שתף קטע נבחר

גיהנום בתחנה: האוטובוס לבאר שבע במוצאי החג

רכבת ישראל השביתה את הקו מתל אביב לבאר שבע גם במוצאי חג העצמאות, אלא שבניגוד למובטח, תגבור הקווים של חברות האוטובוסים מטרופולין ואגד, לא ענה על הביקוש. התוצאה: כאוס מוחלט בתחנה המרכזית. "אנשים רמסו אחד את השני", סיפר לנו אחד הנוסעים

הרכבת משביתה קווים, ובכל זאת אתם צריכים להגיע מהמרכז לבאר שבע במוצאי החג או סתם מוצ"ש? הכינו עצמכם לגיהנום. לחילופין, אתם יכולים לצפות בסרט הווידאו הסלולרי שצילם עבורנו שחר בן דוד, ולדעת בדיוק למה לצפות. מאות נוסעים המבקשים לעלות לאווטובוס בודד, סדרנים שאינם מצליחים לשמור על הסדר, אוטובוסים שאינם יכולים להכנס לתחנה עקב ריבוי הנוסעים בין הרציפים. לאילן קרני, מנכ"ל חברת מטרופולין המפעילה את את קו האוטובוס שבסרט הווידאו, יש לכך הסבר פשוט: "כשהרכבת מחליטה להשבית קווים דווקא במוצאי חג, זה מה שקורה. אנחנו מתגברים את הקווים בעשרות אוטובוסים, אבל לא יכולים מעבר לכך".

 

 

מה שהלך שם היה נוראי

"היום (יום ג', ה.פ) חזרתי מהמרכז לבאר שבע. רציתי לחזור בקו 380 מתחנת רכבת-מרכז בתל אביב. אלא שלמרות שבאינטרנט הופיע שהאוטובוס עובד כרגיל, כשהגעתי הסתבר שהקו כלל לא עובד. מכיוון שגם רכבת לא הייתה (עקב עבודות התשתית, ה.פ), החלטתי לנסוע לתחנה מרכזית תל אביב, ולקחת את קו 370", כך מספר שחר בן דוד. "מה שהלך שם היה נוראי. בסביבות 150 אנשים המתינו לאוטובוס בודד. ברגע שהגיע האוטובוס, הפך הלחץ לנוראי. אנשים נדחפו בצורה זוועתית, ופשוט רמסו אחד את השני", הוא מוסיף.

 

"קשה להסביר במילים כמה נוראי זה היה. אני בהחלט לא מגזים כשאני אומר שזה נס שאף אחד לא נפצע שם. הביטו בסרטון ותראו מיד למה אני מתכוון", אמר בן דוד. "הדבר שהרגיז אותי במיוחד וגרם לי לצלם את הסרטון, זה שהבנתי מאחת הנוסעות כי זה לא מקרה חד-פעמי, ובכל מוצאי שבת העליה לאוטובוס נראית ככה. האם זה עוד אחד מהמקרים בהם אחרי שמישהו חלילה יפצע, יגידו ש'זה היה מקרה צפוי מראש'?" מסכם ושואל בן דוד. לסיום הוא מעלה שאלה פשוטה: "אם במטרופולין ואגד ידעו שהרכבת מושבתת וקו 380 אינו פועל, איך זה שלא דאגו לתגבר עוד יותר את הקווים, ולמנוע את הבלגאן"?

 

"האשמה מוטלת על הרכבת"

את אילן קרני, מנכ"ל חברת מטרופולין אליו פנינו לתגובה, הסרט אינו מפתיע. עוד לפני שצפה בו הוא מאשר כי המצב אמש בתחנה המרכזית בתל אביב, היה גרוע. "יש לי סדרן שהותקף על-ידי שיכור במהלך המהומה, ונזקק לטיפול רפואי", הוא מיד אומר. בתגובה להאשמה כי מטרופולין לא תגברה מספיק את הקווים, הוא מיד מצביע על האשמה הבלעדית - רכבת ישראל.

 

"לא ברור לי למה הרכבת מחליטה להשבית קווים דווקא במוצאי חג עמוס כמו יום העצמאות. הרי ברור שיהיה עומס גדול. הפעם ביקשתי, וגם בעבר לחצתי על הרכבת לשנות השבתות קווים שתוכננו לימים בעיתיים, בעבר הם גם נענו. הפעם לא", הוא אומר בייאוש. "אני מתגבר קווים עד כמה שניתן, ואתמול הוספתי עשרות אוטובוסים. אבל יש גבול למספר האוטובוסים שאני יכול להוסיף, רק כי הרכבת מחליטה על דעת עצמה להשבית קווים בימי צפיפות כאלה", הוא מסיים.

 

המידע הראשוני הגיע באמצעות האי מייל האדום

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כך זה נראה בהפסקת פעילות קודמת של הרכבת
צילום: שרון ברוורמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים