שתף קטע נבחר

תערוכת ז'נבה - הירוק כבר שולט

תערוכת הרכב הבינלאומית של ז'נבה פותחת היום (ג') את שעריה לתקשורת העולמית, ימים אחדים לפני הקהל הרחב. מה עומדת תעשיית הרכב העולמית להציע למבקרים, איך זה קשור אלינו, ומי לא מציע מכונית היברידית

תערוכת הרכב הבינלאומית של ז'נבה, שהתקיימה לראשונה עוד ב-1905, תיפתח היום (ג') לתקשורת העולמית, ובעוד מספר ימים לציבור הרחב. לקראת פתיחת האירוע השנתי החשוב ביותר בתעשיית הרכב העולמית, סקרנו עבורכם את הדגמים החשובים שאמורים לזכות בחשיפה ראשונית. חלקם בעלי חשיבות רבה עבורנו, חלקם פחות. הרשימה ה(כמעט) מלאה לפניכם:

 

אבארת': סדנת הרכב לשעבר, שנרכשה על-ידי קונצרן פיאט זה מכבר, תחשוף בז'נבה את הפונטו איבו המסקרנת.

 

אודי: חטיבת היוקרה של קונצרן פולקסווגן הענק, תציג סוף סוף מתחרה ראויה בקטגוריית הסופר-מיני, ה-A1 לה צפויים חיים כלל לא קלים. מהעבר השני תחשוף היצרנית גם את ה-RS5 הכוחנית, שאמורה להתחרות בב.מ.וו M3 ומרצדס C63.


אודי RS5 - אקשן מגרמניה

 

אופל: היצרן הגרמני שמצא עצמו השנה מול שוקת כמעט-שבורה, יציג דור חדש למריבה, מיניוואן קטן שמבוסס על פלטפורמת גמא מבית ג'נרל מוטורס. עוד תוצג מכונית קונספט המבוססת על יחידת ההנעה של האמפרה - הגרסה האירופית לשברולט וולט - תחת השם Flextreme GT-E. זו אמורה להמחיש כיצד תתרחב בעתיד משפחת המכוניות החשמליות של החברה, או לפחות קונצרן האם.

 

 

אינפיניטי: חטיבת היוקרה האמריקנית של ניסאן היפנית, תחשוף שתי גרסאות דיזל לדגמים מוכרים - FX30 ו-EX30 - כחלק ממאמץ לחדור אל השוק האירופי חובב הסולר. חשובה עוד יותר תהיה חשיפת ה-M בגרסה אירופית, אשר תתייצב היישר מול ב.מ.וו סדרה 5, אודי A6 ומרצדס E קלאס.

 

אלפא רומיאו: לאחר סאגת השם שהוחלף ברגע האחרון - ומעבר לכך - מציגים באלפא דגם חדש עם שם ישן שאמור לקסום לאלפיסטים של פעם - ג'ולייטה. בנוסף תיחשף הפנדיון, מכונית תצוגה מתוצרת סדנת העיצוב ברטונה.

 

ב.מ.וו: יצרן היוקרה הגרמני מציג מכונית היברידית נוספת. לצד סדרה 7 ו-X6 שנחשפו זה מכבר, תוצג גם 5 הייבריד-אקטיב עם מספר מערכות מקוריות ומבטיחות. רכב הפנאי הגדול של החברה, ה-X5, יזכה למתיחת פנים עכשווית עם מעט עדכונים ויזואליים, ומנועים מודרניים מבעבר.

 

בנטלי: הייתם מאמינים שיצרנית מכוניות העל האקזוטית תיקח חלק בטרנד הירוק? תתפלאו, קונטיננטל סופר-ספורט פתוחה תציע מנוע W12 כפול-מגדשים עם הספק מרבי של 612 כ"ס, ויכולת לעשות שימוש בביו-דיזל.

 

וולוו: לאחר לא מעט טיזרים, רמזים, הדלפות, איורים והורדות מחיר של דגמים קיימים, תוצג בז'נבה ה-S60, הגרסה העדכנית למכונית המשפחתית, שתשווק (גם) אצלנו עם תג-מחיר אטרקטיבי מבעבר.


וולוו S60 - הרבה מכוניות, מעט מחיר

 

יגואר: זוג גרסאות ל-XKR, הראשונה אחראית על העצמת האפקט הוויזואלי, השנייה על הביצועים.

 

יונדאי: תחשוף בז'נבה מכונית תצוגה שאמורה להפוך למחליפת הסונטה בעתיד הלא רחוק, תחת השם i40. ה-i-flow לעומתה תציג מערכת הנעה היברידית מבוססת דיזל, יחד עם תיבת שישה הילוכים כפולת-מצמד.

 

מאזדה: תציג גרסה חדשה למיניוואן הנמכר ביותר בישראל , ה-5, תוך יישור-קו עם שפת העיצוב הנוכחית של החברה. דגם פופולרי נוסף עבורנו הוא מאזדה 6, שזכתה למתיחת פנים בדרך למראה משפחתי יותר ולנחיתה מוקדמת מאד בארץ.

 

מיני: דגם ראשון עם ארבע דלתות, שם בעל ייחוס ומראה עדכני של "גם-לשטח". הקאנטרימן מצטרפת למגוון ההיצע של היצרנית הבריטית-גרמנית.


מיני קנטרימן. יופי, אפשר לרדת לשפת הים

 

מיצובישי: תחשוף את רכב הפנאי הקומפקטי ASX, המבוסס על שלדת הלאנסר וממוצב מתחת לאאוטלנדר. אותו אאוטלנדר אגב, לאחר מתיחת הפנים, יוצג אף הוא בתערוכה ולמעשה כבר הגיע לישראל.

 

מרצדס: תחשוף דגם תצוגה נוסף ועדכני במשפחת ה-F, ה-F800 ההיברידי או בגרסת תא דלק. למי שזקוק היה להוכחות שתעשיית הרכב אינה משוכנעת עדיין לאיזה כיוון עדיף ללכת.

 

ניסאן: קבלו את הג'וק, קרוס-אובר קומפקטי שמבוסס על מכונית קטנה ואמור להתייצב מתחת לקשקאי המצליח.


ניסאן ג'וק. קטן, אבל כנראה ממזר 

 

לקסוס: תציג מתמודדת חדשה בשוק הקומפקטיות היוקרתיות - CT200h, והיא גם היברידית בנוסף לכל.

 

סיאט: לאחר מספר שנים בה זנחה החטיבה הספרדית של פולקסווגן את קטגוריית מכוניות הסטיישן, היא חוזרת עם איביזה ST. גרסה זו הארוכה ב-18 ס"מ מהאיביזה הרגילה, תציע נפח אחסון של 430 ליטרים ותשווק עם מנועי 1.2 TSI של הקונצרן.

 

סובארו: גרסת קרוס-אובר (נוספת) למגוון המעניין של היצרנית היפנית הקטנה (פורסטר, אאוטבק), על בסיס האימפרזה המשפחתית, תחת השם XV.

 

סיטרואן: תחשוף גרסת ייצור במהדורה מוגבלת של אלף יחידות בלבד, ל-DS3 במדי ספורט. אחרי עזרה של מחלקת המירוצים הצרפתית, עם מנוע 1.6 ליטר והספק מרבי של 200 כ"ס. בנוסף תיחשף כנראה גרסת קדם-ייצור של הבת השניה במשפחת ה-DS היוקרתית, ה-4 שתבוסס על ה-C המוכרת.

 

סקודה: היצרנית הצ'כית, החטיבה העממית בקונצרן פולקסווגן, תחדש את פני הסופר-מיני פאביה, יחד עם שני תת-דגמים המבוססים עליה - פאביה ספייס (סטיישן) ורומסטר.

 

פולקסווגן: תציג במרכז הבמה את הגרסה החדשה לרכב הפנאי הטוארג, עם גרסה היברידית כמעט-מתבקשת. לצדו יעמדו דגמי חצי-פנאי כמו קרוס-פולו וקרוס-גולף, אך גם פולו GTI לחובבי הגה וגרסה חדשה לשאראן המשפחתי, מיניוואן שאינו מיובא ארצה.

 

פורד: לאחר שכבר חשפה את הפוקוס החדשה למבקרים האמריקניים בתערוכת הרכב של דטרויט, תוצג פורד פוקוס החדשה המבוססת על פלטפורמת ה-C מקס, גם למבקרים האירופיים. אלינו היא אמורה להגיע לקראת תחילת שנת 2011.

 

פורשה: בדיוק כמו הטוארג של פולקסווגן, גם אחיו התאום - הקאיין - יזכה לגרסה היברידית מפתיעה מעט. לצדה יוצגו גם 911 טורבו בגרסת S כוחנית, ו-911 GT3 R עם מנוע היברידי והכנה מלאה למירוצים.

 

פיאט: במרכז התצוגה של פיאט יעמוד דווקא מנוע, אשר יציג - לפי פיאט - כיצד ניתן להשתמש במנועים קטנים מבלי לוותר על רף ביצועים עדכני. 900 סמ"ק, 2 צילינדרים ו-85 כ"ס בחרטום פיאט 500. כמו כן תציג פיאט את פיאט דובלו החדשה בגרסת שבעת מושבים משפחתית, עם מערכת עצור-סע המפחיתה צריכת דלק ופליטת מזהמים.


פיאט דובלו, ועכשיו גם למשפחה

 

פיז'ו: רמז עבה מאד למחליפת ה-407 (ואולי אף ה-607), בדמות ה-508 לתצוגה בלבד (בינתיים). לצדה תתייצב ה-5 Hybrid, העושה שימוש במערכת הנעה היברידית בשיתוף מנוע דיזל. כמו כן מציגה פיז'ו מכונית קונספט ספורטיבית, SR1 העושה שימוש במנוע דיזל האחראי על הנעת הציר הקדמי, בעוד חשמלי אחראי על האחורי. עם הספק משולב של 313 כ"ס, הנעת כלאיים לא נשמעת רע כל-כך.

 

פרארי: 599 היברידית. אם למישהו היה עדיין ספק שהמהפכה הירוקה כבשה כל חלקה (טובה) בתעשיית הרכב.

 

קוניגסג: יצרנית מכוניות העל השוודית, שהפכה מוכרת בעולם הרכב לאחר סאגת רכישת סאאב, תציג את אגרה, מכונית המבוססת על ה-CCX מתוצרתה, אך עם מנוע שמייצר הספק מרבי של 910 כ"ס. שלא יחסר.

 

קיה: הספורטאז', אחיו התאום של יונדאי טוסון, מיישר קו עם שינויי העיצוב שעברו שאר דגמי היצרנית הקוריאנית. לצדו יוצג קונספט היברידי בעל מראה עתידני ותחת השם ריי, היכול להיטען גם משקע חשמל חיצוני.


קיה ספורטאז' - עכשיו עם פרצוף חדש

 

רנו: תציג את מגאן קופה-קבריולה חדשה, עם תיבת שישה הילוכים כפולת-מצמד, לראשונה ברנו. כמו-כן תוצג גרסה פתוחה לטווינגו תחת השם ווינד, יחד עם גרסה ספורטיבית עם שם מחייב - גורדיני. רכב הפנאי שנמכר תחת מטריית רנו בארץ, דאצ'יה דאסטר יוצג גם הוא במדים מעודכנים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פולקסווגן טוארג - מעכשיו היברידי
אלפא ג'ולייטה - טוב שם טוב
מאזדה 5 - ליסינג משפחתי
ב.מ.וו סדרה 5 הייבריד - לסביבה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים