שתף קטע נבחר

ראשיתו של שינוי? נשים נורמליות במגזינים

זעם הקוראים חילחל סופסוף כלפי מעלה, ועכשיו מנסים עורכי המגזינים להילחם בתופעת הדוגמניות במידה 0 – שזה, פחות או יותר, מכנסיים במידה 32

בשנת 2006 מתה דוגמנית במהלך שבוע האופנה, לאחר שצמה כמה ימים ברציפות. קצת אחריה מתה דוגמנית ברזילאית בעקבות אנורקסיה. המוות שלהן יצר הרבה רעש תקשורתי, ואפילו הצהרות שלא יתירו יותר לדוגמניות במידה 0 (מידה 34-32) לעלות למסלול, אבל תצוגות קיץ 2010 לא העידו על שינוי מהותי בגישה. אותו פרופיל של קרקר, אותן רגליים שרווח עצום פעור ביניהם, אותם בגדים שנופלים על משטח ישר שהוא במקרה גם גוף של אישה.

 

ה"ווג" האיטלקי, שלא מתעסק בתקינות פוליטית, הציג באוקטובר על השער את שתי הדוגמניות הכי מדוברות, קארלי קלוס ואייריס שטובגר, בבגדי גוף שמבליטים

 את מראה תת התזונה. מי שמדפדפת במגזינים כל כך רגילה לראות את הבגדים על גוף כמעט דו־ממדי, שההשתקפות שלך במראה, כשאת מנסה למדוד את הבגד שראית, מטלטלת ומתסכלת, בלשון המעטה. גם בלוגים של אופנת רחוב בוחרים באנשים עם ממדים מצומצמים ביותר, ומחזקים את התחושה שרק הדקיקים שבנו ניחנים בסטייל. בעל הבלוג face hunter, למשל, הגיח לתל אביב, ואת מי הוא "מצא ברחוב"? את הדוגמנית דנה פרימן.

 

אלכסנדרה שולמן, העורכת של ה"ווג" הבריטי, אישה מלאה ותאבת חיים, הפנתה לאחרונה אצבע מאשימה כלפי מעצבי העל. המכתב שהודלף ל"טיימס" בחודש יוני, חשף שהיא פנתה למעצבים כמו קרל לגרפלד, ג'ון גליאנו, פראדה, ורסאצ'ה ואחרים, והתלוננה שהם שולחים לצילומי האופנה דוגמאות קולקציה כה זעירות, שהן מאלצות את עורכי המגזינים לקחת דוגמניות עם "עצמות בולטות ובלי חזה או ירכיים". יתרה מזאת: כשהתצלומים מגיעים למערכת, הם צריכים לרטש אותם - לא כדי לצמצם היקפים אלא כדי למלא קצת את הגופים הכחושים של הדוגמניות שהצליחו להתאים לבגדים הזערוריים.

 

מצד אחד זה נוח לגלגל את האשמה כלפי מטה, אבל גם מסוכן – הרי המודעות של אותם בתי אופנה הן העוגן הכלכלי של המגזין. מי שהיה נועז לא פחות ואולי

 יותר, הוא אנדראס לברט, עורך המגזין שהוא המקבילה הגרמנית ל"לאשה", "בריגיטה". גם הוא מאס בדוגמניות הרזות מדי שמגיעות לצילומי האופנה, והצהיר כי החל ב־2010 לא יעסיק יותר דוגמניות מקצועיות לצילומי אופנה ואיפור במגזין, אלא נשים מהשורה. "אנחנו מחפשים נשים עם אופי, אם זו סטודנטית בת 18, מנהלת חברה, מוזיקאית או כדורגלנית", אמר. האם זה ניסיון לקצץ בהוצאות המגזין? לא, אמר. הנשים יקבלו תשלום זהה לזה של דוגמנית. האם זה תעלול פרסומי? אולי. מה שבטוח, הצעד של לברט וגם זה של שולמן הונע מתסיסה שהתחילה מהקוראות, ממכתבים למערכת ומתגובות קשות באתרי המגזינים, זעם גדול שאי אפשר שלא לקחת אותו בחשבון.

 

רוצים עוד? לכל הטורים של מרב פרנק-הוכברג 


 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Getyimages Imagebank
נוכחותה של הדוגמנית ה"מלאה" הזו בתצוגה גרמה לשערוריה רבתי. הקליקו על התמונה כדי לקרוא את הכתבה
צילום: Getyimages Imagebank
מראה תת התזונה על שער הווג האיטלקי
מתוך מגזין ווג
לאשה בפייסבוק
מומלצים