שתף קטע נבחר

New Super Mario Bros. Wii: מריו חדש ומבריק

נינטנדו מציגה משחק פלטפורמה חדש, כיפי וסוחף, בעל מצב משחק לארבעה שחקנים ומגוון שלבים וחידושים רבים. ועם זאת, נותן הרגשה של דז'ה וו. בדקנו

מדהים כמה חידושים נינטנדו יכולה להוסיף למשחקי מריו דו ממדיים. כשכבר חשבנו שראינו הכל, מצליחים המפתחים היפניים לחשוב על סוג חדש של פלטפורמות לקפוץ עליהן, סוג חדש של אוייבים להתחמק מהם או סוג חדש של חיזוקים להתמכר אליהם. זה מדהים, כי כשמדובר בסדרה שנראה שהגיעה לשיאה לפני 20 שנה  כל חידוש הוא עולם ומלואו.

 

New Super Mario Bros. Wii, ההרפתקה החדשה של האחים סופר מריו שיצאה לפני מספר חודשים ל-Wii, מלאה בחידושים כאלה. כבר בשלב הראשון נתקלים האחים בסוגים חדשים של פלטפורמות מסתובבות ופוגשים לראשונה את כובע הפרופלור, התוסף החדש שמאפשר להם לדאות למרחקים עצומים בכל קפיצה.

 

וזה לא הכל, כמובן. ככל שמתקדמים בעשרות השלבים שבמשחק, נחשפים לעוד ועוד חידושים כאלה - כאשר כל חידוש מוכיח את עצמו כפשוט מצויין:

 

פרח הקרח יגרום למריו לירות כדורי קרח שיכולים להקפיא את האוייבים, חליפת הפינגווין תיתן אחיזה יותר טובה בעולמות הקרח והפטריה הקטנה תהפוך את האחים לקטנטנים ותאפשר להם להגיע למקומות חדשים.

 

מתחת לכל החידושים האלה מסתתר משחק שהוא בדיוק מה שאפשר לצפות ממשחק מריו דו ממדי: משחק צבעוני, מאתגר, מאוזן ופשוט מצויין, שיתן לכל חובבי משחקי הפלטפורמה נחת וכיף עצום. בתכל'ס, זה לא שציפינו למשהו אחר מנינטנדו.

 

מריו כפול ארבע

החידוש הגדול ביותר במשחק הוא מצב המשחק מרובה השחקנים, שמאפשר לעד ארבעה שחקנים להתגודד מול הטלוויזיה ולשחק במקביל. אחד תופס את תפקידו של מריו, השני את של לואיג'י ושני הנוספים משחקים שתי פטריות צבעוניות (Toads בלעז).

 

המשחק המשותף הוא על מסך אחד, שמגדיל ומקטין את מרחק המצלמה ביחס למרחק בין הדמויות - מה שמכריח את ארבעת השחקנים להשאר קרובים אחד לשני כדי להמשיך להתקדם, וגם יוצר כאוס לא קטן על מסך הטלוויזיה.

 

לעיתים קרובות המסך הופך לצפוף מאוד ממגוון הפעילויות שקורות עליו בו-זמנית, והשחקנים מוצאים את עצמם נאבקים לא רק עם האוייבים והפלטפורמות - אלא גם אחד עם השני.

 

כך, למשל, תוכל קפיצה לא מתוכננת כראוי של שחקן א' להפריע לקפיצה של שחקן ב' ולהפיל אותו לתהום ללא תחתית, או למלתעותיו של אוייב אכזר. גם את החיזוקים אפשר לגנוב, מה שיוצר מצבים ששחקן אחד משיג לעצמו ארבע פטריות גדילה יקרות מפז, בעוד השחקנים האחרים נשארים קטנים ופגיעים.

 

וזה כל כך כיף. בין אם מנסים לשחק ביחד ובין אם מנסים לפגוע אחד בשני (בשביל הכיף, כמובן) - הכאוס והבלגאן הופכים את המשחק למשחק מסיבה אדיר, שאי אפשר שלא להנות מהמשחק בו.

 

 

גם שחקנים רציניים יותר יהנו מהמשחק מרובה השחקנים, שכן משחק בארבעה שחקנים הוא, למרבה ההפתעה, מאתגר יותר מהמשחק לשחקן יחיד, כך שאלה שרוצים לסיים את New Super Mario Bros. Wii בצוותא יצטרכו להפגין יכולות תיאום ושיתוף פעולה גבוהות.

 

חידוש נוסף שחשוב להזכיר בהקשר הזה הוא מצב העזרה, שיאפשר לשחקנים לא מנוסים לעבור שלבים קשים במיוחד באופן אוטומטי אם המשחק יראה שהם נפסלים פעמים רבות מדי. במצב מרובה השחקנים ניתן תמיד בתוך בועות (וכך לוותר על השליטה בדמות), לתת לשחקן המנוסה מבין הארבעה לעבור קטעים מאתגרים, ורק אחריהם לצאת מהבועות ולהמשיך הלאה - מה שמונע תסכולים לא רצויים.

 

ישן חדש

אז נכון, יש חידושים (רבים וטובים) ויש מצב מרובה שחקנים חדש ומוצלח, ויש גרפיקה מצויינת (יחסית למגבלות של ה-Wii כמובן). ועדיין, זה מרגיש קצת מדי ומאוחר מדי.

 

זה לא שיש לנו תלונות. New Super Mario Bros. Wii הוא משחק מצויין, וחובבי הסוג הזה של המשחקים אף יוכלו להגדיר אותו כמושלם - אבל בכל זאת נשארת ההרגשה כאילו אנחנו משחקים במשהו ישן-חדש, ולא במשחק חדש לגמרי.

 

הסיבה היא, ככל הנראה, הזמן שלקח לנינטנדו לחזור ולייצר משחקי מריו דו ממדיים מסורתיים. הם הפסיקו לעשות את זה עם Super Mario World לפני 20 שנה, וחזרו לכך רק ב-2006, עם New Super Mario Bros ל-DS (שהגיע מאותו צוות שהביא עכשיו את המשחק ל-Wii).

 

ככה שלמרות שאנחנו משחקים במשחק שיצא בסוף 2009, יש הרגשה שמדובר במשחק אשר היה יכול לצאת, מבחינת החידושים שבו (מלבד הגרפיקה כמובן) כבר לפני עשור.

 

וכך, למרות שגם אם היה יוצא לפני עשור הוא היה הופך לקלאסיקה ונשאר רלוונטי גם היום - נותר לנו רק לחכות ולצפות למשחק המריו הדו ממדי הבא שיצא, אם יצא, במהרה בימינו אמן - ולראות איזה עוד חידושים נינטנדו יוכלו לספק לנו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צבעוני וחביב. מריו Wii
בשיתוף עם Games.co.il
מומלצים