שתף קטע נבחר

"חברות התעופה באסיה ובמפרץ יכו האירופיות"

מנכ"ל סוויס ישראל הסביר בכנס התאחדות סוכני הנסיעות את האיחודים והרכישות בין חברות התעופה, והצביע על המגמות בענף, כפי שפורסם ב"ממון" של "ידיעות אחרונות"

השווקים המתעוררים במזרח התיכון ובמזרח אסיה, וכן חברות התעופה המוזלות (Low Cost) יכו את חברות התעופה האירופיות, וזו אחת הסיבות לכך שנוצרים כל הזמן איחודים ורכישות בין חברות תעופה. כך אמר מנכ"ל חברת סוויס בישראל, אבנר גורדון, בכנס התאחדות סוכני הנסיעות שנפתח באילת.

 

לדברי גורדון, בנסיכויות המפרץ צומחות חברות תעופה מעולות, ובהן גאלף ואמירטס. גם הצמיחה בפעילות של ארצות המזרח הרחוק, ובעיקר סין, גורמת לכך שחברות התעופה הסיניות הולכות וגדלות.

 

"כיום, עם המטוסים ארוכי הטווח, ניתן לבצע טיסות מהודו או מארצות ערב ישירות לארצות-הברית, ולכן הצורך בעצירה באירופה נהפך מיותר, ולכן גם הולכת ופוחתת התלות של הנוסעים בחברות האירופיות," אמר גורדון.

 

גורדון ציין כי המשבר הכלכלי העולמי, בכל הקשור לענף התעופה, עוד לא הסתיים. "נכון שמתחילים לראות עלייה במספר הנוסעים, אבל התוצאות של המשבר לימדו את מנהלי החברות הגדולות שאפשר לטוס גם במחלקת תיירים, שלא חייבים לשלוח לכל אירוע משלחת של 10 אנשים, ושאפשר גם לנהל שיחות ועידה באמצעות אינטרנט ולא לנסוע לכל פגישה בכל נקודה בעולם.

 

"המשמעות היא שהתשואה של חברות התעופה נמוכה יותר, ולמעשה התפקיד החשוב ביותר כיום בחברת תעופה הוא מנהל תשואה, ולא מנהל שיווק או מנהל החברה, כי מנהל התשואה הוא זה שיודע באיזה מחיר למכור כל מושב ומתי, ולא לעשות מבצעים שנובעים בעיקר מפאניקה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מטוס חברת אייר אסיה
צילום: איי אף פי
מומלצים