שתף קטע נבחר

היפוך יוצרות: הרכב נכנס לטסט תקין ויצא מושבת

תושב אריאל נקלע לתסריט אימים במהלך טסט לרכב, כשהבוחן איבד שליטה והתנגש בקיר. הלקוח נפצע ומכוניתו הושבתה, וכשדרש פיצוי - נשלח לשקר לביטוח. "הצענו לתקן בכמה אלפי שקלים", אמרו במכון. שמאי אמד את הנזק ב-24 אלף ש'

כלי הרכב שמגיעים למכוני הרישוי עוברים, לרוב, תיקונים - בהתאם לליקויים שהתגלו בהם. אבל מועאויה כבהא מאריאל נקלע לחוויה הפוכה - ומסוכנת. הוא הגיע עם ה"וולוו" שלו למכון "יד יצחק" בראש העין, שם הפכה ממכונית נוסעת שעליה הקפיד לשמור לרכב מושבת (טוטאל לוס), בזכות תאונה שגרם לא אחר מאשר רב-הבוחן שם.

 

"החזקתי ברכב הזה בארבע השנים האחרונות והוא היה מיוחד ושמור. כשמועד הטסט הלך והתקרב, ביצעתי בו תיקון והכנה למבחן הרישוי בשווי אלפי שקלים. שלמתי אגרה בסך 1,600 שקלים, ויחד עם האישורים שהצביעו על כך שהרכב תקין הגעתי למכון הרישוי 'יד יצחק' כדי להעביר אותו טסט", סיפר כבהא.

 

מועאויה הקדים להגיע למקום והציב את רכבו בכניסה למסלול הבדיקות, אז החלו העניינים להסתבך.

 "ירדתי לסדר משהו במשרד של המכון. הפקידה ביקשה ממני גם את תעודת הביטוח, אז חזרתי לרכב וישבתי במושב שליד הנהג כדי לחפש את הפוליסה".

 

כבהא סיפר, כי "הנעתי את הרכב והפעלתי את המזגן, כשלפתע נכנס למכונית אדם שבדיעבד הסתבר לי כי הוא רב-הבוחן העובד במקום. הוא העביר את המוט להילוך קדמי והחל לנסוע. ניסיתי לשאול אותו מה הוא עושה והוא לא ענה. הוא לחץ בחוזקה על דוושת הגז והרכב החל לדהור קדימה, בזמן שהדלת שלצד מושב הנוסע פתוחה. צעקתי לו לעצור והוא השיב כי רגלו נתפסה בין הדוושות".

 

הרכב, ובו רב-הבוחן ומועאויה ההמום, המשיך לדהור במהירות לעבר קיר בטון. "ראיתי כבר את המוות בעיניים, ואז התנגשנו בקיר ושברנו אותו, תוך שהרכב פשוט נמחץ. הגיע שמאי כדי לאמוד את הנזקים והוא קבע שהאוטו "טוטאל-לוס". הוא גם אמר שהיה לי מזל שמדובר ברכב חזק, כי אחרת הייתי מת בגלל ההתנגשות", סיפר.

 

"דרשתי פיצויים, אמרו לי לשקר לביטוח"

לאחר האירוע דרש כבהא ממכון הרישוי לפצות אותו על הנזק שנגרם לו - אך הופתע להיענות בשלילה. "הוא נכנס לתוך הרכב ופתח בנסיעה ללא הסכמתי. במקרים דומים זה נחשב לגניבה. הם מנסים להתחמק, וכשאמרתי שיש לי ביטוח יחיד אז ביקשו שאשקר ואגיד שאני נהגתי. אני יודע שהם לא דיווחו למשרד התחבורה או למשרד התמ"ת על התאונה".

 

מועאויה סיפר גם "הם מנסים להגיד כאילו אני האשם בטענה שהמעצורים לא תקינים. זה לא נכון, ויש לי אפילו אישור מהמוסך שמעיד על כך. הם גרמו לי נזקים רבים: גם הפציעה והכאבים שמהם אני סובל עד עכשיו ובגללם אף נוטל תרופות, גם הנזק לרכב שהושבת וגם הפגיעה באיכות החיים שלי. המכונית שימשה אותי לעבודת מחקר שאני עורך ומחייבת נסיעה בכל הארץ, מה שכרגע אני צריך לעשות באוטובוסים".

 

לאחר שהבין כי אין בכוונת מכון "יד יצחק" לפצות אותו על הנזק, פנה כבהא לעו"ד אורון מאירי, שדרש מההנהלה לשלם למרשו בגין הנזקים שנגרמו לו והתנהלותם הרשלנית. פרקליטה של הנהלת המכון השיב כי כבהא חסם את הכניסה למקום ועל כן, נכנס רב-הבוחן, שי צאלח, לתוך המכונית - בניסיון לפנות אותה מהמקום.

 

עוד טען בא-כוחה של הנהלת המכון, כי לאחר שנכנס לרכב, נתן כבהא לבוחן הבכיר את אישורו לנהוג בו, וזה הצליח לבלום את המכונית ברגע האחרון, למרות בעיית הבלמים החמורה שהתגלתה בה. הוא הוסיף כי פנו ללקוח בהצעה לתקן את הרכב בעלות של אלפי שקלים אך הוא דוחה אותה, והכחיש את טענותיהם לפיהם התבקש להעביר דיווח כוזב לחברת הביטוח.

 

למרות תשובת המכון, מדו"ח השמאי שבדק את הרכב אחרי ההתנגשות מתברר כי עלות תיקון הנזק שנגרם לו עומדת על לא פחות מ-24 אלף שקלים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עו"ד אורון מאירי. דרש פיצוי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים