שתף קטע נבחר

גוגל ומיקרוסופט: הענקיות מתנגשות

התחרות בין מיקרוסופט וגוגל הפכה השנה למלחמה בכל החזיתות: מערכות הפעלה, תוכנות משרדיות, דפדפנים ועוד. אנליסטים: המלחמה ב-2010 תהיה לחיים או למוות

הקרב הבין-תאגידי של מיקרוסופט וגוגל הולך ומתרחב. בשנת 2009 היתה המלחמה על שוק מנועי החיפוש, מערכות ההפעלה,יישומים ארגוניים ודפדפנים. כל חברה רואה ביריבתה איום ישיר על המוצרים שהם מקור כוחה, ועל כן, לפי הערכת מומחים, קרבות 2009 היו רק חימום לקראת השנה הבאה, כך פירסם computer world.

 

ג'ים מק'רגור, אנליסט בחברת In-Stat, אומר ששתי החברות הסלימו את המערכה השנה. "שתיהן מחפשות עמדה דומיננטית באינטרנט. גוגל צריכה להרחיב את הטריטוריה

שלה כדי להגדיל רווחים.

 

כדי שלמיקרוסופט יהיה פוטנציאל גדילה משמעותי, עליה להפוך לענקית אינטרנט. זו לא מלחמה שתוכרע בקרב בודד", אמר. "עבור גוגל, הקרב הוא על התרחבות והתפשטות. עבור מיקרוסופט – זהו קרב לחיים ולמוות", הוסיף.

 

הקרב על החיפוש

גוגל היא כידוע, אחד מסיפורי ההצלחה הגדולים באינטרנט, שהפכה לשם נרדף לחיפוש ברשת. החברה גדלה כל כך, שנעשתה איום אמיתי על מיקרוסופט – אשר שלטה בכיפת תעשיית המחשוב במשך שנים רבות. עד לא מזמן היו רק מעטים שחשבו שמישהו יוכל לזעזע את מיקרוסופט, במיוחד לא חברת אינטרנט כמו גוגל.

 

מאז עברו הרבה מים בנהרות, ואחיזתה של מיקרוסופט בשוק התרופפה משמעותית. ענקית התוכנה נערכה להיחלשות מתחרתה האינטרנטית, הפעילה משאבים אנושיים נרחבים והוציאה מיליוני דולרים כדי לתפוס נתח משוק החיפוש של גוגל, ולצמצמם את האיום – במיוחד זה אשר מטיל צל על בבת עינה של מיקרוסופט: אופיס, windows ויישומיהן המקוונים.

 

"מיקרוסופט משחקת במשחק הגנתי בזירת מערכות ההפעלה והאפליקציות, ובונה התקפה חזיתית על גוגל בזירת החיפוש והשירותים המקוונים. החיפוש הוא המפתח להצלחתה של גוגל שכן מעל 90% מרווחיה מגיעים מפרסום. אם תצליח מיקרוסופט ללכוד את עיני המפרסם ולהרחיק אותו ממנוע החיפוש של גוגל, תוכל מיקרוסופט להחליש אותה במרוצת הזמן", מעריך דן אולדס, אנליסט בקבוצת Gabriel Consulting.

 

דוגמה למהלך זה היה החלפת מנוע החיפוש Microsoft Live Search, שלא זכה לפופולאריות, במנוע Bing ביוני השנה. גוגל עדיין שולטת ב-64% משוק החיפוש העולמי, אולם בינג צובר תאוצה ומתחיל לכרסם ברווחי היריבה, עם מגמת גדילה והתרחבות.

 

בינג צפוי לקחת נתח גדול יותר מהשוק עם החיבור הצפוי של מיקרוסופט עם יאהו (המחזיקה במקום השני בשוק החיפוש באינטרנט). העסקה עדיין צריכה לעבור אישור בארה"ב ובאירופה, ולאחריה תוותר יאהו על טכנולוגיית החיפוש שלה לטובת השימוש בזו של מיקרוסופט.

 

הקרב על החיפוש התחמם לאחרונה עם הודעתה של מיקרוסופט על סגירת עסקאות שיאפשרו הצגת פרסומי פייסבוק וציוצי טוויטר בתוצאות החיפוש שלה (גוגל כבר כוללת ציוצים בתוצאות החיפוש), אולם החיפוש הוא רק אחד הקרבות במלחמה.

 

Office תחת אש

גוגל פעלה רבות השנה לקידום התוכנות המשרדיות שלה, המבוססות ענן – והכנסתן אל יותר ויותר ארגונים. ההתקפה הישירה על השוק, בו שולטות תוכנות אופיס של מיקרוסופט, היתה צעד אמיץ ששכרו בצידו באם יצלח.

 

רכישת DocVerse, החברה המייצרת תוספים המאפשרים שיתוף ועריכת מסמכי אופיס ברשת ע"י מספר משתמשים, תיתן לגוגל דרך לעקוף את יישומי מיקורוסופט, ולגשר ביניהם

ובין גוגל Docs.

 

מיקרוסופט, מצידה, לא קופאת על שמריה ותכלול יותר רכיבים מקוונים בחבילת אופיס 2010 – חיבור לרשתות חברתיות, היסטוריות שיחה, תמיכה ב-windows live ושרתי sharepoint. בזירת הדפדפנים צובר הכרום של גוגל תאוצה מול יריבו, האקספלורר הוותיק של מיקרוסופט, ומערכת ההפעלה של גוגל, כרום os, תהווה כלי מרכזי בהפצת אפליקציות גוגל בקרב משתמשים, באם תזכה לפופולאריות.

 

התחזית: מלחמת חפירות מקוונת

 כל האנליסטים צופים כי המערכה עוד תימשך ותסלים. מק'רגור ציין כי במהלך השנתיים הקרובות יסירו הענקיות את כל המעצורים והמגבלות, ויציגו טכנולוגיות חדשות ושירותים חדשים כדי להביס זו את רעותה.

 

להערכתו, שוק החיפוש יכלול יותר רכיבי חיפוש בזמן אמת על בסיס אלגוריתמים מתקדמים יותר בכדי לזהות מה רוצה המשתמש למצוא. לדוגמה, אם משתמש יחפש חנות חיות בקרבת ביתו, התוצאות יכללו גם דרכי הגעה אליהן ממיקומו הנוכחי.

 

היתרון התחרות ב-2010 תלוי בהתפתחויות טכנולוגיות, פיתוח ופיתוח שכנגד, וקרבות רבים. מתוך כך ניתן לצפות לגרסת היי-טק של מלחמת התשה: כל חברה תגן על מערך הביצורים שלה (גוגל – חיפוש מקוון, מיקרוסופט – מערכות הפעלה) – ותתקוף את זה של יריבתה.

 

אנליסט נוסף, רוב אנדרל, צופה כי שחקנים אחרים בזירה – אפל, מוזילה ו- News Corpm צפויים אף הם להתחרות בגוגל. "עתיד שתי החברות טמון בהישגיהן בתחרות זו. מיקרוסופט תנסה לרכוש חברות נוספות ולנתק את גוגל ממקורות תוכן ושותפים. גוגל, מצידה, תציג מוצרים זולים יותר מהיריב ותנתק את מיקרוסופט מכספי הלקוחות. שתי החברות מכוונות אל נקודות החולשה של היריב, והמערכה תהיה ראויה והיסטורית".  

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים