שתף קטע נבחר

הונדה S-ווינג - אחרי ההוזלה, מומלץ בחום

קטנוע-המנהלים הקטן ביותר של הונדה מציע יכולת רב-תכליתית מרשימה, יחד עם איכות ייצור והרכבה גבוהה. כעת, לאחר שמחירו נחתך ב-20%, הוא הפך אטרקטיבי מתמיד

ההצלחה הגדולה של קטנועי מנהלים - כלים גדולים, נוחים, מאובזרים ויקרים  - הביאה לזליגת האופנה כלפי מטה, לנפחי מנוע קטנים יותר, ומן הסתם תגי-מחיר שפויים יחסית. כיום נמכרים בישראל מספר קטנועים העונים להגדרה "מנהלים", בנפח מנוע של 125 סמ"ק בלבד.

 

האטרקציה כאן ברורה. מדובר בכלים דו-גלגליים בעלי מראה מכובד, שניתן לרכב עליהם עם רשיון נהיגה בסיסי (דרגה A2). אלא שקטנועי מנהלים, גם בנפח צנוע, אינם זולים. מלבד זאת, בדרך כלל הם כבדים ומסורבלים יותר מקטנועים רגילים, כך שהם מאבדים חלק מיתרונם הבסיסי ככלי לניוד עירוני.


 

ה-S-ווינג של הונדה, אח קטן לדגמי הסילבר-ווינג בנפחי 400 ו-600 סמ"ק, הוא דוגמה קלסית לנישת-שוק זו, אם כי הוא אינו דוגמה קלסית לקטנועי הונדה בתחום המחיר הסביר יחסית למתחריו. זאת מכיוון שמרבית רוב קטנועי הונדה מתומחרים אצלנו באופן בלתי-ריאלי, אם לנקוט בלשון עדינה. ה-S-ווינג לעומת זאת, זוכה למקום טוב באמצע בין חמשת מתחריו הישירים בשוק שלנו. מבחינת הגיל, הוא ממוקם פחות טוב. מדובר בכלי שהושק ב-2007, בעוד מתחריו הגיעו מ-2009 ואילך.

 

שורה תחתונה ומעודדת

ה-S-ווינג הפתיע אותנו לטובה. הוא מציע את כל מה שקטנוע מנהלים אמור להציע, מתאים למגוון רחב של רוכבים מנמוך ועד גבוה, מספק ביצועים זריזים וכושר תמרון מעולה, נוחות נסיעה סבירה והתנהגות בטוחה. פשוט צריך להתאמץ כדי למצוא בו מגרעות. ההערה היחידה לשלילה - צריכת הדלק מעט מאכזבת, מיכל הדלק קטן מדי ולכן טווח הפעולה אינו מרשים.

 

בעבר שווק ה-S-ווינג במחיר גבוה בהרבה, 30,000 ש"ח, ואז הוא היה קטנוע מצויין במחיר מופרך. במחיר הנוכחי הוא הופך לקניה מצויינת. אם אתם מעוניינים בכלי עירוני בסיסי בלבד, יש אופציות זולות יותר. אם אתם צריכים או רוצים קטנוע עם "פוזה", מבלים הרבה שעות באוכף ומוכנים לשלם על איכות, קחו אותו בחשבון.

 

חסר לכם פירוט? אחרי הטבלה תמצאו כזה בשפע.

  


הונדה S-ווינג

הונדה S-ווינג
  הונדה S-ווינג 125
מנוע 125 סמ"ק, הזרקת דלק, קירור מים
הספק 13.7 כ"ס
משקל 148 ק"ג (יבש)
מחיר 24,000 שקל
אחריות 12 חודשים, ללא הגבלת ק"מ

 

מנוע וביצועים: כמו רוב מנועי ה-125 של הונדה, מנוע ה-S-ווינג חלק ויעיל מאד, עם שילוב מצוין של הוואריאטור ופעולה בתחום סל"ד נעים, היוצר תחושה רגועה יחסית למנוע בנפח כזה. הביצועים מספיקים לכל צורך בתחומי העיר ובפרברים, אך לא מומלץ לעלות על כבישים מהירים. צריכת הדלק היתה גבוהה מהצפוי, בהתחשב בנפח הצנוע של המנוע ובמשקל הנמוך יחסית.

 

  • מהירות מרבית מעשית (זקוף): 105 קמ"ש
  • זיוף מד מהירות: 8%+
  • צריכת דלק ממוצעת: 25.7 ק"מ לליטר
  • טווח רכיבה (מיכל מלא לריק): 242 ק"מ
  • קוטר סיבוב (בין מדרכות): 440 ס"מ
  • טיפוס מדרכה (עד מגע גחון): 18.5 ס"מ

 

תמרון: למרות הממדים הגדולים, ההונדה מצטיין בתמרון עירוני, תודות לצידוד יוצא-דופן של הכידון, המאפשר קוטר סיבוב קטן מהממוצע. יכולת טיפוס מדרכה טובה, יחסית לכלי כה ארוך עם חישוקים קטנים יחסית.

 

בלמים: ל-S-ווינג צמד בלמי דיסק, עם מערכת בלימה משולבת-חלקית: הפעלת הבלם האחורי מפעילה גם את הקדמי, אך לא להיפך. המערכת פועלת ללא דופי, מספקת עוצמה ורגש, אך לא תאיים על רוכבים בלתי-מנוסים.

 

נוחות: הוא מרווח מאד, עם שפע מקום גם לרגליים ארוכות במיוחד. המושב שטוח ותומך היטב, נוח לשהיה ארוכה, ואינו גבוה מדי כל עוד אינך קצר-רגליים. גם המושב האחורי נוח מאד, ולטובת הרוכב מאחור יש רגליות מתקפלות. המיתלים רכים ונוחים רוב הזמן, אם כי לעיתים הם סוגרים מהלך וחובטים בגב הרוכב, עקב מהלך קצר. עקב חישוקי "12 ו-"13 קטנים יחסית, הטיפול במהמורות אינו אידאלי. מיגון הרוח לעומת זאת, מצויין.


 

בשימוש יומיומי: המושב מתרומם הצידה וחושף תא נדיב ונוח לשימוש. קסדה מלאה אחת תכנס, אם אינה גדולה במיוחד. לוח המחוונים הוא מהטובים שפגשנו, עם שעונים גדולים וברורים ומחשב דרך יעיל. רגלית הצד תומכת היטב, וקל להעלות את הכלי על רגלית האמצע. מיכל הדלק צנוע יחסית, ומציע 9.4 ליטר בלבד, לעומת כ-12 ליטר אצל המתחרים. צריכת דלק בינונית ונפח מיכל קטן, מתבטאים בטווח נסיעה לא מרשים.

 

אחזקה שוטפת: מרווח הטיפולים מקובל בקטגוריה - כל 4,000 ק"מ. הטיפולים המשניים אינם זולים, כ-600-800 ש"ח לפי מחירון היבואן. טיפול גדול - הכולל החלפת רצועה ושאר רכיבי ואריאטור - נדרש רק אחת ל-24,000 ק"מ, וזה בהחלט יוצא דופן. עלות טיפולים מצטברת ל-24,000 ק"מ (לא כולל רכיבים מתכלים כגון רפידות בלם או צמיגים): 5,568 ש"ח.

 

איכות: ה-S-ווינג הוא בין היותר איכותיים בקבוצתו. הדבר מתבטא בפעולת המנופים, בדרך בה מתרומם המושב, בריפוד הלבד הנעים והמותאם היטב, כמו-גם בתחושה הכללית של החומרים ואיכות הייצור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גדול, נוח, וכעת גם מעניין
צילום: טל שביט
חישוקים קטנים, בלמים מצוינים
צילום: טל שביט
תא אחסון נוח וגדול
צילום: טל שביט
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים