שתף קטע נבחר

זירת הקניות

הוליווד - למען הסביבה

פעילי סביבה קיבלו אישור לכסות לכמה ימים את השלט המפורסם של גבעות הוליווד, כדי לגייס כסף ולמנוע בניה על חלקת קרקע סמוכה

הוליווד מתגייסת מדי פעם למען הצלת כדור הארץ, אבל בחלק גדול מהמקרים מדובר בעוד הצהרה ריקה מתוכן של כוכב שרק רוצה לקדם את הסרט החדש שלו ולצבור נקודות "ירוקות" בתקשורת. המקרה הנוכחי שונה; הפעם גוייס השלט המפורסם "הוליווד" למען קמפיין סביבתי להצלת גבעה סמוכה מפני בנייה.

 

קבוצת פעילים קיבלה אישור מיוחד לכסות את תשע האותיות של השלט במלים "הצילו את הפסגה". מטרתם היא לעורר מודעות ולגייס מספיק כסף כדי לרכוש את קהואנגה פיק - חלקה של כ-550 דונם שנמצאת מערבית לשלט - ולצרף אותה לשטח המוגן של שמורת גריפית' פארק המקיפה את האזור כולו.


 


הצילו את הפסגה. מכסים את השלט (צילומים: AFP ו-AP)

  

חבר מועצת העיר לוס אנג'לס, טום לבונג, גייס את הפעילים מארגון Trust for Public Land כשנודע לו על הכוונה לבנות על הגבעה שכונת וילות. הוא אמר שלא ידע עד כה שהקרקע נמצאת בבעלות פרטית; היא נרכשה לפני שמונה שנים בסכום של 1.7 מיליון דולר.

 

הבעלים, יזמים משיקאגו, ניסו למכור אשתקד את הקרקע תמורת 22 מיליון דולר ללא הצלחה. לאחרונה הצליחו הארגון להגיע עימם להסכם לרכישתה בסכום של 11.7 מיליון דולר. לשם ביצוע העסקה הם זקוקים לכ-12.5 מיליון דולר. יש להם כמחצית מהסכום והם צריכים להשלים את היתרה עד אמצע אפריל.

 

לבונג סבור שהפרסום הרב של השלט - "הוא כמו פסל החירות וגשר שער הזהב בסן פרנסיסקו" - יגרום לציבור לתרום לקמפיין, ויסייע לארגון להפוך את האזור כולו לקרקע ציבורית שאסור לבנות עליה בניה פרטית.

 

האירוניה היא שלפני שהפך למפורסם, השלט "הוליווד" נועד לקדם פרויקט בניה. במקור היו בו 13 אותיות - HOLLYWOODLAND והוא פרסם פרויקט בנייה בלוס אנג'לס.

 

עם השנים השלט הוזנח וחלק מהאותיות נפלו. בשנות ה-50 החליטה לשכת המסחר של לוס אנג'לס לשקם את השלט - רק בלי ארבע האותיות האחרונות - ולהפוך אותו לסמל מקומי. ב-1973 קיבל השלט מעמד של אתר מורשת מוכרז מעיריית לוס אנג'לס, ובשנות ה-90 הוקמה עמותה לשימורו. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים