שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    מכוניות חשמליות: "יותר תקווה ממציאות"

    מכון המחקר J.D power מפרסם דו"ח, שקובע כי הדרישה למכוניות חשמליות והיברידיות בעשור הקרוב תהיה נמוכה מתחזיותיהם של בכירים בתעשיית הרכב: רק 7.3% מסך כלי הרכב שיימכרו ב-2020

    "נהיגה ירוקה: יותר תקווה ממציאות". זו כותרת דו"ח שמפרסם מכון המחקר האמריקני ג'יי.די פאוור (J.D power). במכון מעריכים כי ב-2020 ימכרו כ-5.2 מיליון כלי רכב היברידיים וחשמליים ברחבי העולם - כ-7.3% מסך כלי רכב שצפויים להימכר בשנה זו. הערכות אלה נמוכות מתחזיותיהם של בכירים בתעשיית הרכב. כך למשל, קרלוס גוהן, מנכ"ל רנו-ניסאן, העריך בעבר כי כ-10% מכלי הרכב שיימכרו ב-2020 יהיו מונעים באמצעות חשמל. יש לציין כי על-פי נתוני המכון, ב-2010 יימכרו כמיליון כלי רכב חשמליים והיברידיים, המהווים 2.2% מסך כלי הרכב שעתידים להימכר השנה. 

     

     

    בכיר במכון מציין כי "בסופו של דבר, הלקוחות יחליטו אם כלי רכב אלו יצליחו באופן מסחרי. אנו לא צופים 'הגירה' מסיבית לכלי רכב ירוקים בעשור הקרוב". במכון גם אומרים כי לקוחות חוששים מכמה היבטים הנוגעים למכוניות חשמליות והיברידיות: אמינות, ביצועים חלשים יחסית למכוניות בנזין או דיזל, טווח נסיעה מוגבל וזמן טעינת הסוללות. עם זאת, במכון מבהירים כי העלות הגבוהה של מכונית חשמלית או היברידית היא הגורם המשפיע מכל.

     

    במכון מוסיפים כי רוכשי מכוניות חשמליות והיברידיות, משתייכים לפלח אוכלוסייה ברור: מבוגרים, משכילים ואמידים, שאוהבים להתנסות בטכנולוגיות חדשות. לאור זאת, לא ברור בשלב זה האם מכוניות אלה פונות אל כלל האוכלוסיה. על-פי הדו"ח, מעבר משמעותי להנעה אלטרנטיבית דורש כי אחד או יותר מהתרחישים הבאים יתממש:

     

    • עלייה משמעותית במחירי הדלק.
    • פריצת דרך בטכנולוגיה, שתוריד את מחירי המכוניות החשמליות ותשפר את אמון הצרכנים.
    • מדיניות ממשלתית שתעודד רכישה של מכוניות חשמליות.

     

    אלא שלטענת חוקרי המכון, תרחישים אלה אינם צפויים להתממש בעשור הקרוב. לדבריהם, הממשלות במדינות שבהן פועלות יצרניות רכב גדולות, אמנם מתכוונות ליישם צעדים לעידוד השימוש בכלי רכב "ירוקים", אלא שהן עושות זאת בדרכים שונות - ולעתים גם תוך עידוד טכנולוגיות שונות. חוסר האחידות הזה גורם ליצרנית הרכב להתקדם בזהירות, ולחפש שותפויות שיפחיתו את הסיכון הכלכלי. 

     

    בדו"ח גם מתייחסים לשוק הרכב הסיני - השוק הגדול בעולם כיום - ואומרים כי אם תנקוט הממשלה הסינית צעדים לעידוד טכנולוגיה מסוימת, ביכולתה להוריד את עלויות הייצור של כלי רכב בעלי הנעה אלטרנטיבית. זאת, לאור גודלו של השוק המקומי, וקצב הצמיחה שלו.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    עמדת טעינה למכונית חשמלית
    צילום: הלל פוסק
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים