותי

עד כה חתמה ישראל על הסכמי קופרודוקציה עם אוסטרליה, איטליה, בלגיה, גרמניה, הונגריה, פולין, צרפת, קנדה ושבדיה. עם שבע מהן, ממשה ישראל את ההסכם. מאז כינונו של חוק הקולנוע נוצרו בישראל 30 קופרודוקציות עם צרפת, 17 עם גרמניה, ארבע עם קנדה, שלוש עם איטליה, שתיים עם פולין ובלגיה והפקה נוספת עם אוסטרליה.

 

מרבית ההפקות שזכו בשנים האחרונות לתהודה בארץ ובעולם הן תוצרים של קופרודוקציות. כך למשל "ואלס עם בשיר", “עג'מי", "לבנון" וגם "9.99$” שיוקרן בבכורה ישראלית בימים הקרובים בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה. גם

סרטים קודמים כמו "חתונה מאוחרת", “מטאליק בלוז", “אדמה משוגעת", “הבועה", “הכלה הסורית", “מדוזות" ו"אבנים", הן כולן הפקות שנוצרו כשיתופי פעולה בינלאומיים במסגרת הסכמי קופרודוקציות.

 

"אפשר לומר שבשמונה השנים האחרונות ההשקעה הבינלאומית בסרטים ישראלים במסגרת הסכמי הקופרודוקציות היוותה יותר משליש מסך כל הכסף שהושקע בו", אומר מנהל קרן הקולנוע הישראלי, כתריאל שחורי. השותפים העיקריים בחו"ל הם קרנות הקולנוע, מפיקים ומפיצים וכמובן גופי שידור שהמוביל ביניהם הוא ARTE, שהשקיע לבדו בקולנוע כחול-לבן יותר מכל גופי השידור והזכייניות הישראליות גם יחד.

 

בתעשיית הקולנוע מברכים על הסכם הקופורודקציות שבדרך ומאמינים שהוא יישא פירות. “ההסכם הזה הוא קטליזטור מצוין וסימן לרצון של מפיקים מרוסיה ומישראל לפתח ביחד הפקות משותפות. אין ספק שהמכשיר הזה יקל על שיתופי הפעולה", אומר שחורי. “רוסיה מאופיינת כאחת המדינות היחידות באירופה שיש בהן הרבה מאוד כסף פרטי שמחפש אפיקי השקעה. יש בה מסורת גדולה של קולנוע והליכה לבתי קולנוע, כך שמבחינת הפצה זהו שוק גדול. כחלק מהמסורת יש גם אולפנים גדולים שמעוניינים לעבוד איתנו ואני מקווה שההסכם יוביל גם לתוצאות מעשיות".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לבנת. "פריצת דרך משמעותית"
צילום: יותם פרום
לאתר ההטבות
מומלצים