שתף קטע נבחר

מרצדס בסימן V - מציגה מנועים חדשים

יצרנית מכוניות היוקרה חושפת שני מנועים חדשים בתצורת V - האחד עם שישה, האחר עם שמונה צילינדרים. כנראה שלא תופתעו לשמוע כי הם חזקים, חסכוניים ונקיים מבעבר. בשם השמירה על איכות הסביבה כמובן

מרצדס מציגה שני מנועים חדשים, ומבטיחה כצפוי התחשבות בסביבה. תחת הכותרת הרגילה בה מציגה תעשיית הרכב חידושים בשנים האחרונות, חושפת מרצדס מנועים חדשים. שניהם בתצורת V, האחד עם שישיה והשני עם שמונה צלינדרים. ונאמנה להצהרותיה, מציגה היצרנית מספרים המוכיחים כי בשני המקרים מדובר בשיפור בפליטת המזהמים, צריכת דלק מופחתת ואפילו נפח קטן יותר, יחד עם כוח משופר.

 

 


 

ה-V6 החדש מציג נפח זהה למנוע מוחלף - 3.5 ליטר, או 3,499 סמ"ק בדיוק. במתכונתו החדשה הוא מייצר הספק מרבי של 306 כ"ס, ומומנט מרבי של 37.4 קג"מ - 34 כ"ס ו-2.1 קג"מ יותר. השינוי הגדול עליו מדווחת מרצדס הוא בזווית בין הצילינדרים, שקטנה מ-90 ל-60 מעלות. לטענת היצרנית, שינוי זה תורם לאופי פעולה חלק יותר. נתוני צריכת הדלק עומדים על 13.1 ק"מ לליטר, ופליטת מזהמים של 177 גרם CO2 לק"מ – שיפור של 24% לעומת קודמו.

 

מרצדס מציגים את ה-V8 החדש כגרסה מוקטנת-נפח של מנוע ה-5.4 ליטר בתצורה דומה. מעתה יציע המנוע הגדול נפח של 4.6 ליטר, או אם תרצו, 4,663 סמ"ק בדיוק. כמו בעבר, הוא מצוייד בשני מגדשים, ומייצר הספק מרבי של 435 כ"ס, שיפור של לא פחות מ-47 כ"ס למנוע הקודם, הגדול משמעותית בנפח. שיא המומנט עומד על 70.7 קג"מ, שיפור אדיר של 17.4 קג"מ (32%) למרות הקטנת הנפח. צריכת הדלק ופליטת המזהמים קטנה ב-22%.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים