שתף קטע נבחר

השיא נשבר: למעלה מ-200 אלף מכוניות בשנה

שיא מכירת הרכב החדש שנקבע ב-2008, נשבר בקלות. כ-200 אלף מכוניות חדשות עלו השנה על הכביש, חודש תמים לפני סיומה. גם התחזיות האופטימיות התגלו כלא ריאליות במיוחד

נשבר שיא מכירת הרכב החדש במהלך שנה אחת, תוך 11 חודשים בלבד. מעט פחות מ-200 אלף מכוניות חדשות עלו על כבישי ישראל במהלך 2010, ובכך נשבר שיא מכירת הרכב השנתי שעמד על 194 אלף מכוניות חדשות, ונקבע בשנת 2008. מרבית המותגים המובילים רשמו השנה עליה משמעותית, אם כי דווקא מאזדה, מובילת טבלת המכירות זה שנים, העלתה על הכביש מספר זהה של מכוניות חדשות לעומת אשתקד. יונדאי רשמה זינוק מטאורי. טויוטה רשמה עליה נאה, סוזוקי וקיה הכפילו את מכירותיהן, מיצובישי כמעט והכפילה ופולקסווגן עלתה ב-50%. 

 


מסירות נובמבר 2011

מסירות נובמבר 2010
מותג נובמבר 1-11.2010 1-11.2009

1. מאזדה

3,060 28,868 28,843
2. יונדאי 2,892 27,866 17,963
3. טויוטה 2,187 20,507 17,056
4. סוזוקי 920 11,620 5,947
5. פולקסווגן 1,361 10,521 6,802
6. פורד 833 9,164 10,349
7. שברולט 738 9,117 10,830
8. קיה 1,066 8,151 3,566
9. מיצובישי 781 7,852 4,279
10. הונדה 668 7,642 7,220
סה"כ 20,998 197,682 155,411

 

בסך הכל נמכרו במהלך חודש נובמבר כ-21 אלף מכוניות חדשות, מספר גבוה שהפתיע אף הוא את היבואנים. חלקם אמר ל-ynet כי אילו היו מקבלים מהיצרן מספר כלי רכב גדול יותר, לא הייתה בעיה למכור גם יותר. עם זאת, גורמים בשוק הרכב הישראלי העריכו היום כי חודש דצמבר ירשום האטה קלה, וכי מספר כלי הרכב שימסרו במהלך השנה כולה יעמוד כ-210 אלף מכוניות חדשות.

 

מספר כלי הרכב החדשים השנה, הכה כאמור את כל תחזיות המומחים מתחילת השנה. רק האופטימיים שבהם חזו כי 2010 תסתיים עם כ-200 אלף מכוניות חדשות, ואף לא אחד מהם העריך כי זה יקרה כבר בחודש נובמבר. כדאי להזכיר כי שנת השיא הקודמת, 2008 שהקדימה אך במעט את המשב הכלכלי, הסתיימה עם מעט יותר מ-194 אלף מכוניות חדשות. בכך שברה את השיא שנקבע ב-2007 - מעט יותר מ-191 אלף.

 

סיכום 11 החודשים הראשונים מראה כי מגמת סגירת הפער של יונדאי על מאזדה נמשכת, והקרב על הבכורה בשוק הרכב - בה מחזיקה מאזדה כבר שנים - אינו פוסק. מינואר מסרה מאזדה כמעט 29 אלף מכוניות חדשות, כאלף יותר מיונדאי. זו האחרונה העלתה השנה לכביש מדי חודש כאלף מכוניות יותר מאשתקד, ובסך הכל רשמה תוספת של 10,000 מכוניות חדשות ב-2010. טויוטה, אשר מסרה במהלך 11 החודשים הראשונים אשתקד רק 900 מכוניות פחות מיונדאי, מסתפקת השנה בכ-20 אלף. אמנם עליה של כ-3,000 מכוניות לעומת אשתקד, אך היא מותירה את המאבק על ראשות שוק הרכב, בידי שתי האחרות.

 

במקום הרביעי ממוקמת סוזוקי היפנית, אשר כמעט והכפילה את מספר המכוניות שמכרה השנה - כ-11,600 לעומת כ-5,900. חמישית מדורגת פולקסווגן הגרמנית, אשר הציגה אף היא עליה של כ-50% - מ-6,800 אשתקד, ל-10,500 השנה. פורד מדורגת שישית, עם מספר מכוניות כמעט זהה לשברולט שבמקום השביעי. שני המותגים הם היחידים בעשיריה הראשונה - ומהבודדים בכלל - שרשמו השנה דווקא ירידה. במקרה של פורד ירידה של 1,200 מכוניות, במקרה של שברולט ירידה של 1,700.

 

קיה במקום השמיני, ומציגה עליה מרשימה מאד לעומת אשתקד, תוך שהיא מכפילה את מספר המכוניות שמכרה. מ-3,500 אשתקד, ליותר מ-8,000 השנה. גם מיצובישי במקום התשיעי רשמה זינוק נאה במיוחד, וכמעט הכפילה את מכירותיה. הונדה שסוגרת את עשרת המותגים הנמכרים ביותר, שומרת על עליה קלה לעומת אשתקד.

 

עוד ראויים לציון הם המותגים סקודה ופיז'ו שרשמו השנה עליה של כ-50% לעומת אשתקד, סיאט הספרדית שמכרה השנה פי 3 כלי רכב לעומת 2009, וביואיק שזינקה לנתון של כ-1,100 מכוניות חדשות - בממוצע 100 בחודש. זאת לעומת 422 מכוניות חדשות בלבד במהלך 11 החודשים הראשונים אשתקד. ואפרופו מותג מבית היבואנית UMI. אופל הגרמנית, שעברה ממנה מעשית לידיו של היבואן שלמה שמלצר, רשמה את הזינוק החד ביותר השנה, צמיחה של יותר מפי 5 לעומת 2009 - 810 מכוניות חדשות השנה, לעומת 154 אשתקד.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הכביש הישראלי - צפוף מאי פעם
צילום: ירון ברנר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים