שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    ב.מ.וו 5GT - אתם באמת צריכים אחת?

    אחד הדגמים היותר משונים שיצאו את שערי המפעל הבווארי, הושק לאחרונה על כבישי פורטוגל עם הבטחה חד-משמעית לעיתונאים - הדגם הזה יהיה פופולרי במיוחד. בינתיים, אנחנו לא ממש מאמינים

    בואו ונשים את זה כאן ועכשיו על השולחן. ב.מ.וו לא ממש צריכה את ה-5 גראן טוריסמו החדשה, GT בשבילכם. המעצב הצרפתי הסימפטי שדאג לקווים יוצאי הדופן שלה, טען בתוקף שהיא מחוייבת המציאות. מנהל השיווק באירופה, שהצטרף לשיחה עם אספרסו ביד ואזניים כרויות, הסביר בהתלהבות שהיא-היא המכונית שחסרה בארסנל של החברה הבווארית. אשת יחסי הציבור שהתקרבה במבט של בקושי-מתעניינת, נשבעה שהעיתונאים שכבר נהגו בה לפנינו, לא ידעו נפשם מרוב אושר. וזה די מוזר, כי אחרי כמה מאות קילומטרים, אני עדיין לא מצליח למצוא סיבה ממש טובה לרכוש את המכונית השונה הזו.


     

    לא ממש ברור למה

    יומיים מוקדם יותר. ערימה מרשימה של 5GT המתינה במגרש חניה גדול, למבחן נהיגה ראשון. עבורי, זו פעם ראשונה לפגוש בה פנים אל מתכת. אם בתמונות היא נראית מוזרה-אך-מיוחדת, במציאות היא נראית בעיקר מוזרה. X6 ביזארי שניצב ליד, עושה רושם של אח גדול ואגרסיבי. סדרה 5 עכשווית, דקה וחצי לפני שהיא מפנה מקום לחמש חדשה שתבוסס על פלטפורמת ה-GT, מסתובבת באזור ונראית על קווי הבאנגל שלה, כמו שיא שמרנות הסדאן.

     

    בפנים אי אפשר להתבלבל. ב.מ.וו מייצרת נכון להיות תאי נוסעים וסביבת נהג כמעט ללא תחרות, כולל מתחרות יוקרתיות דוגמת אודי ומרצדס. למרות שה-GT אינה מנקרת איכות דוגמת ה-760 למשל, היא עדיין נותנת תחושה שהגעת למקום הנכון. במקרה הזה, יש גם פטנט לא ממש מקורי (ותודה לסקודה) אבל מאד נוח ושימושי. הדלת האחורית ניתנת לפתיחה כאילו הייתה דלת חמישית, פוערת את אחורי המכונית לטובת מטען. אם תרצו, היא יכולה לתפקד מעט אחרת, ולדמות תא מטען רגיל יותר. חביב, אם כי לא נראה לי שרוכשי GT יעשו באפשרויות אלה שימוש תכוף. מאותה סיבה שאני ממש לא בטוח עד כמה ישמש ה-GT כרכב להסעת הילדים לחוג.


     

    דווקא בסדר בשבילה

    ה-GT החדשה של ב.מ.וו מתחילה את דרכה עם שלושה מנועים מוכרים. בנזין עם שישה צילינדרים מוגדשים בנפח 3.0 ליטר, והספק מרבי של 306 כ"ס. לצדו דיזל בנפח דומה ומספר צילינדרים זהה, הספק מרבי של 245 כ"ס בלבד, אך נתון מומנט סופר-מרשים של כ-55 קג"מ. שני מנועים אלה יהוו כנראה את הבסיס, כשמעליהם מתייצבת יחידת כוח מפלצתית – ה-550i עם נפח של 4.4 ליטר משמונה צילינדרים בתצורת V, הספק מרבי של 407 כ"ס ומומנט מרבי גבוה מ-60 קג"מ. נותר רק להצטער שהאחרון ברשימה והמרשים מכולם לא הופיע במועד ההשקה, השניים הראשונים דווקא כן.

     

     

    בשני המקרים, הפתעה-הפתעה, ב.מ.וו עושה עבודה מצוינת. עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית, שהופיעה זה עתה ב-760 המרשימה (וברולס רויס המלכותית), אין יותר מדי טענות. מנוע הבנזין, ולא בפעם הראשונה בשנים האחרונות, חייב עם זאת לפנות את הבכורה לדיזל החלש ממנו. כמות מומנט מסחרית, בעיקר עקב המרכב הסופר-כבד (כבד אפילו מסדרה 7), מצליחה להזיז את מנוע הסולר באופן מרשים יותר. ולעיתים קרובות, אפילו רועש פחות.


     

    בכל מקרה, כדאי לזכור כי עם הממדים היותר מנדיבים של ה-GT, מכונית נהיגה מרשימה אתם לא אמורים למצוא כאן. ובכל זאת, מעט מאכזב לגלות ב.מ.וו שמתנהגת באופן מגושם. למרות שישנה אופציה למערכת הגה שנעזרת אפילו בהיגוי (קליל) של הגלגלים האחוריים, התוצאה הסופית לא תהיה כנראה מקור גאווה לבווארים. המשקל הכבד משפיע ישירות על היכולת לשמור מרכב מאוזן בתנאי נהיגה שאינם התנהלות רגועה. מתלי אוויר מאחור או לא, אי אפשר להתעלם מהעובדה שה-GT שוקלת למעלה משני טון ובמקרים מסוימים כבדה משמעותית אפילו מספינת הדגל, סדרה 7. וכן, ברור שקהל היעד לא ינסה לשבור בעזרת ה-GT את שיא מסלול הנורבורגרינג. יודעים, ובכל זאת.

     

    טוב, מה זה בכל זאת?

    פעם אחר פעם מסבירים הגרמנים לעיתונאים התוהים-משהו, שב.מ.וו לעולם לא תייצר מיני וואן של ממש. "זו לא קטגוריה שיכול להתאים לתיק העבודות שלנו", הם מסבירים. "ה-5GT אמורה לעשות את העבודה הזו, להסיע אנשים בנוחות מרבית ועם המון מקום לגוף ומטען". טיעון עם סיכוי קלוש לשכנע, לא הרבה מעבר לכך. על השאלה מה רע בסטיישן מבחינה זו, הם עונים כי היושבים ב-GT זוכים למרווח ראש ורגליים טוב יותר מסדרה 5. בדרך הם רק שוכחים לציין שמדובר במכונית עם ממדים - ומשקל - של סדרה 7.


     

    ה-GT, כמו כל ב.מ.וו כמעט, היא מכונית מצוינת. מנועים מרשימים בדרך כלל, איכות תא נוסעים מוקפדת עד אחרון הפרטים כמעט, עמוסת רעיונות ובעלת רמת בטיחות סופר-גבוהה. ללא בעיה היא משתלבת בעולם דגמי היוקרה של תעשיית הרכב. אבל זו חוכמה קטנה יחסית, בהתחשב בבסיס המצוין ומחוייבות לקהל הקנאי. חוכמה גדולה יותר היא לייצר מכונית שונה, שתגדיר מחדש נישה מסוימת בעולם הרכב. בדיוק כמו שב.מ.וו התיימרו לעשות כאן.

     

    אז ה-GT אכן מגדירה נישה מסוימת, אך נראה כי רק בתוך עולם דגמי ב.מ.וו יש לה סיכויי הצלחה גבוהים. במערב הפרוע של תעשיית הרכב, כשכל יצרן מחפש להשחיל עצמו אל פינת וואקום כלשהי, ל-"5 עבור נוסעים" יש מעט מדי מקום. כך שנראה כי הנחות הבסיס, לפיהן יתקשו הבווארים להדביק את הביקוש לגרסאות GT שונות, עבור לקוחות שינהרו ממותגי יוקרה אחרים, ישארו בגדר הנחות. ללא בסיס.


    ב.מ.וו 5GT

    ב.מ.וו 5GT
    מנוע שישה ציל' בשורה, מגדש
    נפח / סוג דלק 2,979 סמ"ק / בנזין
    הספק מרבי 306 כ"ס ב-5,800 סל"ד
    מומנט מרבי 40 קג"מ ב-1,200 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים אחורית / אוטומטית, שמונה הילוכים
    מרכב חמש דלתות
    אורך 500 ס"מ
    רוחב 190 ס"מ
    גובה 156 ס"מ
    בסיס גלגלים 307 ס"מ
    משקל 2,015 ק"ג
    נפח תא מטען 440 ליטר
    100-0 קמ"ש 6.3 שניות
    מהירות מרבית 250 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 11 ק"מ לליטר
    פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 209 גרם לק"מ
    קבוצת מיסוי ירוק -
    מחיר 550,000 שקל
    אחריות 24 חודשים
    כריות אוויר 7 (קדמיות, צדיות, וילונות, ברכי נהג)
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    כוכבי בטיחות: נוסע/ילד/הולך רגל לא נבחן

     

    הכותב היה אורח חברת ב.מ.וו

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    גראן טוריסמו - יופי הוא עניין של טעם אישי
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים