שתף קטע נבחר

אסם במבצע: 33%-25% הנחה על כל המוצרים

בגלל המשבר הכלכלי והתחרות מצד המותגים הפרטיים של רשתות השיווק: לראשונה, אסם יוצאת במבצעים על כל מוצריה

אסם, יצרנית המזון מהגדולות בישראל, פותחת במאבק נגד המותגים הפרטיים של רשתות השיווק והרצון לחזק את המותג אסם, ותצא במבצע הנחות גורף לכל המגזרים.

 

לראשונה תוריד אסם מחירים בסך 25% עד 33% על כל מוצריה למשך חודש ומעלה, בכל הקטגוריות המופיעות תחת המותג אסם. מדובר במאות מוצרי פסטה, רטבים, חטיפים מלוחים כגון במבה, דברי מאפה - כולל עוגות הבית, שקדי מרק, מרקים ומוצרים קולינריים נוספים (מוצרי המותג נסטלה אינם נכללים במבצע).

 

 

בחלק מהמוצרים הורדת המחיר תתבצע בהגדלת האריזות בכ-30% ללא תוספת מחיר, בחלקם באמצעות הורדת מחיר ישירה, ובחלקם במארזים מיוחדים בנוסח 2 פלוס 1 וכדומה. אסם אף תשיק בימים הקרובים את מבצע ההנחות בקמפיין פרסום בטלוויזיה, תחת הסיסמה "אסם נותנת לך יותר".

 

בשנה האחרונה צריכות יצרניות המזון הגדולות להתמודד עם התחזקות המותג הפרטי ברשתות השיווק. כך לדוגמה, מדווחות הרשתות הגדולות כי שיעור מכירת הפסטה במותג הפרטי שלהן הגיע לכ-20% עד 30% במקביל מרחיבות הרשתות את המותג לעוד ועוד קטגוריות.
אלו מוצרי אסם במבצע?

אלו מוצרי אסם במבצע?
מוצר המבצע
ספגטי אסם מארז 4 יחידות במחיר של 3
שקדי מרק 25% תוספת
עוגת שוקולד 11.90 שקל במקום 15-13.50 שקל
פתי בר 33% תוספת
פירורית זהב 20% תוספת
מרק תיבול עוף 25% תוספת
ביסלי גריל גדול 3 ב-10 שקלים במקום 4.50-3.75 שקלים ליחידה
במבה יום הולדת 3 ב-11 שקל במקום 6-4.50 שקלים ליחידה
חטיף דובונים 3 ב-12 שקל במקום 5.50-4.50 שקלים ליחידה
אפרופו 2 ב-8 שקלים במקום 6-5 שקל ליחידה
אטריות דקות 25% תוספת
קרם קרקר 33% תוספת

 

זאת בנוסף לעובדה שלרשתות עדיפות בהבלטת הנראות של המותג הפרטי, שמחירו נמוך יותר, בתוך הרשת. כל זה מצריך את היצרניות הגדולות לצאת במבצעים ובצעדים לחיזוק המותג. כך, למשל, שטראוס יוצאת במבצע על השוקולד שלה עם רשת רבוע-כחול, במארזים של 3 פלוס 1 חינם. זאת כמענה למותג השוקולד הפרטי של שופרסל.

 

"אחוזי ירידה במכירות שלא נראו כאן כבר שנים"

בנוסף, מאז חודש ספטמבר נרשמת האטה משמעותית ברכישות בענף המזון והמשקאות, עובדה שמדאיגה את הענף ודורשת מבצעים להאצת הצריכה.

 

"בתקופה של משבר, אנחנו רוצים להיטיב עם הצרכנים של אסם", אומר בתגובה גזי קפלן, מנכ"ל אסם.

 

"אנחנו מתכוננים כבר תקופה ארוכה למבצע", מוסיף דודי מנביץ, משנה למנכ"ל אסם ומנכ"ל חטיבת הסחר. "לפני החגים הייתה לנו הערכה אופטימית לגבי גידולים במכירות לאור ההרגשה - גם בגלל העליות בבורסה - ש'תחושת העושר' של הציבור חוזרת. מתברר שלא כך הוא, והמשבר הכלכלי הגיע לצריכה הפרטית. אנחנו מופתעים מנתוני המכירות של ספטמבר-אוקטובר. מדובר באחוזי ירידה שלא נראו כאן כבר שנים. אני יודע שהמשך ההאטה באוקטובר מאוד מדאיג את ענף הקמעונאות. לכן חשבנו לדאוג לצרכן שלנו שיקבל יותר ואנחנו מאמינים שגם יחזק את המותג".

 

לגבי המותג הפרטי של הרשתות אמר מנביץ כי "חלה הפרה של האיזון בתחרות. זה לא עוד מותג מתחרה, כי במקרה זה מדובר בתחרות לא הוגנת. הקמעונאי הוא גם בעל המותג ומי שביכולתו לקבוע את שטח המדף שלו והנראות, נוצר כאן מונופול אנכי. זאת מציאות חדשה שאנחנו מתמודדים איתה. לזכותנו עומדים מוניטין של 70 שנה והעובדה שאנחנו רק יצרן בעל יכולות וטכנולוגיות מוכחות. לכן אמון הצרכן בנו אינו בר השוואה".

 

הידיעה מתפרסמת היום במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות"

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: צביקה טישלר
במבה יומולדת: 3 ב-11 שקל
צילום: צביקה טישלר
פתי בר: 33% תוספת
מומלצים