שתף קטע נבחר

קונסיומר ריפורט: "לקסוס GX460 מסוכן"

מגזין הצרכנות בחן את ה-SUV הגדול של מותג היוקרה, ומצא כי הוא מסוכן לנהיגה. טויוטה הודיעה כי היא עוצרת זמנית את מכירות הרכב אצל הסוכנים. לבעלי GX460 שמרגישים לא בטוחים, היא מציעה רכב חלופי

המגזין קבע, היצרנית מגיבה. יצרנית הרכב היפנית טויוטה, המשווקת בארה"ב את מותג היוקרה לקסוס, הודיעה כי תעצור זמנית את מכירות לקסוס מדגם GX460, זאת בעקבות בדיקה שערך מגזין הצרכנות האמריקני המשפיע "Consumer Reports". לפי בוחני המגזין, רכב הפנאי הגדול והיקר מועד להתהפכות בעת תמרון חריף, ולכן קבעו באופן חריג, לראשונה מאז 2001, כי הם ממליצים לציבור שלא לרכוש מכונית עד למציאת פתרון לבעיה. 

 

סגן נשיא לקסוס בארה"ב, מארק טמפלין, אמר כי היצרנית "מתייחסת ברצינות למצב, ונחושה לזהות ולתקן את הטעון תיקון". טמפלין הציע לכל בעל GX460 שאינו מרגיש בטוח ברכבו, להגיע לסוכנות לקסוס ולקבל רכב חלופי עד לתיקון הבעיה האפשרית.

 

מועד לפורענות

מגזין הצרכנות האמריקני מפרסם באופן קבוע מבחני דרכים, וסוקר דגמים חדשים שיצאו לשוק. במבחן שערך צוות הנהגים הבוחנים, התגלה כי רכב הפנאי הגדול עשוי להיות מסוכן ליושביו בעת תמרון קיצוני. במבחן הסטנדרטי שעורכים הבוחנים ליציבות הכלי, התגלה כי מערכת בקרת היציבות אינה מתפקדת מהר מספיק. בעת עזיבה פתאומית של דוושת המצערת באמצע פניה, החליק הרכב על גלגליו האחוריים באופן מסוכן.

 

כל ארבעת חברי צוות הבוחנים גילו זאת בעת התמרון, האמור לדמות תגובה פתאומית של נהג. עזיבה פתאומית של דוושת התאוצה מעבירה במקרה שכזה את משקל הרכב לפנים, מורידה משקל מהציר האחורי ולכן עלולה לגרום להחלקה. אלא שמערכת בקרת היציבות, בה מצויידים כיום מרבית רכבי הפנאי (SUV), אמורה להתערב ולמנוע החלקה זו באמצעות בלימת אחד או יותר מהגלגלים, ו-או הפחתת כוח מנוע. במקרה של ה-GX460 זה קרה מאוחר מדי, כך הקונסיומר ריפורט. לכן העריכו בוחני המגזין כי הרכב מסוכן לנהיגה, וכי "בזמן אמת, קיים חשש להתהפכות הרכב, העלולה לגרום לפציעה חמורה או מוות".

 

יש לציין כי מאז שנת 2001 לא המליץ המגזין הנחשב ובעל ההשפעה שלא לרכוש רכב עד לתיקון בעיה בטיחותית. בפעם האחרונה שעשה זאת, מדובר היה במיצובישי מונטרו, אף הוא רכב פנאי. יש להזכיר כי בטיחות רכבי פנאי גדולים וכבדים נמצאת על סדר היום של יצרניות הרכב האמריקניות זה שנים רבות. הפופולריות העצומה בארה"ב של כלי רכב מסוג זה, והטכנולוגיה המיושנת יחסית בה השתמשו היצרניות במרביתם, גרמו לא רק לכמות גדולה מאד של תאונות והרוגים על כבישי היבשת, אלא גם לתביעות עתק כנגד יצרניות. כמו למשל בעיית ההתהפכות במכרוניות מסוג פורד אקספלורר.

 

בלחץ הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בארה"ב, ארגוני נהגים והממשל, החליטו היצרניות לשלב מערכות בטיחות מתקדמות בכל כלי הרכב האמורים. מ-2011 תהיה חובה לצייד כל מכונית שנמכרת בארה"ב במערכת בקרת יציבות. בישראל יש חובה כזו כבר השנה.

 

שיווקו של ה-GX460 החל לפני שלושה חודשים בשוק האמריקני, וטויוטה מכרה ממנו כ-6,000 יחידות. חשוב לציין כי הדגם לא היה אחד מאלו שנקראו לשוב למוסכים בפרשת דוושת המצערת. לאחרונה עלתה חברת הרכב היפנית לכותרות בכל העולם כאשר קראה למיליוני בעלי מכוניות להשיבן לתיקון במוסכים בשל תקלה בדוושת המצערת.

 

הערה: כותרת הכתבה שונתה


פורסם לראשונה 14/04/2010 02:32

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אקיו טויוטה - הבעלים
צילום: AFP
לקסוס: האם גם הפעם יקראו למוסכים?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים