שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    איגוד המוסכים: תנו לסחור ברכב משומש
    איגוד המוסכים פנה למנכ"ל משרד התחבורה בבקשה לבטל נוהל חדש, המגביל את יכולתם של בעלי מוסכים לעסוק בסחר ברכבים משומשים. באיגוד מאיימים: אם הנוהל לא יבוטל, נעתור לבג"צ

    איגוד המוסכים למשרד התחבורה: בטלו נוהל חדש המונע מבעלי מוסכים מלעסוק בסחר ברכב משומש - או שנעתור לבג"צ. יו"ר איגוד המוסכים, רונן לוי, פנה למנכ"ל משרד התחבורה, יעקב גנות, בדרישה לבטל לאלתר הוראת נוהל חדשה, המגבילה את יכולתם של בעלי מוסכים לעסוק בקניית כלי רכב ומכירתם. הוראת הנוהל נכנסה לתוקף בתחילת ינואר, במסגרת תוכנית משרד התחבורה להסדיר את הסחר ברכב משומש.

     

     

    על-פי ההוראה החדשה, חייבים בעלי מוסכים שיירצו לסחור ברכב משומש, לקבל רשיון מיוחד. אלא שכדי לקבל רשיון שכזה, צריך המוסך לעמוד ברשימת קריטריונים ארוכה במיוחד: אישור ממס הכנסה על עיסוק בסחר רכב, בעלות או חוזה שכירות למשרד ששטחו לפחות 10 מטר, חניון של 300 מטר, תעודת יושר מהמשטרה, רשיון לסחר רכב מהרשות המקומית, וכן אישור של רואה חשבון המאשר את בעלי זכות החתימה בעסק.


    איגוד המוסכים: תכלית הנוהל החדש אינה ברורה (צילום: גלעד קוולרצ'יק)

     

    במכתב שנשלח לגנות, מאיים האיגוד לפנות לבית המשפט הגבוה לצדק, אם הוראת הנוהל לא תבוטל לאלתר. ראוי לציין כי יו"ר האיגוד דווקא בירך על התקנה החדשה עם פרסום ההודעה על כניסתה לתוקף. כעת הוא מודה כי טעה, ולא הבין את משמעותו המלאה של השינוי. לוי אף ביקש את סליחת חברי האיגוד על כך שטעה.

     

    עוד נטען במכתב שנשלח למנכ"ל משרד התחבורה, כי אין כל חקיקה המסמיכה את רשות הרישוי להוציא קריטריונים לעיסוק בסחר רכב, וממילא אין כל אפשרות חוקתית להגביל עיסוק או לפגוע בקניינו של אדם באמצעות הוראת נוהל - שהיא בגדר "החלטה מנהלית גרידא". היועצת המשפטית של האיגוד מציינת כי תכלית הנוהל אינה ברורה, ולא נטען בו כי הוא בא להגן על הציבור.

     

    "חמורה במיוחד העובדה המשתמעת במפורש מתוך הוראת הנוהל - ובצער יש לציין, כי אף ללא כל נסיון להסתירה - כי תכליתו האחת והיחידה היא התנכלות והגבלת עסקיהם של המוסכים ופגיעה מכוונת ושרירותית בפרנסתם", כותבת היועצת המשפטית של האיגוד. "האם יעלה על הדעת, כי רשות מנהלית ושלטונית, באבחה סתמית, תגדע מטה לחמם של אלפי מוסכים?".

     

    באיגוד טוענים כי משרד התחבורה בחר בדרך של הוראת נוהל משום שידע כי תיקון החוק לא מקבל את אישור ועדת הכלכלה בכנסת. במכתב למנכ"ל משרד התחבורה מציינת היועצת המשפטית של האיגוד כי הנוהל יוצר הפליה ברורה לטובת חברות ביטוח, שעיסוקן אינו סחר ברכב - ובוודאי שלא רק סחר - אך הן מקבלות תו סוחר באופן אוטומטי.

     

    טענה נוספת היא נגד היישום המהיר של הוראת הנוהל: חסימת המוסכים החוקיים מקבלת תו סוחר - בוצעה הלכה לפועל כבר ב-4 בינואר, כשבוע בלבד לאחר

    פרסום הנוהל, ושעות ספורות לאחר פגישה בעניין  במשרדי רשות הרישוי. "גם מוסך שחפץ מאוד לעמוד בקריטריון, לא היה מסוגל לעשות זאת תוך הזמן הקצר, בפרט כאשר הנוהל עצמו התפרסם ללא התראה מוקדמת", לשון המכתב. 

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מנכ"ל משרד התחבורה, יעקב גנות
    צילום: אלכס קולומויסקי
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים