שתף קטע נבחר

מבחן השוואתי קטנועים: סוסי עבודה על שניים

דגמי ה-200 הפופולריים של סאניאנג וקימקו נמנים על הכלים הדו-גלגליים הנפוצים במדינה. תג-מחיר אטרקטיבי ויכולת רבגונית, מעניקים להם כוח משיכה אדיר. כדי להחליט מי הטוב ביניהם, העברנו אותם מבחן מפרך. ויש כמובן מנצח

יש סיבה טובה להצלחה הגדולה של קטנועי 200 סמ"ק כיום. קחו למשל את שני הקטנועים הפופולרים שהחלטנו לעמת במבחן השוואתי - סאניאנג ג'וירייד וקימקו ניו-דינק. שניהם 200 (טוב, 175 במקרה הזה), ומציעים מעשית את המינימום הנדרש אם אתם רוכבים מחוץ לעיר על בסיס קבוע. הצמד שבמבחן מציע יכולת רבגונית גבוהה ללא ספק מזו של קטנועי 125, אך נושא תג-מחיר נמוך משמעותית מקטנועי 250 סמ"ק, ואפילו מחלק מקטנועי 125 יקרים. האמת, לאור הצלחתם המוכחת של השניים, לא ברור לנו מדוע יש מעט דגמי 200 אחרים בשוק - רק עוד שניים-שלושה - בזמן שיש עשרות דגמי 125 סמ"ק למשל, ומעל 10 דגמי 250.

 

סיכום מהיר ומנצח

עכשיו, לשורה התחתונה במבחן המפרך שעברו השניים אצלנו, כזו שתספק למרבית רוכשי הקטנועים בישראל את כל מה שהם צריכים לדעת. שני הקטנועים מציעים יחס תמורה לעלות גבוה במיוחד, ולכן מי שזקוק לתחבורה בסיסית, לא צריך לשלם אפילו שקל אחד נוסף מעבר לתג-המחיר המוצמד אליהם. מצד שני כדאי לזכור כי הם לא יציעו שום דבר מעבר. הנאה מרכיבה למשל.


מנצח בנקודות. קימקו דינק, עם אחריות כפולה (תצלומים: טל שביט, בר אראל)

 

ובסופו של יום, אחרי מבחן מפרך בן מספר ימים, הקטנוע הטוב בין השניים מבחינה מוטורית הוא הג'וירייד 200 של סאניאנג. קטנוע שמציע - למרות שרק בנקודות - איכות רכיבה גבוהה ממתחרהו. זה לא מספיק לו להיות מנצח המבחן. בכסף שלנו נרכוש דינק 200 של קימקו. הוא מציע יתרון משמעותי מאד בתקופת האחריות, עניין חשוב בקטנועים העובדים קשה למחייתם. לדינק פרק אחריות כפול, המעניק לו כאן יתרון מנצח. חסר לכם פירוט? יש המשך. 


השוואתי קטנועים קימקו דינק וסאניאנג גוירייד

השוואתי קטנועים קימקו דינק וסאניאנג ג'וירייד
  סאניאנג ג'וירייד 200 קימקו ניו-דינק 200
מנוע 172 סמ"ק, הזרקת דלק 174 סמ"ק, הזרקת דלק
הספק 14.9 כ"ס 15 כ"ס
מחיר 18,000 שקל 18,000 שקל
אחריות שנה או 10,000 ק"מ שנתיים או 24,000 ק"מ

 

מנועים, ביצועים ותמרון: אין הבדל משמעותי בין השניים, למעט העובדה שלג'וירייד צליל מנוע לא נעים. שני המנועים נמרצים וייכנסו עמוק לתחום האדום במד הסל"ד, אם תתכופפו ותמצאו כביש ארוך ורוח גבית או ירידה קלה. מגן הרוח של הג'ורייד הופך את הנסיעה לנסבלת יותר בכבישים בינעירוניים, אבל מייצר רעשי רוח.


סאניאנג ג'וי רייד - אם יכולת מוטורית עדיפםה במעט חשובה לכם

 

שני הכלים מאד חסכוניים בצריכת דלק, אך אל תאמינו למדי המהירות - שניהם מגזימים מאד, אך זה של הג'ורייד חי בעולם של פנטזיה. לשניהם זווית צידוד גדולה וממדים קומפקטיים, המאפשרים יכולת תמרון מעולה בעיר. הדינק קל ב-16 ק"ג (על הנייר), אך הבדל בפועל אינו מורגש. לשניהם מרווח גחון מצוין, המאפשר לטפס על כל מדרכה עירונית.

 

מהירות מירבית מעשית (זקוף):

ג'ורייד: 112-114 קמ"ש

דינק: 110-112 קמ"ש

 

זיוף מד מהירות (נמדד ב-GPS):

ג'וירייד: 15%+

דינק: 10%+

 

צריכת דלק ממוצעת:

ג'ורייד: 29.7 ק"מ לליטר

דינק: 28.5 ק"מ לליטר

 

טווח רכיבה (מיכל מלא לריק):

ג'וירייד: 223 ק"מ

דינק: 321 ק"מ

 

קוטר סיבוב (בין מדרכות):

ג'וירייד: 465 ס"מ

דינק: 460 ס"מ

 

טיפוס מדרכה (עד מגע גחון):

ג'וירייד: 19.5 ס"מ

דינק: 19.0 ס"מ

 

בלמים ונוחות: שני הקטנועים בולמים מצוין, עם מערכת חזקה מספיק, אך לא חזקה מדי עבור רוכבים בלתי-מיומנים. רוכבים בעלי ניסיון יעדיפו את הג'וירייד, שמציע מעט יותר עוצמה ורגש במנוף. שניהם גם מרווחים, וימנעו גם מרוכבים גבוהים מפגשים מכאיבים עם חלקי פלסטיק.

 

לג'וירייד יש מיתלים רכים ונעימים במהירויות עירוניות, אך מחוץ לעיר ובמהירות גבוהה יותר, הם יכנעו לעומס ויגרמו לחבטות ונדנודים לא נעימים. לדינק מתלים מעט נוקשים יותר, ולכן הוא פחות נוח בתנועה עירונית. המושב הקדמי בשניהם ראוי, אך זה שבג'וירייד נמוך יחסית. למורכבים יש בשניהם אזור ישיבה מצוין. שנייהם מציעים רגליות-נוסע נשלפות, נוחות ליושבים מאחור.


דינק - אם עיצוב שנות ה-80 מדבר אליכם עדיין

 

שימוש יומיומי: שני הכלים פרקטיים מאד. לשניהם מדרס-רגליים שטוח לנשיאת משאות וחבילות, ולשניהם וו (לג'ורייד שניים) תלייה. לג'וירייד תא אחסון גדול יותר מתחת לכסא, הנפתח בעזרת מפתח או מתג חשמלי על הכידון, ומכיל קסדה ללא בעיה. התא בדינק יכיל רק קסדה הפוכה. הג'וירייד מגן טוב יותר בעזרת המשקף מהרוח, לדינק יש מסיט סימלי בלבד.

 

מיכל הדלק של הג'וירייד קטן מדי, מכיל בקושי 7.5 ליטרים של בנזין, ונורת האזהרה מתחילה להבהב אחרי שימוש בכשישה ליטר. מיכל הדלק של הקימקו מציע יותר מ-11 ליטר, ולכן גם טווח נסיעה של 100 ק"מ נוספים. בשניהם יש פתחי מילוי דלק שנפתחים באופן קפיצי באמצעות מתג ההצתה. לטעמנו - גימיק מיותר ומתכון לתקלות.

 

אחריות ועלויות אחזקה: הדינק מציע אחריות מרשימה של שנתיים או ל-24 אלף ק"מ (מה שיגיע קודם), ואילו לג'וירייד יש אחריות לשנה אחת בלבד, או 10,000 ק"מ. לג'וירייד יתרון ברור בעלויות אחזקה שוטפות, מכיוון שבדינק הטיפול הגדול והיקר יחסית (כולל החלפת רצועה) מגיע כל 8,000 ק"מ, ואילו בג'וירייד רק אחת ל-12,000 ק"מ. כל שלושה טיפולים כאלה בדינק הם רק שניים בג'וירייד, ולכן הפער יעמוד על כ-1,500 ש"ח לכל 24 אלף ק"מ, לטובת הג'וירייד.


סאנגיאנג ג'וי רייד - לרוכבים נמוכי קומה

 

והערת סיום: יש אנשי שיווק שחושבים שאנחנו מטומטמים. מה הרעיון מאחורי תוספת ה-"Evo" לג'וירייד, או האות i לשמו של הדינק? האם כך נחשוב שמדובר בקטנוע -ראלי, או בהזרקה מיוחדת? ובכלל, למה הם נקראים 200, כשנפחי המנוע של שניהם קטנים מ-175 סמ"ק? האם היה מפחית מכבודם להקרא ג'ורייד או דינק 175? יש לנו הרגשה שגם כך הם היו נמכרים היטב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סאן יאנג ג'וי רייד
צילום: טל שביט, בר אראל
קימקו דינק
צילום: טל שביט, בר אראל
ג'וי רייד - קסדה בתא
צילום: טל שביט, בר אראל
דינק - קסדה הפוכה
צילום: טל שביט, בר אראל
ג'וי רייד - תדלוק
צילום: טל שביט, בר אראל
דינק - בנוח
צילום: טל שביט, בר אראל
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים