שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    שוק הרכב: רואי השחורות התבדו

    בכירים בשוק הרכב המקומי התעקשו כי 2009 תסתמן כשנת קריסה בנתוני המכירות. אלא שלאחר עשרה חודשים נמכרו בישראל קרוב ל-140 אלף מכוניות - נתון נמוך משנות השיא האחרונות, אך גבוה משמעותית מהתחזיות הקודרות של כמה מהיבואנים

    בניגוד להערכותיהם האפוקליפטיות של כמה מבכירי היבואנים, שוק הרכב הישראלי לא קרס בשנת 2009. נתוני מסירות רכב חדש בחודש אוקטובר, המתפרסמים היום (ג'), מוכיחים כי שוק הרכב הישראלי אמנם התכווץ, אך לא קרס. במהלך עשרת החודשים הראשונים של השנה נמכרו בישראל כמעט 140 אלף מכוניות חדשות - נמוך משמעותית מאשתקד, אך גבוה למשל משנת 2006, שקדמה לשיאי המכירות של 2007 ו-2008. כדאי להזכיר כי כמה מבכירי היבואנים העריכו בתחילת השנה כי שוק הרכב יקרוס, ובכל 2009 יימסרו כ-125 אלף מכוניות חדשות בלבד.

     

    • ynet לפני שנה: אין סיבה להיסטריה, שוק הרכב לא יקרוס

     

    המשבר הכלכלי, שהכה במדינה לקראת הרבעון האחרון של 2008, גרם לתגובה היסטרית בקרב כמה מיבואני הרכב המקומיים. חלקם כאמור העריכו כי בשנה הנוכחית יעלו רק כ-125 אלף מכוניות חדשות על הכביש. יבואנים אחרים לא היו אופטימיים יותר, והאמינו כי חברות ליסינג גדולות עשויות לקרוס, ולמשוך איתן חלק מיבואני הרכב הגדולים. עשרות אלפי מכוניות המתינו לרוכשים בסוף 2008 ותחילת 2009 במחסני ערובה מאולתרים, ונתנו לצרכן המקומי סיבות להאמין כי מחירי המכוניות החדשות ירדו באופן ניכר כאשר היבואנים ינסו בכל מחיר להשתחרר מהמלאי המעיק.

     

    יש לציין כי התקשורת הכלכלית לקחה חלק פעיל בהערכות אלה, ונתנה לצרכן המקומי סיבה טובה להאמין כי מחירי מציאה לרכב חדש, נמצאים ממש בהישג יד - וכי עליו רק להתאזר עוד חודש-חודשיים בסבלנות. אם תוסיפו לכך את הערכות משרד האוצר לפני כשנה, כי מחירי הרכב החדש צפויים לרדת בכ-5% בממוצע בתחילת השנה, ותקבלו מתכון ברור לעצירת מכירות ופאניקה כללית. כעת מתברר כי מרבית התחזיות הוכחו כלא אמינות, בלשון המעטה.

     

    מאזדה No. 1

    מה שהיה, הוא שהווה. מאזדה הוא המותג החזק ביותר בשוק הרכב המקומי, עם קצת יותר מ-25 אלף מכוניות חדשות שנמכרו בעשרת החודשים הראשונים, מתוך 138,475 שנמכרו בסך הכל. זהו יחס דומה לזה שרשמה היבואנית בתקופה המקבילה אשתקד, אז מכרה כ-30 אלף מכוניות חדשות מתוך כמעט 180 אלף שנמכרו בסך הכל.

     

    במקום השני ממוקמת יונדאי, עם כמעט 16 אלף מכוניות חדשות בעשרה חודשים - כ-2,300 פחות מאשתקד. צמודה אליה עם מספר נמוך ב-500 מכוניות בלבד היא טויוטה. היצרנית היפנית רשמה עד עתה ירידה גדולה במעט מזו של יונדאי לעומת אשתקד. רביעית ממוקמת פורד, שרשמה את הירידה הקטנה ביותר באחוזים מבין החברות ברביעייה המובילה. שברולט אינה יכולה להיות מרוצה מהשנה הנוכחית, עם ירידה ניכרת במסירות לעומת 2008. הונדה, במקום השישי, סבלה עוד יותר, ומסרה עד עתה כ-6,500 מכוניות חדשות, וזאת לעומת כמעט 12 אלף בתקופה המקבילה אשתקד.

     

    המותג היחיד מבין עשרת המותגים המובילים שרשאי להרגיש מרוצה לחלוטין ממצבו השנה, הוא ניסאן. היצרנית היפנית מציגה צמיחה נאה השנה - וזאת בניגוד לפולקסוגן, סוזוקי וסובארו שרשמו הפסדים. אמנם הראשונה התכווצה רק במעט, אך השתיים האחרונות  ירדו בשיעור ניכר הרבה יותר.


    מסירות ינואר-אוקטובר 2009

    מסירות ינואר-אוקטובר 2009
    מותג ינו'-אוק' 2009 ינו'-אוק' 2008
    מאזדה 25,196 30,166
    יונדאי 15,942 18,536
    טויוטה 15,445 18,547
    פורד 9,504 10,296
    שברולט 9,366 12,769
    הונדה 6,563 11,847
    ניסאן 6,185 4,816
    פולקסווגן 6,016 6,714
    סוזוקי 5,217 7,134
    סובארו 4,622 6,644
    סיטרואן 4,154 6,864
    מיצובישי 3,763 7,531
    רנו 3,706 7,210
    סקודה 3,696 4,527
    פיז'ו 3,330 3,435
    סה"כ 138,475 177,114


    פורסם לראשונה 03/11/2009 15:00

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ניסאן טידה - הצלחה מרשימה בשוק בעייתי
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים