שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    יוזמה: תורמים למען הסביבה - וחוסכים במס
    כך משלבים בחוכמה בין פעילות עסקית לסביבתית: מיזם גלובלי אוסף 1% מהכנסותיהם השנתיות של 1,315 תאגידים עסקיים, ומעבירם לאלפי ארגוני סביבה, כשהתרומה כולה מוכרת לצרכי מס. הוגה הפרויקט, איבון צ'ונארד, נכנס לרשימת "25 המנהיגים של אמריקה ל-2009" על הרעיון

    בזמן שתאגידים רבים מתעוררים רק כאשר חרב המיסוי או הרגולציה מונפת מעל ראשם ומזכירה להם לשלם עבור הנזק שפעילותם העסקית מסבה לסביבה, ישנם גם מנהיגים עסקיים מסוג אחר שהשכילו לשלב בחוכמה בין פעילות עסקית לסביבתית.

     

     

    איבון צ'ונארד הוא אחד מהם, והמיזם שלו "אחוז אחד למען כדור הארץ" הוא מה שזיכה אותו להיכנס לרשימת "25 המנהיגים של אמריקה ל-2009" של אתר החדשות us news.

     

    "אחוז אחד למען כדור הארץ" הוא ארגון גלובלי צעיר וצומח שבו חברים כיום 1,315 תאגידים עסקיים ברחבי העולם אשר התחייבו להעביר לידי הארגון 1% מסך מכירותיהם בכל שנה. מן העבר השני חברים בארגון 2,116 ארגוני סביבה ללא מטרות רווח (מלכ"רים) שאליהם מועבר הכסף.


    איבון צ'ונארד. יודע מהם סיכונים, מכל הסוגים

     

    אל היוזמה שסוחפת אליה עוד ועוד חברות בעולם הצטרפו עד כה חברות מ-30 מדינות המחויבות לתרומה השנתית. על פניו, תרומה של 1% מהמכירות זה לא נשמע הרבה, אך לא כשמדובר בחברות שמחזוריהן השנתיים עומדים על כמה מיליוני דולרים. כך למשל, בטרם הסתיימה שנת הפעילות הראשונה של היוזמה כבר נתרמו לארגוני הסביבה מעל 30 מיליון דולר.

     

    מבחינת הצרכנים, המסר של הארגון הוא מאוד פשוט: בכל פעם שאתם בוחרים לשתות בירה של new belguim, לאכול חטיף אנרגיה של Clif Bar או לקנות חליפת סקי של Patagonia, אתם בעצם תורמים 1% מסכום הקנייה שלכם לשמירה על כדור הארץ. כל החברות בארגון זכאיות להציג בכל פרסומיהן את לוגו הארגון שלמעשה מצהיר כי אותה חברה/מותג תורמת 1% מהכנסותיה לסביבה. במקביל, הצרכנים יכולים למצוא באתר האינטרנט של הארגון את כל העסקים החברים ולתעדף אותם בהחלטות הקנייה שלהם.

     

    האינדקס הירוק

    ילדים ירוקים

    ילדים ירוקים

    מתנה ירוקה

    מתנה ירוקה

    טיפוח אורגני

    טיפוח אורגני

    משלוחים אורגניים

    משלוחים אורגניים

    תיירות אקולוגית

    תיירות אקולוגית

    גינה אורגנית

    גינה אורגנית

    למותר לציין שהחברות בארגון מאפשרת לאותן חברות ליהנות מדרך נוספת ומהימנה לחזק את אמון הצרכנים והערכתם למותג, וזאת בנוסף על היות התרומה הוצאה מוכרת מבחינת מס - כך שיש מוטיבציות לא מעטות להצטרף לארגון ולקחת את ההתחייבות הזו.

     

    איבון הוגה המיזם, בן ה-72, הוא מנכ"ל ומייסד ענקית ציוד הספורט והקמפינג "פטגוניה", הוא אדם שיודע משהו על לקיחת סיכונים, הן אישית (האיש מטפס הרים, גולש סקי, גולש גלים) והן עסקית. כבר בשנת 1994 הוא נחשף להשפעות האקולוגיות של גידולי הכותנה הקונבנציונליים, והורה לצוותו שבתוך 18 חודשים עליהם להעביר את כל הייצור של קו ההלבשה חברת פטגוניה לכותנה אורגנית בלבד, וזאת כאשר 20% מהכנסות החברה הגיעו ממכירות מוצרי הלבשת הכותנה של החברה.

     

    מאז, הצליחה פטגוניה לשכנע חברות כמו נייק, טימברלנד, ואפילו וולמארט להצטרף למעבר לכותנה אורגנית. בנוסף, החל משנת 1985, עוד הרבה לפני שהעולם העסקי למד לדבר "ירוק", חברת פטגוניה תורמת 1% מהכנסותיה בכל שנה לארגוני סביבה.

     

    לתפיסתו של איבון, לכל מוצר, ולא משנה כמה מחשבה הושקעה בייצורו, יש השפעה הרסנית על כדור הארץ. לפיכך, שום דבר איננו לחלוטין בר קיימא ומכאן שזוהי אחריותן של החברות למסות את עצמן פשוט כי זה "הדבר הנכון לעשות".

     

    מחפשים מוצרים ירוקים? מיטב המוצרים והשירותים הירוקים בישראל מחכים לכם באינדקס העסקים הירוקים

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים