שתף קטע נבחר

אובמה שאל: למה GM לא יכולים לייצר קורולה?

סטיב רטנר, היועץ הבכיר בממשל אובמה להצלת ג'נרל מוטורס וקרייזלר, מפרסם בספרו פרטים חדשים על משבר תעשיית הרכב בארה"ב, ומגלה כי הנשיא האמריקני לא הבין מדוע GM אינה מסוגלת להתמודד כשווה מול טויוטה. וגם, איזו משרה ביקש להציע לקרלוס גוהן

תקופה קצרה לאחר שנבחר לתפקיד נשיא ארה"ב, שאל הנשיא החדש אובמה את יועציו, ממש עם תחילת המהלכים שנועדו להציל את יצרניות הרכב הגדולות: "מדוע הם לא יכולים לייצר קורולה"? אובמה, שהתכוון בעיקר ל-GM, לשעבר קונצרן הרכב הגדול בעולם, נענה בפשטות על-ידי יועציו - "הלוואי והיינו יודעים".

 

כך מתפרסם בספר חדש, עליו חתום סטיב רטנר, מי שעמד בראש צוות המשימה להצלת תעשיית הרכב האמריקנית. פרטים ראשונים מהספר מתפרסמים בימים אלה בכלי תקשורת אמריקנים, לקראת צאתו לדוכנים.

 

 

על-פי הספר, שנבחר לעמוד בראש ג'נרל מוטורס ולהציל אותה מקריסה, היה לא אחר מקרלוס גוהן, מנכ"ל רנו-ניסאן. גוהן, אחד החשובים והמשפיעים בתעשיית הרכב העולמית, נחשב לפנומן בתעשייה עם רקורד מוכח בהצעדה קדימה של שתי החברות. על-פי רטנר, גוהן סרב להצעה, רבות משום שהברית רנו-ניסאן אותה ניהל הייתה בנקודה בעייתית, והוא "חש לויאליות גדולה לשתי החברות, ורצה לראות אותן יוצאות מהמשבר".

 

עוד עולה מהספר כי תוכנית להעברת מטה המבצעים של ג'נרל מוטורס מדטרויט – סמל תעשיית הרכב האמריקנית - למרכז הטכנולוגי של החברה בשל חיסכון בעלויות תפעולויות, נדחתה. התוכנית שגובתה על-ידי רטנר לא זכתה לתמיכה, משום שבכירים בבית הלבן חשבו כי תהרוס את העיר הקורסת גם כך. עוד נמסר כי הממשל האמריקני היה מוכן להשקיע 100 מיליארד דולרים להצלת קרייזלר וג'נרל מוטורס, סיוע שלבסוף הסתכם ב-85 מליארד דולרים.

 

רטנר התפטר מתפקידו, לאחר שנפתחה נגדו חקירה בחשד שהעביר כספים לגורם שלישי, כדי להבטיח חוזה ניהולי לעצמו, בתקופת עבודתו הקודמת בוול-סטריט. דובר ג'נרל מוטורס מסר כי הספר הוא היסטוריה, "אנחנו חברה חדשה שיש לה עבודה רבה מדי מכדי להתעסק עם ביקורת ספרים" הוא חותם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים