שתף קטע נבחר

דיימלר תשווק משאית כלאיים בעוד כשנתיים

מיצובישי פוסו, מיצרניות המשאיות הגדולות בעולם, תציע בתוך כשנתיים משאית כלאיים ראשונה עם מנוע דיזל ומנוע חשמלי. את מצברי הליתיום-יון תספק SK הדרום-קוריאנית

טכנולוגיית הכלאיים - בדרך לעולם המשאיות. דיימלר, קונצרן הרכב הגרמני שמייצר בין היתר את דגמי מרצדס וסמארט, ידוע בישראל מעט פחות בזכות השליטה שלו על אחת מיצרנית המשאיות הגדולות בעולם - מיצובישי פוסו (Fuso). אלא שזה עשוי להשתנות, בעקבות ההודעה של יצרנית המצברים הדרום-קוריאנית SK, שחשפה כי דיימלר מתכננת להשיק משאית כלאיים חדשה.

 

מכוניות הכלאיים צוברות בשנים האחרונות פופולריות אדירה, עם מכירות שגדלות בעקביות במדינות רבות בעולם. אלא שבתחום המשאיות והמסחריות ההתקדמות לעבר מכוניות כלאיים איטית יותר, והמשאית של מיצובישי פוסו מבשרת על שינוי של ממש בתחום.


מיצובישי פוסו. בדרך להשקת משאית כלאיים

 

לפי SK, ההסכם שנחתם עם דיימלר ילווה בשנתיים של פיתוח מצברי ליתיום-יון לרכב מסחרי או משאית חדשים. בשלב זה אין פרטים על הרכב עצמו. עם זאת, פורסם כי השותפות החדשה תאפשר שיתוף פעולה גם בכלי רכב נוספים, וייתכן שגם במכוניות פרטיות של דיימלר.

 

זו לא הפעם הראשונה בה דיימלר מבצעת מהלך שיקדם אותה בתחום מכוניות הכלאיים והחשמליות. לפני חמישה חודשים יצרנית הרכב הגרמנית רכשה נתח מטסלה, יצרנית מכוניות הספורט החשמליות האמריקנית. המהלך, שצפוי להבטיח את קיומה של היצרנית הקטנה בשנים הקרובות, יסייע לדיימלר בפיתוח כלי רכב חשמליים תחת מותגי מרצדס וסמארט.

 

דיימלר השתלטה על מיצובישי פוסו בעקבות פרשת טיוח תקלות נרחבת שהתגלתה ביצרנית המשאיות בראשית שנות ה-2000. בפרשה, בה היו מעורבות משאיות משנות ה-70 ואילך, הוסתרו לפי החשד כשלים בטיחותיים שהובילו למותה של אישה אחת לפחות, כתוצאה מהתנתקות גלגל משאית. בעקבות הנזק התדמיתי שנגרם מהפרשה, קיבלה דיימלר מידי קונצרן מיצובישי 85% ממניות מיצובישי פוסו, בעוד שהקונצרן היפני מחזיק בה ב-15% בלבד. דיימלר ומיצובישי היו בעבר שותפות אסטרטגיות, עד שמשבר כלכלי חריף ביפן הוביל לפרידה בין הצדדים באפריל 2004.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים