שתף קטע נבחר

אוהדי הפועל נגד משרד הכרטיסים "לאן"

האוהדים האדומים מאיימים לתבוע את משרד הכרטיסים בעקבות אירועי גמר הגביע, אז כבאית תלשה את כבל הרשת של המחשבים והובילה לכך שמאות אוהדים נכנסו למשחק לאחר שריקת הפתיחה ולא לשער שאליו הם רכשו את הכרטיס

גמר גביע המדינה שנערך ביום שלישי האחרון באצטדיון רמת גן לא עבר ללא אירועים חריגים, על אף ארגון מצוין של ההתאחדות לכדורגל. מאות אוהדי הפועל תל אביב נכנסו למשחק לאחר שריקת הפתיחה ועד לדקה ה-30 של המשחק עוד היו אוהדים שהמתינו בכניסה ליציעים.

 

הסיבה לכך היתה כבאית של מכבי האש, שבטעות תלשה כבל רשת של משרד הכרטיסים "לאן" והובילה לכאוס בקופות, כאשר אלפי אוהדים שרכשו כרטיסים באינטרנט המתינו לקבלת הכרטיס. בעקבות העובדה שלא נעשה גיבוי לחומרים שהיו במחשב, אוהדים שלא התצטיידו בקבלה (מאחר שבקופות האלקטרוניות נדרש אוהד להכניס כרטיס אשראי בלבד על מנת לקבל את הכרטיס שהזמין), עוכבו דקות ארוכות בקופות.


הפועל ת"א זוכה בגביע. עוגמת נפש לחלק מהאוהדים (צילום: אלי אלגרט)

 

עשרות אוהדים שרכשו כרטיסים ליציעים 1, 2, 8 ו-10 נאלצו להסתפק בסופו של דבר בכרטיס לשערים 7-6, שמרוחקים מהמגרש בצורה משמעותית ואשר הכרטיסים אליהם עלו פחות מאשר אלו ששילמו האוהדים שהזמינו כרטיסים לשערים המערביים.

 

אחד מאוהדי הפועל ת"א, דניאל זילברשטיין, הגיש היום (ה') מכתב לפני תביעה למשרד הכרטיסים "לאן" בעקבות האירועים הנ"ל. במידה שלא יענו לדרישותיו, צפוי זילברשטיין לצרף לתביעתו עוד עשרות אוהדים להם נגרמה עוגמת נפש דומה.

 

במכתב שהעביר היום אביו של זילברשטיין - עורך הדין יעקב זילברשטיין, אל משרדי "לאן" וכן אל יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון, מגולל זילברשטיין את סיפורו. "בני דניאל הזמין באינטרנט שני כרטיסים בעבורנו, למשחק הנ"ל", נכתב. "בתאריך המשחק התייצבנו לאסוף את הכרטיסים בשעה 19:00, שעה וחצי לפני שריקת הפתיחה. לתדהמתנו ולתדהמת מאות רבות של אוהדים שהצטופפו בתורים ארוכים ומיגעים, נתברר כי כלל לא ניתן לאסוף את הכרטיסים.


אוהדי הפועל ת"א. חלקם לא נכנסו לשערים המקוריים (צילום: אורן אהרוני)

 

"אין צורך להכביר מילים על גודל השערורייה ואי הנעימות שהתחוללה במקום. קהל כה גדול הממתין לאירוע הספורט החשוב הזה מזה שבועות. קהל שמקדים להגיע לאיצטדיון, על מנת להיכנס בשעריו מוקדם ככל הניתן, כל זאת כדי להשתתף בחגיגה המיוחדת הזו ובסופו של דבר נוחל אכזבה כה גדולה ומוצא עצמו מוקף שוטרים המנסים ליצור סדר במהומה.

 

"אין ספק שהנכם אחראים למפח הנפש והנזקים שנגרמו לרבים כל כך. התרשלתם ונכשלתם בהסכם שכרתתם עם ציבור הלקוחות שהזמין מכם כרטיסי כניסה. ההסבר שניתן על ידכם במייל ששלחתם מוסיף חטא על פשע. הנכם מנסים להיתלות בתירוץ של "כוח עליון" כביכול (נזק חיצוני לקווים), בעוד שלא טרחתם כלל ועיקר לדאוג לציבור הגדול בעת קרות האירוע, שכן במקום לא היה קיים כל גיבוי או מנגנון וגורם אחראי שידאגו לפתרון הנושא".

 

עו"ד זילברשטיין אמר ל-ynet: "תודעת הצרכנות הירודה במדינת ישראל גורמת לכך שגורמי הפצה כמו "לאן" יכולים לזלזל בקהל הצרכנים שפונה אליהם ומשלם ממיטב כספו כדי לקבל שירות. אילו זה היה קורה בארה"ב או במדינות אירופה המערבית, "לאן" היו מסתכנים בתביעה של מיליונים. התביעה היא לא על מנת לעשות כסף, אלא על מנת ללמד לקח. "לאן" הסתפקו בהתנצלות בטענה שרק כ-800 אוהדים נפגעו מהאירוע. זה לא 'רק', זה המון. ובמקרה הזה התנצלות לא מספיקה. שינסו לחשוב על פיצוי הולם ואם לא נגיע לערכאות משפטיות".

 

על הסיפור האישי שלו ושל בנו, אמר עו"ד זילברשטיין: "לא היה למי לפנות שם, לא היה שום גורם שייקח אחריות, יעמוד עם מגפון ויגיד לאנשים מה קרה. המון אנשים פשוט ויתרו והלכו הביתה. גם אנחנו כבר כמעט הלכנו הביתה. חודש חיכנו למשחק הזה, שהוא לא משחק רגיל אלא חגיגת כדורגל של פעם בשנה. עמדנו שעתיים בתור ובסוף קיבלנו את הכרטיסים הנוראיים לשערים 6-7.

 

"הכרטיסים ניתנו לנו על ידי שוטרים על סוסים, כי היו צריכים להזעיק משטרה כדי לעשות סדר ולחלק הזמנות. זה נורא ואין לזלזול מסוג זה כפרה. פעם אחת ולתמיד צריך ללמד לקח את החברות הגדולות, שמנסות להסתתר מאחורי אותיות קטנות בלי לתת שירות מינימלי בגין העמלה שהם לוקחים".

 

אבי מסינג, מנכ"ל משרד "לאן" מסר בתגובה: "ביום המשחק בשעה 19:52 נפלה תשתית התקשורת בעמדות איסוף הכרטיסים האוטומטיות שבאצטדיון ר"ג. אנשי "בזק" שנמצאו במקום קבעו ש"כבאית" שהגיעה למקום קרעה את קווי "בזק" ובשל כך נותקה המערכת.לכל הלקוחות שחיכו במקום חולקו כרטיסים בחינם. כל הלקוחות גם זוכו במלוא סכום הרכישה. איתם הסליחה". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הפעל ת"א וגביע המדינה
צילום: אלי אלגרט
מומלצים