שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    "כיכר המדינה זה אזור אצילי"
    איך קרה שגשר אשר הוקם כדי לחבר בין תל אביב לרמת גן, מאפשר זאת רק בכיוון אחד - לכיוון מזרח. לח"כ כרמל שאמה, יש הסבר: "בתל אביב לא רצו שתכנס תנועה מרמת גן לכיכר המדינה, כי זה אזור אצילי"

    "זה כמו שהיינו בדרום קוריאה בסיור, והגענו לגבול עם צפון קוריאה. אתה רואה חומת בטון שזה הגבול, וחיילים עומדים אחד מול השני, לא זזים, צפון קוריאני ודרום קוריאני. זה משהו דומה". כך תיאר אמש (ד') ח"כ כרמל שאמה, סיור שערך לאחרונה עם בכירי משרד התחבורה בגשר מודעי, המחבר בין אזור הבורסה ברמת-גן ודרך נמיר בתל-אביב. במסגרת הצעה לסדר-יום, ביקש שאמה את אישור המליאה להעלות את בעיית התנועה בגשר לדיון בוועדת הכלכלה. שאמה הסביר כי "הגשר הזה בנוי דו-סטרי, אבל באופן מלאכותי הגישה מרמת-גן לתל אביב לא מתאפשרת... תל אביב (כנראה) לא רוצה שהתנועה תיכנס לכיוון כיכר המדינה. כיכר המדינה זה אזור אצילי".

     

    השר יעקב מרגי, שהקריא את תגובת משרד התחבורה לדברי שאמה, הודה כי תגובת המשרד אינה מספקת פתרון לבעיה. "לא רק למומחים ממשרד התחבורה לא יהיה מה לומר, כנראה שגם למשרד אין מה לומר... אני חושב שהגורמים במשרד לא הבינו את ההצעה שלך לסדר". מרגי תמך בהצעת שאמה להעביר את הדיון לוועדת הכלכלה, וכל ארבעת חברי הכנסת שנכחו במליאה אישרו את הבקשה.


    תושבי רמת-גן לא רצויים בכיכר המדינה? (צילום: ניר נבון)

     

    "נתקלנו בבעיה היסטורית"

    גשר מודעי, שנפתח לתנועה לפני כעשר שנים, נועד לחבר את דרך נמיר בתל-אביב ואזור הבורסה ברמת-גן. אלא שחילוקי דעות

    בין שתי העיריות, הביאו לכך שהתנועה בגשר מכיוון רמת-גן לתל-אביב מוגבלת: מי שמגיע לדרך נמיר מכיוון מזרח, יכול לפנות רק ימינה לכיוון צפון. לפיכך, מי שמעוניין להגיע מאזור הבורסה למרכז תל-אביב או דרומה, צריך למצוא דרכי גישה חלופיות.

     

    "ההצעה לסדר נולדה בעת ששר התחבורה ואנשי משרדו, ואני אתם, סיירנו ברמת-גן על מנת לפתור בעיות תחבורה", סיפר אמש ח"כ שאמה. "נתקלנו בבעיה היסטורית שהיא גשר מודעי, והסיפור הוא כזה: הגשר בנוי דו-סטרי, אבל באופן מלאכותי הגישה מרמת-גן לתל-אביב לא מתאפשרת. כאשר שאלתי את הדרגים המקצועיים במשרד התחבורה, למה העיוות הזה צריך לקרות - לא קיבלתי נימוקים מקצועיים".

     

    לדברי שאמה, הגבלת התנועה בגשר גורמת לבעיות תנועה חמורות: "היה פה כשל בתוך משרד התחבורה לפני עשר שנים... עשרות אלפי נהגים, מדי יום, יכולים לנסוע בכיוון אחד באופן זורם וישיר, ומהכיוון השני הם צריכים לעשות סלאלום כדי להגיע למחוז חפצם".

     

    איפה יוכרע גורל הגשר?

    תגובת משרד התחבורה, אותה הקריא השר מרגי, ניסתה לספק הסבר לבעיית התנועה: "גשר מודעי הינו אזור אשר הצרכים התחבורתיים עולים על הקיבולת שלו, דבר אשר יוצר עומסי תנועה כבדים ברוב שעות היום, כפי שאמר חבר הכנסת שאמה. התנועה על הגשר עצמו הינה דו-סטרית אך בהמשך מתאפשרת למגיעים ממזרח רק פניות ימינה, וזאת על מנת להפחית את עומסי התנועה במקום".

     

    אלא שלאחר דברים אלה, החל מרגי להקריא את מה שנשמע כמו הוראות הכוונה לנסיעה דמיונית של ח"כ שאמה: "המגיעים ממזרח ומעוניינים להמשיך ישר או לפנות שמאלה, יפנו ימינה בצומת, ימשיכו צפונה ולאחר מכן יעזרו ברמזורים על מנת להמשיך בכיוון הנסיעה".

     

    בשלב זה, גם השר מרגי הבין כי תשובת משרד התחבורה אינה מספקת כל פתרון לבעיה שהעלה שאמה. "אני חושב שהגורמים במשרד התחבורה לא הבינו את ההצעה שלך לסדר. הם חשבו שאתה שואל איך מגיעים ממקום למקום. כדי למצות את הדיון אני אבקש להעביר את זה לדיון בוועדת הכלכלה, ושם יוכרע גורל התנועה הדו-כיוונית בגשר מודעי".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ח"כ כרמל שאמה. נהגים צריכים לעשות סלאלום
    צילום: יוסי גל
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים