שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הסוף לפקקים במפרץ חיפה?
    בשורה טובה לתושבי חיפה והקריות: בסוף השבוע ייפתח לתנועה מחלף חדש במפרץ חיפה, שאמור לשפר משמעותית את זרימת התנועה, ולקצר את זמני הנסיעה בכניסה לחיפה וביציאה ממנה. מומחה תחבורה: המחלף יפתור בעיות תחבורה חמורות, ויגביר את בטיחות הנהגים

    הסוף לפקקים במפרץ חיפה? היום (ג') בצהריים יחנכו משרד התחבורה ועיריית חיפה את מחלף "מבוא כרמל" החדש, שאמור להקל משמעותית על עומסי התנועה בכל אזור המפרץ. בהקמת המחלף הושקעו כ-170 מיליון שקל, והוא כולל ארבעה גשרים חדשים, באורך כולל של כ-2,000 מטר. המחלף ייפתח לתנועת כלי רכב בסוף השבוע הקרוב, ובעתיד יתחבר לכביש עוקף הקריות ולמנהרות הכרמל.

     

    "במצב הקיים, הנהגים חוצים כבישים עמוסים במיוחד, וגם נאלצים לחצות מסילה כפולה של הרכבת בין חיפה ונהריה", מסביר ל-ynet ערן לויטה, סמנכ"ל תשתיות בחברת יפה נוף, האחראית מטעם עיריית חיפה על פיתוח התחבורה בעיר. "המחלף החדש מבטל את מפגש המסילה הקיים היום בצומת, ובכך פותר את אחד הפקקים הגדולים ביותר באזור הצפון בכלל, ובחיפה בפרט".


    מחלף מבוא כרמל: ארבעה גשרים, 170 מיליון שקל (צילום: חץ הצפון/יח"צ)

     

    המחלף החדש אמור להעלות משמעותית את המהירות בקטע הכביש, ובכך לקצר את זמני הנסיעה - בכניסה וביציאה מהעיר. "כיום, בשעות העומס, אלפי נהגים זוחלים בקטע הזה", אומר לויטה. "במחלף החדש, תתאפשר מהירות של כביש עורקי-מהיר, בין 70 ו-90 קמ"ש".

     

    יש לציין כי המחלף החדש אינו כולל נתיבים ייעודיים לתחבורה ציבורית, וזאת מאחר שהוא מיועד לשמש כציר תנועה מהיר. לויטה מסביר: "מסלולי התחבורה הציבורית, ובכלל זה המסלול של המטרונית, מפותחים במקביל בציר ההסתדרות בעיר. המחלף החדש מיועד לשמש לתנועה מהירה של כלי רכב פרטיים ומשאיות".

     

    "בשעות הבוקר המוקדמות מאוד, לוקח לי 12 דקות להגיע מחיפה לקריות", מספר ל-ynet תושב קריית חיים. "אבל בשעות העומס, למשל בשמונה או בין ארבע וחמש אחר הצהריים, אותה נסיעה לוקחת לפחות שעה. אני מאוד מקווה שהמחלף החדש יקצר את הנסיעה". אלא שלדבריו, עד שיימשך המשך רשת הכבישים, הפקק עלול לעבור לצומת אחר.


    ד"ר משה בקר: "המחלף ישפר הבטיחות בכביש" (צילום: חץ הצפון/יח"צ)

     

    "זה חלק מפיתוח רשת כבישים מטרופולינית, שתפתור בעיות תחבורה רבות ותגביר את בטיחות הנהגים", אומר ל-ynet ד"ר משה בקר, מומחה תחבורה ובטיחות, המתגורר בחיפה ואף היה חבר מועצת העיר. "המשך פיתוח רשת הכבישים, כחלק ממערך תחבורתי כולל, גם יחזק את מעמדה של חיפה כמרכז המטרופוליני של אזור הצפון".

     

    לדבריו, אחת מנקודות התורפה העיקריות כיום - גם מבחינה תחבורתית, וגם מבחינה בטיחותית - היא מפגש הכביש עם מסילת הרכבת. "ביטול המפגש הזה, ליד בית הספר הטכני של חיל האוויר, ישפר באופן ניכר את זרימת התנועה במקום, וגם יתרום להעלאת רמת הבטיחות", מציין ד"ר בקר.

     

    עם זאת, המשך הפיתוח של האזור, ובמיוחד סלילת כביש עוקף הקריות החדש, עלול להיתקל בקשיים ולהימשך זמן רב. ד"ר בקר מסביר: "אני מעריך שיחלפו

    כמה שנים טובות עד שהכביש הזה ייסלל, ובעצם ישלים את פיתוח רשת הכבישים כולה. חלק מהבעיה היא שהכביש עובר בקרקעות חקלאיות, ועלולות לצוץ במהלך סלילתו בעיות משפטיות רבות".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המחלף החדש: יקצר את הנסיעה?
    צילום: חץ הצפון
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים