שתף קטע נבחר

"גוגל תספק תמיכה למשתמשי ChromeOS"

אנדרס סנהול הוא האיש שאחראי ל-ChromeOS, מערכת ההפעלה של גוגל שמרעישה את העולם. שאלנו אותו איך היא עתידה להיראות, איך זה לחיות בענן, מי יתמוך בנו טכנית ומי יהיה אחראי למידע שלנו? ראיון

 בשבוע שעבר, חשפה גוגל את מערכת ההפעלה המסקרנת שלה, ChromeOS. כבר הספקנו לקחת את מערכת ההפעלה הזו לסיבוב קצר, עליו תוכלו לקרוא כאן - אבל השאלות בנוגע אליה נותרו פתוחות ורב הנסתר על הנגלה: מה יקרה למידע שלנו שיאוחסן אצל גוגל? מה עם תמיכה בחומרה? איך יטופל איחסון מקומי? מה קורה כשאין אינטרנט? ומה גוגל הולכת לעשות איתה? פגשנו השבוע את

אנדרס סנהול, מנהל המוצר של ChromeOS, לראיון בשיחת וידאו.

 

מה יקרה כשאין לי חיבור?

 כרומוס (Chrome OS) בתצורה הנוכחית שלה, דורשת מהמשתמש להיות מחובר לאינטרנט בכדי להעלות את מערכת ההפעלה וכמובן כדי להשתמש ביישומים שכלולים בה. אפילו כדי לפתוח מסמך וורד - כרומוס משתמשת בשירות Google Docs המקוון.

 

על אף שאינטרנט אלחוטי ניתן למצוא כיום כמעט בכל מקום, ומודמים סלולריים לניידים כבר אינם מוצר מותרות, חשוב שגם במקרה בו אין למשתמש אפשרות להתחבר לרשת תהיה לו גישה לקבצים שלו מהמחשב המריץ כרום. אז מה עושים?

 

סנהול השיב שכרומוס טרם הושקה רשמית עבור צרכנים, וישנם עוד נושאים שיש לעסוק בהם, לרבות נושא העבודה במצב לא מקוון וכן חיבור התקני זיכרון ניידים למחשב לצורך גיבוי קבצים וכדומה. כמו כן, הוא מוסיף, "יכולות התקן החדש HTML 5.0, מאפשרות עבודה באופן לא מקוון. הדבר יאפשר בין היתר, גיבוי נוח של מידע של המשתמש מן הענן להתקן מקומי (כונן קשיח או דיסקון - א.ב.)".

 

מה עם הפרטיות שלי?

ChromeOS היא מערכת הפעלה ממוקדת אינטרנט, כשכל המידע האישי שלנו, יאוחסן אצל גוגל - בשרתי הענן שלה. דבר זה מעלה לא מעט חששות בנושאי פרטיות, אבטחה וגיבוי. מה יקרה אם לגוגל תהיה קריסה בשרתים. או במילים אחרות: מי אחראי למידע שלי?

 

"מעבר לאמון הגדל בנו", אומר סנהול, "בשירותים מבוססי ענן ובשרותי גוגל בפרט, קיימת תמיד הסכנה של אורחים בלתי-רצויים מהסוג הפורץ, בבסיסי הנתונים של גוגל. אנחנו עושים את המקסימום בכדי לוודא שאכן מידע הלקוחות מוגן ככל האפשר. "אין הבדל משמעותי בין אבטחת המידע ברשת, למידע הממוקם על מחשב נייד של משתמש, שיכול להיגנב" הוא מציין.

 


התפריט הראשי של ChromeOS

 

גוגל תספק תמיכה למשתמשי קצה

נושא שחשוב למשתמש הממוצע לא פחות מאבטחת המידע הפרטי, הוא שירות הלקוחות והתמיכה הטכנית שתסופק עם מערכת ההפעלה.

 

גוגל אמנם חרטה על דגלה את העיקרון שאם המוצר שלך מספיק פשוט ועובד טוב, אין צורך בהרבה תמיכה ושרות לקוחות, שירותים העולים בדרך כלל לחברה בממון רב.

 

עד כה, לא נודעה גוגל בשירות הלקוחות שלה - או בשירות לקוחות כלל. מרבית מוצריה מסופקים ללא תמיכה, ולא פעם נתקלנו במשתמשים שתיבות הדואר שלהם נמחקו ללא הסבר, ועוד מקרים שבהם תמיכה הייתה נדרשת.

 

אך בכל הקשור לכרומוס, ברור שהגישה הזו לא תעורר אמון וסנהול כנראה מודע לעניין. לכן הוא מבטיח שעם השקת מחשבים המריצים את מערכת ההפעלה - תסופק גם התמיכה הנדרשת עבורם.

 

ואם כבר בתמיכה עסקינן, השאלה שמטרידה את המשתמש הישראלי היא כמובן התמיכה בעברית. הגירסה המופצת כיום כמכונה וירטואלית עבור VMWare אותה בדקנו, אינה תומכת בעברית כלל ואותיות השפה העברית מופיעים כסימני שאלה או ריבועים חסרי פשר.

 


כתב מרובע. העברית ב-ChromeOS 

 

חוויה חיובית

"זה עוד משהו שעל הצוות להעבוד עליו,” אומר סנהול. “לא מן הנמנע שנפנה גם לקהילת המפתחים לקבל עזרה בפיתוח התמיכה לשפות שונות. מן הסתם שמשתמשים מקומיים הם במקום הרבה יותר טוב לפתח ממשק נוח עבור דוברי השפה”, הוא מציין, אך טרם ידוע מתי מתוכננת תמיכה בעברית.

 

כוונת גוגל, עם הקשת המערכת לצרכן, היא שלקוח הרוכש מחשב עם כרומוס, יקבל מערכת פועלת כבר עם ההפעלה הראשונה. עם זאת, ChromeOS, מתוקף היותה מבוססת על לינוקס, מופצת בקוד פתוח. לטענת סנהול, זה יאפשר למערכת להתפתח, וכן, צפוי שהפצות פרטיות שונות של כרומוס יצוצו ברשת בקרוב.

 

"המטרה היא לספק מחשב המפעיל יישומי רשת (Web Apps) ושזו תהיה חוויה חיובית עבור הלקוח,” הוא מסכם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום מסך
כרומוס. מערכת ההפעלה של גוגל
צילום מסך
אנדרס סנהול. תומך
מומלצים