שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    יצאנו לחפש סיפור, תיכף נשוב

    המחזמר החדש של הקאמרי, שנרקם סביב שיריו של שלמה ארצי, מציע עלילה על סיפורי זוגיות שבירים שלקח זמן רב לרקום אותה. הצצנו לחדר החזרות ושמענו מהבמאית יעל רונן ומהשחקנית יעל בר זוהר מה מצפה לנו שם

    אחרי חודשים ארוכים של חיפוש אחרי עלילת מסגרת שתוכל להכיל בתוכה שירים נבחרים מהרפרטואר המוזיקלי המפואר של שלמה ארצי, נדמה שהמסגרת שרקמו בהפקה של "לילה לא שקט" היא עלילה כל-ישראלית על סיפורי זוגיות שבירים.

     

    ההפקה המוזיקלית של תיאטרון הקאמרי, בבימויה של יעלי רונן ובניהולו המוזיקלי של טל פורר, סובבת סביב גבר צעיר שחייו הזוגיים עולים על שרטון והוא יוצא בלילה לא שקט אחד לחיפוש אחרי ספה להיזרק עליה. הוא עובר בין האנשים הקרובים לו ובהם חבר שנהרג בלבנון ואלמנתו שמנסה להיאחז בחיים; חבר אחר שזיכרונות המלחמה לא עוזבים אותו וכך גם תחושת האשם, ויש אהבה ראשונה שחוזרת להדהד ועוד חבר שמנהל בר, ששותה את עצמו לדעת, ומנהל מערכת יחסים עם אחת המלצריות שלו.

     

    לדברי יעל בר זוהר, שמגלמת בהפקה את אהבתו הראשונה של הגיבור המרכזי (אקי אבני) ומנהלת רומן עם גבר נשוי (עידו מוסרי), מדובר במחזמר מהחיים. "החיים מלאים בפרידות, נטישות, אהבות נכזבות ולכולנו שברו את הלב מתישהו, כך שמדובר בחומרים שלא קשה להזדהות איתם, ממש כמו השירים של שלמה ארצי".

     

    בר זוהר היא לא הכוכבת היחידה שמשובצת בהפקה שמלאה ביוצאי תכניות ריאליטי ודרמות יומיות למיניהם, ובהם מיי פיינגולד בוגרת "כוכב נולד", כנרת לימוני מ"גריז" וניר זליחובסקי ורוני הדר שהשתתפו בטלנובלה "אהבה מעבר לפינה". משתתפים נוספים בהפקה הם הזמרת אפרת גוש, הקומיקאי אבי גרייניק, השחקן זהר ליבה, השחקנית והזמרת איילת רובינסון ואמיר דדון, שהוגדר על ידי הבימאית רונן כתגלית של ההפקה. "תזכרו איפה ראיתם אותו לראשונה", אמרה רונן אחרי ביצוע מרשים של שיר הנושא.

     

    רק סצנה אחת ירדה

    "זו עבודה בתהליך ומטבע הדברים בדקנו בחדר החזרות מה עובד ומה לא", אומרת רונן על העליות והמורדות שידעה ההפקה, "זה לא שהתחלנו לעבד את החומרים מחדש, כפי שנכתב בעיתון, היתה סצנה אחת שהיתה קצת הארד קור מדי והיא ירדה. החלטנו לוותר גם על קטעי וידאו שהיו אמורים להשתלב בין הסצנות כי וידאו-ארט זה דבר שלוקח זמן ליצור". גם ההחלטה להעביר את ההפקה לאולם קאמרי 1 שבו 920 מקומות ולא להישאר באולם הקטן יותר שמכיל 400 מקומות ובמה קטנה יותר, הצריכו שינויים של הרגע האחרון בתפאורה.


    שלמה ארצי. קודם באו השירים (צילום: ירון שילון)

     

    זו הפעם הראשונה שבה רונן, שנחשבת לבמאית תיאטרון מוערכת עם שיטת עבודה ייחודית משלה שמרכזה ביצירה משותפת עם השחקנים, מביימת מחזמר. "זה שונה ולא כל כך שונה מדברים קודמים שעשיתי", היא אומרת, "העבודה עם השחקנים וכתיבת המחזה תוך כדי חזרות הוא משהו שנעשה גם פה.

     

    "זה נכון שיש אלמנטים תיאטרליים בהפקה הזו שלא נגעתי בהם קודם, אבל ככל שאני מתבגרת אני מנסה להרחיב את תחומי העניין שלי. כבר בגן הגננת אמרה לי: 'יעלי אל תשירי', אז כעת בא לי לנסות להתקרב לזה. ביימתי אופרה ועכשיו אני מביימת מחזמר שפותח לי עולם חדש של הבעה. גם בלי לקנות דיסקים, כל אחד במדינה הזו מכיר את כל השירים של שלמה ארצי שזו תופעה מדהימה. הדליק אותי להתחבר לחומרים האלה ונדמה לי שזו נקודה טובה להתחיל בה".

     

    ההשוואה להפקה המוזיקלית הראשונה שהתבססה על שיריו של צביקה פיק, "מרי לו", היא בלתי נמנעת, אבל למען הסר ספק רונן מודה: "לא ראיתי את 'מרי לו' כך שאין לי מושג". העבודה עם ארצי, כך מסתבר, החלה כבר לפני כשלוש שנים. "זה התחיל משיחות על השירים. עניין אותי מאיפה הם נכתבו ועל איזה רקע", אומרת רונן, "מבחינתי זה היה כמו להציץ אל מאחורי הקלעים וזה היה מהנה מאוד. שלמה היה מעורב מוזיקלית בהפקה ועבד בצמוד לטל פורר, המעבד המוזיקלי שלנו".

     

    שלמה סיים, עכשיו זה תלוי באחרים

    ארצי עצמו לא הגיע למסיבת העיתונאים, וגם על ערב הפרמיירה הוא יוותר לטובת אלפי מעריצים שיחכו לו בקיסריה. "שלמה סיים את עבודתו, מעתה זה תלוי בשחקנים ובקהל", אמר נעם סמל, מנכ"ל התיאטרון, בתום החשיפה הראשונית של טעימות מתוך ההפקה לתקשורת.

     

    המפיק חיים סלע, שחתום על כל ההפקות המוזיקליות הגדולות שנראו על במת תיאטרוני ישראל בשנים האחרונות ובהם "המפיקים", "שיקגו", מודה שהעבודה על ההפקה הזו ריגשה אותי במיוחד. "תיאטרון הוא מפעל תרבותי שקט בדרך כלל, וכשמגיעות הפקות גדולות כמו זו יש תחושה שמשהו קורה. הסקרנות, גם בתוך התיאטרון, היא רבה. העבודה על ההפקה הזו לא דומה לשום דבר קודם שעשיתי", הוא אומר.

     

    סלע מוסיף: "בדרך כלל יש מחזה כתוב וסיפור עלילה ברור. פה יצאנו לחפש סיפור והמסע הזה נמשך חודשים. זה היה תהליך מייגע כשמדי פעם נעצרנו ושאלנו שאלות. הכל, למעשה, היה פתוח ונתון לשינויים. התיאטרון הוא עולם של לוחות זמנים וזה בהחלט היה מלחיץ. בסופו של דבר כשהדברים התחברו, נשמנו לרווחה. עכשיו אנחנו מוכנים".

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    הולך להיות לילה לא שקט
    צילום: אליצור ראובני
    לאתר ההטבות
    מומלצים