שתף קטע נבחר

שולפים את הסלבס בשבוע האופנה בפריז

בפריז ניסו להציג עסקים כרגיל עם לוח זמנים שניסה להיראות צפוף ומפורסמים שצורפו לתצוגות השונות. יפה מצלמת ומסכמת

שבוע האופנה החשוב של פריז סיים את מרתון התצוגות לקיץ הבא, שנערכו במהלך החודש האחרון בבירות אופנה ברחבי העולם. על רקע המשבר הכלכלי, ניסו בפריז לשדר עסקים כרגיל, עם פתיחות של חנויות ותערוכות חדשות, קוקטיילים ומסיבות שנערכו מדי ערב עם סיום התצוגות. אלא שמעיון מדוקדק בלוח הזמנים אפשר היה לראות שהעונה נעלמה מסגרת ה"אוף" הנפרדת, שבעונות קודמות כללה בעיקר תצוגות של מעצבים צעירים והשנה נבלעה במסגרת הרשמית כדי לאפשר למארגנים להציג לוח זמנים שנראה צפוף כבעבר ולטשטש את היעדרם של כמה מבתי האופנה הגדולים שוויתרו העונה על התצוגה, ביניהם בית לקרואה שנמצא, כידוע, על סף פשיטת רגל.

 

בתי אופנה רבים נעזרו בגימיקים שיווקיים כדי למשוך תשומת לב ולזכות בכותרות באמצעי התקשורת. המעצב הרוסי שפורין הזמין את דוגמנית העבר נעמי

 קמפבל לפתוח ולסיים את התצוגה, בבית שאנל ראינו הופעה קצרה של הזמרת הבריטית לילי אלן, ואילו בית אנגרו הודיעה כמה ימים לפני שבוע האופנה שהשחקנית לינדזי לוהן פשוט מונתה ליועצת האמנותית של הבית לצד המעצבת החדשה אסטרלה ארש. צלמי הפפרצי הרבים שהגיעו לתצוגה כדי לצלם את השחקנית הצעירה נאלצו להמתין לסוף התצוגה ולצלמה יוצאת יד ביד עם המעצבת. אכן, ימים קשים עוברים על תעשיית האופנה והמעצבים. אגב, מהדגמים שנראו בתצוגה ברור שלינדזי חובבת לבבות ואוהבת את הצבע הוורוד.

 

מבחינה סגנונית, מצפייה בחלק מהתצוגות אפשר להבחין במגמה הרומזת על חזרה למינימליזם, כפי שראינו בסוף שנות השמונים ובתחילת שנות התשעים. התכשיטים כמעט ונעלמו, נעלי הסטילטו הוחלפו פה ושם בסנדלים שטוחים או בכפכפי עץ (למשל אצל שאנל). הצבעים המובילים הם שחור, לבן, צבעי הגוף למיניהם וחאקי לגווניו, וההדפסים העשירים שראינו בעונות הקודמות נעלמו כמעט לחלוטין.

 

על הגורן בשאנל

קרל לגרפלד, מעצב בית שאנל, הציג את אחת מהתצוגות היפות שעיצב בשנים האחרונות. תפאורת התצוגה, שנערכה באולם הגדול של הגראנד פאלה, הייתה גורן ענקית, שמערימת הקש שבה יצאו הדוגמניות למסלול שכוסה באדמה ובדשא. השמלות היו ברובן קצרות, בצבעי ורוד, בז', לבן ושחור, חלקן מעוטרות בפרחים ונראות רעננות כניצנים באביב. הדוגמניות נעלו כפכפי עץ והחזיקו בתיקי קש. פה ושם נראו הדגמים כאילו נתפרו מבדים גסים שנארגו או נסרגו על ידי איכרות במהלך החורף.


יוצאות מערימת הקש. הדוגמניות של שאנל (צילומים: יפה עירון-קוץ)

 

נשים חזקות בלנוון

בית האופנה לנוון חוגג השנה 120 להקמתו, והוא הוותיק מבתי האופנה של פריז. המעצב אלבר אלבז הצליח להפוך אותו לאחד מבתי האופנה החשובים בעולם. ללא גימיקים מיותרים, אך עם מוזיקה קצבית ותאורה ייחודית שיצרה צלליות מסתוריות על פני הדוגמניות, הצליח אלבז להציג נשים חזקות, מודרניות, המשלבות רוך עם כוח בהופעה אחת. התצוגה נפתחה בדוגמניות בשמלות שחורות קצרות, חלקן בסגנון מקטורן סמוקינג עם כפפה ארוכה אחת. בהמשך ראינו סדרה נפלאה של שמלות בסגנון דראפה, שעטפו את הגוף כביכול ללא תפירה, בצבעי ורוד, כתום ואדום. את הרכות גילינו בכמה שמלות סקסיות שנתפרו מבדים שקופים או בשמלות ארוכות שחשפו רגל אחת. את התצוגה סיימה סדרה של שמלות קצרות וארוכות מבדים בוהקים בירוק ובצהוב, מעוטרים בנצנצים. תכשיטים גדולים ובעיקר שרשראות ברזל נראו על הצוואר ואפילו על קרסולי הרגליים של הדוגמניות.


אחד מבתי האופנה החשובים בעולם. לנוון

 

בלשים בבית דיור

תפאורת התצוגה המרשימה, בסגנון סרט בלשים אמריקאי, בהחלט התאימה לחלק הראשון של התצוגה של גליאנו לבית דיור, שכלל דגמים נהדרים של מעיל הטרנץ' הקלאסי שנלבשו מעל חצאיות דקיקות בסגנון לנז'רי. בניגוד לעונות קודמות השתחרר גליאנו מהדגמים הנוקשים ורוויי הנפח בסגנון הישן של דיור והציג שמלות קצרות וקלילות לשעות היום, חלקן פרחוניות וחלקן גם בסגנון הלבשה תחתונה.


השתחרר מהדגמים הנוקשים. גליאנו לדיור

 

ותודה לאבא פול

כשאבא פול יושב בשורה הראשונה הציגה סטלה מקרתני מלתחה מבגדים בסגנון צעיר וסקסי. על המסלול נראו מכנסיים קצרים ממשי שמעליהם חולצה בגזרה אלכסונית, שמלות קצרות ורחבות מבדים פרחוניים עם מלמלות סביב הצוואר, אך גם שמלות ואוברולים מבדי ג'ינס בסגנון מעט ילדותי. מקרתני לא היססה להשתמש במבחר צבעים, מגווני ורוד וכתום, דרך כחול ועד לאפור ולבן.


קו צעיר וסקסי. מקרתני

 

ציפיות גבוהות בסלין

אחרי שעזבה את בית האופנה קלואה כדי לגדל את בתה חזרה המעצבת פיבי פילו לעבוד, והפעם עבור בית האופנה היוקרתי סלין. התצוגה נערכה באולם הכניסה הכמעט הרוס של בנק לשעבר, ואת העיתונאים פגשה המעצבת בסיום התצוגה בתוך קופת הפלדה הענקית של הבנק. את סגנון הדגמים היא מגדירה כמינימאליזם עכשווי. הצבעוניות ששלטה בתצוגה הייתה אכן מינימאלית ונטולת הדפסים, והתמקדה בשחור, לבן, חאקי ובז'. הקווים היו נקיים, בהשפעת בגדי ספורט, בגדי עבודה ומדים, חלקם עשויים מעור רך ואיכותי וחתוכים בקווים אלכסוניים המשדרים יוקרתיות עכשווית מאוד. פילו כמעט לא הציגה אביזרים, למעט תיק אחד או שניים, צעד מפתיע עבור בית אופנה המתמחה בעיקר בעיצוב תיקים ואביזרים. יש להניח שהמעצבת תשלים את החסר במהלך השנה.


מינימאליזם עכשווי. סלין

 

חוזרים לשורשים בקלואה

המעצבת לבית קלואה האנה מקגיבון פתחה את התצוגה בסדרת חליפות בסגנון גברי פשוט ומינימאלי בצבעי בז', חאקי ולבן. חלק מהדגמים הושפעו ממדי צבא, וביניהם ראינו גם כמה שכמיות חאקי יפהפיות. כהוקרה להיסטוריה ולשורשים של הבית הציגה מקגיבון גם מכנסיים וחולצות ג'ינס מטלאים וכמה שמלות ארוכות לבנות בסגנון שנות השבעים. ולידיעת חובבות המותג, המעצבת מעדיפה לראות אתכן צועדות דווקא בסנדלים ללא עקב, עם תיקים קטנים הנלבשים מעל לכתף. המינימום הוא המקסימום היוקרתי החדש.


בלי עקבים. קלואה

 

ומה עם גליאנו? ולנטינו? הרמס?

הקליקו כאן להמשך הסיכום

 

השוו אותם:

שבוע אופנה מעשי בניו יורק

שבוע אופנה שמייח בלונדון

שבוע אופנה משעמם במילאנו

 

רוצים עוד? לכל הדיווחים של יפה מבירת האופנה


 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נעמי קמפבל אצל שפורין. גימיק?
צילום: יפה עירון-קוץ
לינדזי לוהן לאנגרו. יועצת חובבת לבבות
צילום: יפה עירון-קוץ
הרבה ורוד. התצוגה של אנגרו
צילום: יפה עירון-קוץ
לילי אלן מופיעה בשאנל
צילום: יפה עירון-קוץ
ג'ון גליאנו על המסלול של כריסטיאן דיור, בסיום התצוגה בעיצובו
צילום: יפה עירון-קוץ
לאשה בפייסבוק
מומלצים