שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    2010: משרד התחבורה מבטיח מהפכה
    משרד התחבורה מציג היום (ב') תוכנית עבודה שאפתנית במיוחד לשנת 2010. בתוכנית: שיפור השירות לאזרח במשרדי הרישוי, הקמת רשות לניהול התחבורה הציבורית, וירידות מחירים בשוק הרכב בשיעור של עד 5%

    עד סוף 2010: שוק הרכב ייפתח לתחרות חופשית, מספר היבואניות יוכפל, מחירי המכוניות ירדו בשיעור של עד 5%, ויחול שיפור ניכר בשירות לאזרח במשרדי הרישוי. כך מבטיח מנכ"ל משרד התחבורה, יעקב גנות,  עם הצגת תוכנית העבודה של המשרד לשנת 2010. במשרד התחבורה מעריכים כי כבר ברבעון השני של 2010 יתחילו לרדת מחירי המכוניות, בשיעור שינוע בין 2% ו-5%. עוד מעריכים במשרד כי עד סוף השנה הבאה יפעלו בישראל כ-50 יבואניות רכב, וזאת לעומת 20 בלבד כיום.

     

    יש לציין כי על-פי הערכות של בכירים במשרד האוצר ושוק הרכב, ירידת המחירים המשמעותית ביותר תחול בקטגוריות היוקרה, ואילו בקטגוריות של מכוניות עממיות יותר - כמו למשל, מכוניות משפחתיות - תירשם ירידת מחירים צנועה בלבד. פתיחת השוק לתחרות בשנה הבאה תתאפשר הודות לאישור תקנות המתירות "יבוא מקביל" - יבוא של מותג אחד על-ידי מספר יבואניות מתחרות. ראוי להזכיר כי מדובר ביוזמה שהחלה כבר לפני כעשר שנים, אך רק לקראת סוף השנה הנוכחית צפויות התקנות הרלוונטיות לקבל את אישור ועדת הכלכלה בכנסת. 

    משרד התחבורה מבטיח: מהפכה בשוק הרכב (צילום: רועי צוקרמן)

     

    מתוכנית העבודה של המשרד עולה עוד כי בשנת 2010 מתוכנן שיפור משמעותי במערך התחבורה הציבורית. צעד ראשון וחשוב במיוחד, הוא הקמת רשות ארצית לתחבורה ציבורית - רשות שתהיה כפופה ישירות למשרד התחבורה, ותעסוק בניהול ופיתוח התחבורה הציבורית בכל הארץ. יישום הפרויקט, שמבוצע בשיתוף פעולה עם האיחוד האירופי - ובסיועו הכספי - מותנה באישור חוק שיגדיר את תחומי הפעילות והאחריות של הרשות. במשרד התחבורה מקווים כי עד סוף 2010 החוק יאושר בכנסת, כאשר תחילת הפעילות של הרשות מתוכננת לסוף הרבעון השלישי של השנה.

     

    רכבות קלות, רכבות כבדות

    תחום נוסף אותו מתכוון משרד התחבורה לקדם בשנה הבאה, הוא פיתוח תשתיות התחבורה בישראל. ב-2010 מתוכננת פתיחתם של שלושה פרויקטי תחבורה חשובים במיוחד: הקו הראשון של הרכבת הקלה בירושלים (ספטמבר 2010), הנתיב המהיר בכניסה לתל-אביב בכביש מספר 1 (מאי 2010), ופרויקט מנהרות הכרמל בחיפה דצמבר 2010). במסגרת תוכנית העבודה, גם מתחייב משרד התחבורה לקדם את פרויקט קו הרכבת המהירה בין תל-אביב וירושלים: לאחר שכבר נדחה מספר פעמים בעבר, מבטיחים כעת במשרד כי הקו ייפתח לתנועה ב-2016.

     

    יש לציין כי קו הרכבת הקלה בירושלים, שמיועד להיפתח לשימוש הציבור ב-8 בספטמבר 2010, אמור להיכנס לשלב ראשוני של ניסוי הפעלה כבר בשבועות הקרובים. עם זאת, הזכיינית - חברת סיטי-פס - הזהירה מספר פעמים בעבר כי לא תצליח לעמוד בלוח הזמנים שנקבע בחוזה. להערכת בכירי הזכיינית, פתיחת הקו תידחה במספר חודשים. מנגד, שר התחבורה, ישראל כץ, הבהיר בחודשים האחרונים כי לא יסבול דיחוי נוסף במועד ההפעלה של הרכבת בירושלים.

     

    קידום תחום התשתיות תואם את חזונם של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר התחבורה ישראל כץ, שמאז כניסתם לתפקיד הצהירו כמה פעמים כי בכוונתם להרחיב
    משמעותית את רשת המסילות והכבישים בישראל. תוכנית העבודה של המשרד לשנה הבאה, כוללת הצגת תוכנית פיתוח חדשה לעשור הבא - ואישורה בממשלה. התוכנית צפויה להתבסס על השקעה של כ-40 עד 50 מיליארד שקל בפיתוח רשת המסילות: נתניהו וכץ מעוניינים לקדם פרויקטים רבים, שממתינים כבר שנים רבות לביצוע. עם הפרויקטים אותם מעוניין כץ לקדם אפשר למנות את קו הרכבת לאילת, רכבת העמק, מסילות הגליל העליון והמערבי, המסילה המזרחית ומסילה רביעית בנחל איילון.

     

    התור במשרד הרישוי יתקצר?

    במשרד התחבורה מבטיחים לטפל כבר במהלך 2010 בנושא כאוב עבור ישראלים רבים: רמת השירות במשרדי הרישוי. כדי לקצר את התורים ולשפר את השירות לאזרח, ינסו במשרד לעודד את השימוש במרכזי שירות טלפוניים - מאוישים ואוטומטיים - וכן באתר האינטרנט של המשרד. על-מנת לעודד את האזרחים להשתמש באמצעים אלה, יוזיל המשרד את התעריפים של שירותים שונים: הנפקת כפל רישיון, שעולה כיום 55 שקלים, תעלה 27 שקלים באתר האינטרנט.

     

    במשרד התחבורה סבורים כי שיפור נוסף יושג כאשר יופעלו בשנה הבאה עשרות עמדות "קיוסק" אוטומטיות, שיאפשרו ביצוע מגוון פעולות, כמו חידוש רישיונות נהיגה ורכב, הנפקת כפל רישיון, ותשלום אגרות שונות. לאחרונה החל המשרד בניסוי בארבע עמדות "קיוסק" ברחבי הארץ, ובמהלך 2010 צפוי מספרן לצמוח ל-40.

     

    התוצאה של כל המהלכים המתוכננים, תהיה קיצור של 50% בזמן ההמתנה הממוצע במשרדי הרישוי: משעה כיום לחצי שעה בסוף 2010. עם זאת, יש לציין כי השגת השיפור מותנית בהצלחת משרד התחבורה בהגדלה של 10% לפחות במספר הפניות למרכזי השירות הטלפוניים, והגדלה דומה של מספר המשתמשים באתר האינטרנט.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מנכ"ל משרד התחבורה, יעקב גנות
    צילום: אלכס קולומויסקי
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים